Ημερομηνία:01-02-2008
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΧΟΡΉΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΥΧΤΕΡΙΝΩΝ

 ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ
 
 Χρονιά πολλά συνάδελφοι και καλή χρονιά εύχομαι, κάνετε καλή δουλεία σας παρακολουθώ από τις ανακοινώσεις σας και μέσα από δω. Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να μου πείτε τι ακριβώς συμβαίνει με τα νυχτερινά ποιος τα δικαιoύτε, πότε, πόσα και ειδικά αυτός που κάνει ωράριο γραφείου και ανάλογα το βαθμό του και αν έχετε κάποιο νόμο σχετικά με αυτό διαταγή ή οτιδήποτε άλλο ευχαριστώ πολύ.
 
 
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ  
 
 Αγαπητέ συνάδελφε κατ΄ αρχήν πρέπει να σου διευκρινίσουμε ότι το μήνυμα σου το διαβάσαμε πριν 2 μέρες παρ ότι το έχεις στείλει καιρό τώρα . Ο λόγος είναι ότι είχε μπερδευτεί με τα δεκάδες διαφημιστικά imail  που παίρνουμε καθημερινά και εντοπίστηκε κατά την εκκαθάριση. 
 Σε απάντηση του ερωτήματος που θέτεις σου παραθέτουμε σχετικό έγγραφο της Ε.Υ.Π.Σ. Στερεάς Ελλάδας όπου μέσα από τα αναφερόμενα σ αυτό θα καταλάβεις:
·        Με ποια μορφή αποζημιώνονται τα νυχτερινά ( επίδομα αυξημένης ετοιμότητας ).
·        Πως έπρεπε να δίνονται κανονικά ( ωρομίσθιο βάση της εργατικής νομοθεσίας ).
·        Ποιες είναι οι διατάξεις που διέπουν την χορήγηση τους
·        Τι ισχύει βάση αυτών των διατάξεων.
·        Σε ποιους χορηγείτε πλασματικά και σε ποίους όχι .
·        Ποιες είναι οι αδικίες από την εφαρμογή τους ως αποτέλεσμα της μορφής που δίνονται ( ως επίδομα) .
·        Ποια είναι η νόμιμη χορήγηση βάση αυτών των διατάξεων και ποια η παράνομη.
 
 Εδώ πρέπει να σου τονίσουμε ότι έχουν γίνει στο παρελθόν αρκετές παρεμβάσεις προς τα αρμόδια υπουργεία από την Ε.Α.Κ.Π.. και από την Ε.Υ.Π.Σ. Στερέας Ελλάδας όσο φυσικά η εν λόγο Ένωση είχε αγωνιστικό προσανατολισμό. Δυστυχώς όμως δεν έγινε ποτέ καμία ουσιαστική παρέμβαση από την Ομοσπονδία και την Ε.Α.Π.Σ. για τον άδικο και στρεβλό χαρακτήρα που έχει η χορήγηση των νυχτερινών αποζημιώσεων.
 Όλα τα προβλήματα λοιπόν σχετικά με τον τρόπο χορήγησης των νυχτερινών ή την αυξομείωση του πλαφόν των ωρών έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι δόθηκαν ως επίδομα και όχι όπως προβλέπει η εργατική νομοθεσία., δηλαδή όπως πληρώνονται όλοι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι .
 Φυσικά αυτό το γνώριζαν εξ αρχής οι συνδικαλιστικές ηγεσίες της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και παρ όλα αυτά δέχτηκαν να χορηγηθεί με αυτήν την μορφή.
 Για ακόμη μία φορά λοιπόν συνάδελφε διαπιστώνεται ότι τα προβλήματα μας έχουν όλα ονοματεπώνυμο «Συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ».   
 
 
 
    
 Ακολουθεί το σχετικό έγγραφο
 
 
 
     ΕΝΩΣΗ   ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ
                              ΣΩΜΑΤΟΣ
            ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
.                                                                                                                                                                 .
                            Ε.Υ.Π.Σ.Π.ΣΤ.Ε. – Μέλος της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. 
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ΄ ΑΡΙΘΜ. 76/1998 ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ
ΕΔΡΑ : Λαμία Κων/νου Καραμανλή 3 Π.Υ. Λαμίας Τ.Κ. 35100 ΤΗΛ & FAX. 22310 -33636 
                          ΤΑΧ. ΘΥΡ. 114        e-mail : eypsster @ hol . gr           
.                                                                                                                                                                  .
 ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 294                            Τηλ. Προέδρου :                     …………… 
                                                        Τηλ. Γενικού Γραμματέα:       ……………
 Λαμία   17 ΙΟΥΛΙΟΥ   2005    
                                         
                                                            ΠΡΟΣ :       Κύριο Υπουργό Δημόσιας Τάξης
                                                                                  Βουλγαράκη Γεώργιο .
 
                                       Κοιν/ση :      1ον Κύριο Υπουργό Οικονομίας & Οικονομικών      
                                                                      Αλογοσκούφη Γεώργιο                                                               
                                                              2ον Κύριο Υφυπουργό Δημόσιας Τάξης
                                                                      Μαρκογιαννάκη Χρήστο .
                                                              3ον   Γενικό Διευθυντή   Γενικής Διεύθυνσης
                                                                       Μισθών και Συντάξεων . 
                                                               4ον   Κύριο Αρχηγό Πυροσβεστικού Σώματος
                                                                       Σμέτη Χρήστο .
                                                               5ον Α΄& Β΄ Υπαρχηγούς Π.Σ.
                                                               6ον Διοικητή Π.Υ. Περ/ρειας Στερεάς
                                                                        Ελλάδας .
                                                               7ον Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
                                                               8ον Πρωτοβάθμιες Ενώσεις Π.Σ.  
                                                               9ον Πολιτικούς Φορείς  
                                                             10ον Τοπικές Επιτροπές –Μέλη .
 
 ΘΕΜΑ :   « Όροι και προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος αυξημένης ετοιμότητας 
                       ( Νυχτερινά ) .
 
 Κύριε Υπουργέ 
 Η Ένωση μας ξέχωρα από την γενικότερη σφιχτή οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται χρόνια τώρα στις μισθολογικές μας παροχές , η οποία σε συνδυασμό με τις ανεξέλεγκτες πλέον ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης έχει σπρώξει στα δάνεια των τραπεζών την μεγαλύτερη πλειοψηφία των συναδέλφων για την κάλυψη βασικών τους αναγκών, είναι υποχρεωμένη να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ την τακτική απαξίωσης μίας οικονομικής κατάκτησης όπως είναι η αποζημίωση της νυχτερινής εργασίας . 
 Ενώ η νυχτερινή αποζημίωση δίνεται για να αντιμετωπίσει ο εργαζόμενος τις επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία που προκαλεί η προσφορά εργασίας κατά την διάρκεια της νύχτας, δυστυχώς βλέπουμε ότι μέσα από μία σειρά κυβερνητικών και υπηρεσιακών ενεργειών η νυχτερινή αποζημίωση έχει χάσει τον χαρακτήρα της για τους παρακάτω λόγους :      
 Η χορήγηση της αποζημίωσης ως επίδομα αυξημένης ετοιμότητας και όχι όπως προβλέπει η εργατική Νομοθεσία έγινε αφορμή για :
α) Αλλοίωση των δεδομένων χορήγησης της και με πλασματική μορφή .
β) Συρρίκνωση του ύψους της αποζημίωσης με την εφαρμογή πλαφόν στις   δικαιούμενες 
      ώρες άσχετα από το πόσες πραγματικά εργάζεται ο υπάλληλος .       
    Με αποτέλεσμα αμέσως μετά την έναρξη εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 31 του Ν 2768 /99 και της από 6/3/2000 κοινής υπουργικής απόφασης 2/16661/0022  να ακολουθήσουν μία σειρά υπηρεσιακών εγγράφων και υπουργικών αποφάσεων που έδιναν την δυνατότητα τόσο για την πλασματική της χορήγηση όσο και για την περικοπή των ωρών νυχτερινής αποζημίωσης .
 Π.Χ. Με την εμφάνιση από 17/4/2001 της υπ. αρίθμ. 16454 Φ. 501 .34 διαταγής του Α.Π.Σ δίνονταν η δυνατότητα με τα εδαφ. β & ε της παρ. 3 να χορηγούνται σε πλασματική μορφή νυχτερινά στους διοικητές και νόμιμους αναπληρωτές τους και σε όσους ορίζονταν σε κατ΄ οίκον επιφυλακή με   ειδική διαταγή του Α.Π.Σ. όπως οι εργαζόμενοι στις επιτελικές υπηρεσίες του Α.Π.Σ. , Περιφερειακών διοικήσεων -Διοικήσεων Πόλεων στην πυροσβεστική Ακαδημία , Γ.Α.Υ.Π.Σ. , Ε.Τ.Υ.Π.Σ. , Τ..Α.Υ.Π.Σ. , Διαχείριση χρηματικού .         
   Όταν την ίδια στιγμή με το εφαφ. δ της ίδιας παρ. εξαιρούνταν   η μεγάλη πλειοψηφία των υπαλλήλων που εργάζεται στον επιχειρησιακό τομέα και υποχρεώνονταν σε κατ΄ οίκον επιφυλακή βάση των διατάξεων   της παρ. 4 του άρθρου 24  του Εσωτερικού Κανονισμού , αλλά είναι συνεχώς και σε πρώτη ζήτηση κατά την νυχτερινές ώρες βάση των διατάξεων τις από 4/6/99 υπ. αρίθμ. 20185 Φ. 105.9 Διαταγής Α.Π.Σ. « Επιφυλακή πυροσβεστικού προσωπικού κ.λ.π. ».
   Παρ΄ ότι επανειλημμένα ζητήθηκε να ισχύσει αυτό για όλους χωρίς εξαιρέσεις αφού αναγνωρίζεται ότι είναι προσφορά εργασίας η κατ. οίκον επιφυλακή   αυτό δεν έγινε .
   Στην συνέχεια με την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης υπ. αρίθμ. 2/122280022/21-3-2003 έγινε περικοπή από 1/7/2003 δεδουλευμένων νυχτερινών , με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι που είναι στον επιχειρησιακό τομέα   βάση του κυλιόμενου ωραρίου και εργάζονται σε τακτική βάση 8 νυχτερινά περίπου τον μήνα ( 64 ώρες   ) να πληρώνονται τα 6 ( 48 ώρες ) . 
 Ενώ λοιπόν παραμένει σε ισχύ η   παραπάνω διαταγή και ότι άλλο σχετικό ή παρόμοιο με αυτήν   και κατά παράβαση αυτής   χωρίς να εκδίδεται καμία ειδική διαταγή του Α.Π..Σ. αλλά με την απλή αναγραφή ονομάτων στο φύλο υπηρεσίας ή  και καθόλου , χορηγούνται πλασματικά νυχτερινά την ίδια στιγμή που περικόπτονται 2 πραγματικά δεδουλευμένα νυχτερινά κάθε μήνα .
 Κύριε Υπουργέ από δηλώσεις και της προηγούμενης και της σημερινής πολιτικής ηγεσίας το φαινόμενο αυτό παρ. ότι είναι γνωστό και ενώ έχει πάρει διευρυμένες διαστάσεις δεν αντιμετωπίζεται με τον στοιχειώδη έλεγχο που μπορεί να γίνει αλλά χρησιμοποιείται ως άλλοθι και ως μπαμπούλας για την περαιτέρω περικοπή των δεδουλευμένων Νυχτερινών .
 Υπάρχουν δηλαδή κονδύλια που φθάνουν και περισσεύουν για να πληρωθούν τα   δεδουλευμένα νυχτερινά αλλά αυτά κατασπαταλούνται για « πλασματικά » νυχτερινά   γεγονός που προκαλεί την αγανάκτηση όσων τα εργάζονται πραγματικά .
 Αν πάρουμε υπόψη μας και την πρόσφατη απάντηση του Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Μισθών και Συντάξεων   σε σχετικό αίτημα μας με το οποίο ζητούσαμε την χορήγηση όλων των δεδουλευμένων νυχτερινών , ότι επίκειται   έκδοση νέας υπουργικής απόφασης με την οποία θα προσδιορίζονται εκ νέου :
ü      Οι ώρες νυχτερινής απασχόλησης , οι όροι και οι προϋποθέσεις καταβολής , ο αριθμός των δικαιούχων   και ότι θα εκτιμηθεί εκτός των άλλων και « η ανάγκη νυχτερινής εργασίας » τότε πολύ φοβόμαστε ότι προμηνύονται   νέες περικοπές   .
 Οι φόβοι μας απορρέουν από το γεγονός ότι απλούστατα εάν η κυβέρνηση αποδέχεται ότι πρέπει   να πληρώνεται η νυχτερινή εργασία του πυροσβέστη δεν χρειάζονται νέες υπουργικές αποφάσεις για την διευθέτηση του θέματος αλλά :
1ον Η πιστή εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 31 του Νόμου 2768/99 και των διατάξεων της   2/16661/0022 από 6-3-2000 κοινής υπουργικής απόφασης ως προς το σκέλος που ορίζει ότι τα νυχτερινά καταβάλλονται στο προσωπικό που εκτελεί νυχτερινή υπηρεσία σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2, 14 παρ. 6 , 22 και 23 του Π.Δ. 210/92 και ότι « το επίδομα θα καταβάλλεται δεδουλευμένα » .    
2ον Η αναμόρφωση της  2/122280022/21-3-2003 κοινής υπουργικής απόφασης στο σημείο που θέτει το πλαφόν των 48 ωρών , με την πρόβλεψη να πληρώνονται χωρίς πλαφόν όσα νυχτερινά εκτελούνται   από όσους υπαλλήλους ορίζονται στην μάχιμο υπηρεσία και για όσους υπαλλήλους εργάζονται σε διοικητικές υπηρεσίες και το επιθυμούν να διευκολύνονται  είτε με πρόσθετη υπηρεσία είτε με αλλαγή 8ωρου για να ορίζονται σε νυχτερινή υπηρεσία για την εξυπηρέτηση υπηρεσιακών αναγκών .       
    Εάν λοιπόν κύριε υπουργέ είναι στις προθέσεις σας όντως να διατηρήσετε τον χαρακτήρα   της νυχτερινής αποζημίωσης και να διασφαλίσετε με αξιοκρατικό τρόπο την κατάκτηση μας αυτή τότε περιμένουμε από εσάς αντίστοιχες ενέργειες   .  
                       
                                                      ΓΙΑ   ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ  
 
                    Ο   ΓΕΝΙΚΟΣ   ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                      Ο   ΠΡΟΕΔΡΟΣ   
                
                       
 


Δείτε όλες τις Απαντήσεις Ε.Α.Κ.Π. σε ερωτήματα και προτάσεις