Ημερομηνία:09-02-2007
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

 ΕΡΩΤΗΜΑ   ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ
 
 Με ποια κριτήρια ένας διοικητής τοποθετεί έναν υπάλληλο ως προϊστάμενο κίνησης; Φτάνει μόνο η εμπειρία και το πόσο καλός οδηγός είναι ; Δεν θα πρέπει ο συνάδελφος να έχει τυπικά ένα πτυχίο Π.Χ . Μηχανο…..
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑ
 
 Αγαπητέ συνάδελφε ως προς το τυπικό μέρος για όσα ρωτάς η απάντηση υπάρχει στο άρθρο 28 του Κ.Ε.Υ.Π.Σ. ( Π.Δ. 210/92 ) «Καθήκοντα προϊσταμένων κίνησης οχημάτων». 
 Εκεί λοιπόν δεν θέτει ως προϋπόθεση αυτός που ορίζεται προϊστάμενος κίνησης να έχει κάποιο πτυχίο σχετικά με μηχανολογία κ.λ.π.
 Εάν όμως ήθελε πράγματι η υπηρεσία να έχει ουσιαστικό χαρακτήρα αυτή η θέση οπωσδήποτε πρέπει να έχει κάποιες αντίστοιχες γνώσεις μηχανολογίας ο προϊστάμενος κίνησης, γιατί όπως θα διαβάσεις και στην παρ. 2 του άρθρου 28 αναφέρει ότι ο προϊστάμενος κίνησης είναι υπεύθυνος απέναντι στον διοικητή για την κατάσταση των οχημάτων……… για την εκπαίδευση και καταλληλότητα των οδηγών κ.λπ
 Για να μπορεί λοιπόν ο προϊστάμενος κίνησης να εκπαιδεύει οδηγούς, να είναι σε θέση να ελέγχει την καταλληλότητα τους και για να μπορεί να τους δίνει συμβουλές για αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων των οχημάτων κ.λ.π. θα πρέπει να έχει κάποιες πιστοποιημένες γνώσεις μηχανολογίας.
 Την στιγμή μάλιστα που συμμετέχει και στην επιτροπή που προβλέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ. 349/90 «Χορήγηση και επέκταση αδειών ικανότητας οδηγού και χειριστή υπηρεσιακών αυτοκινήτων και μηχανημάτων στους πυροσβεστικούς υπαλλήλους » αυτό γίνεται ακόμη ποιο αναγκαίο.
 Φυσικά όμως για μία τέτοια θέση αλλά και όποια άλλη θέση που έχει να κάνει με την ασφάλεια πρώτα πόλλα των συναδέλφων δεν φθάνει μόνο η εμπειρία ή η επιδειξιότητα στην οδήγηση, χρειάζοντε γνώσεις ουσιαστικές και τεκμηριωμένες για να είμαστε σε θέση να αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα προβλήματα για να αποτρέπουμε την δημιουργία τραγικών γεγονότων όπως των άτυχων συναδέλφων μας που σκοτώθηκαν από κατασκευαστικό λάθος στην Βουλιαγμένη και από φθαρμένο ελαστικό στο Αγρίνιο.  
 Αλλά αγαπητέ συνάδελφε δυστυχώς το ότι δεν γίνεται αυτό που πρέπει είναι γιατί σκοντάφτει σε αυτήν την στρατικοποιημένη αντιπαραγωγική δομή λειτουργίας του Π.Σ. που καθιστά ως μόνη έγνοια την απόκτηση του επόμενου βαθμού και την επόμενη μισθολογική  προαγαγή.  
 Σκέψου αλήθεια πόσοι είναι αυτοί που αξιοποιήθηκαν στο Π.Σ. σύμφωνα με τις δυνατότητες ή τις γνώσεις που διαθέτουν.
 Πάρε ως παράδειγμα πόσες δεκάδες πτυχιούχοι δασοπόνοι που προσλήφθηκαν ως τέτοιοι μένουν αναξιοποίητοι; Γιατί γίνεται αυτό αφού έχουμε αντικείμενο την δασοπυρόσβεση και προσλήφθηκαν για αυτές τις ανάγκες ;
 Έχουμε αναφερθεί για το θέμα αυτό συνάδελφε και σε άλλα άρθρα και σημειώματα και έχουμε απαντήσει επί της ουσίας τι συμβαίνει στο Π.Σ. σήμερα .
 Η διαπίστωση όμως είναι μία ότι εάν δεν γίνει μία ριζική αναδιοργάνωση στο Π.Σ. στην βάση του πλαισίου που έχει προτείνει η Ε.Α.Κ.Π. για ένα Π.Σ. σύγχρονο με τεχνογνωσία, εξοπλισμό, υποδομές, έρευνα, ουσιαστική εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα και με αξιοκρατικές διαδικασίες αναβάθμισης των στελεχών του δεν πρόκειται ποτέ να δεις να γίνεται αυτό που θεωρείτε αυτονόητο και που και εσύ βάζεις στο ερώτημα σου.
 Τώρα πάντως εάν έναν διοικητής έχει έναν τέτοιο συνάδελφο με γνώσεις μηχανολογίας κ.λ.π. και δεν τον αξιοποιεί εάν και ο ίδιος ο υπάλληλος το θέλει, τότε « πάει αλλού η δουλειά » όπως έλεγε και ένας συνάδελφος που δυστυχώς είναι μακαρίτης σήμερα .  
 
 
 
 


Δείτε όλες τις Απαντήσεις Ε.Α.Κ.Π. σε ερωτήματα και προτάσεις