Ημερομηνία18-11-2006
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΑΚΠ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΠΟΕΥΠΣ ΜΕ ΤΟΝ Υ.Δ.Τ. ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2001

                            ΕΝΩΤΙΚΗ   ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ   ΚΙΝΗΣΗ    ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
                                                      ( Ε.Α.Κ.Π. )
 .                                                                                                                              .
    ΑΘΗΝΑ    18   ΜΑΪΟΥ 2001
 
                                                Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
 
                Για   ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
  •       Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης
  •      Συνάντησης Δ.Σ. Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. με Υπουργό Δημόσιας Τάξης
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
       Η τραγική και άδικη απώλεια του συναδέλφου ΓΙΑΝΝΗ ΚΡΑΪΑ μας έχει όλους συγκλονίσει και πλημμυρίσει με συναισθήματα θλίψης και πικρίας. Εκφράζουμε την βαθιά μας οδύνη και τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του.
      Νοιώθουμε όμως πως το ποτήρι ξεχείλισε από ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ. 
      Ο ΑΔΙΚΟΣ θάνατος του συναδέλφου ΓΙΑΝΝΗ ΚΡΑΪΑ ήρθε να επιβεβαίωση για άλλη μία φορά την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Π.Σ. και να υπενθυμίσει σε όλους εμάς, ότι το διαρκές αιματοκύλισμα που καταγράφετε με αλλεπάλληλους θανάτους συναδέλφων τα τελευταία 2,5 χρόνια δεν είναι τυχαίο γεγονός.
      Είναι αποτέλεσμα των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί κάτω από τις γενικότερες κυβερνητικές επιλογές για εξοικονόμηση πόρων μέσα από τις περικοπές κοινωνικών δαπανών για τους στόχους της Οικονομικής Σύγκλησης , οι οποίες επηρέασαν καταλυτικά εκτός των άλλων και την διαδικασία ανάθεσης της δασοπυρόσβεσης , προς χάριν της οποίας έχει παραγκωνιστεί το κύριο αντικείμενο του Π.Σ. , με φυσικό επακόλουθο τα αρνητικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ , ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΥΠΟΔΟΜΗΣ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ .
    Έχουμε φθάσει στο σημείο μετά από όλες αυτές τις τραγικές καταστάσεις να μην γίνονται ουσιαστικές κινήσεις ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ του Π.Σ. . Ενώ αντίθετα βλέπουμε να συντελείτε η πλήρη ΥΠΟΒΆΘΜΙΣΗ της φυσιογνωμίας του κατά τέτοιο τρόπο που θέτει σε αμφισβήτηση πλέον την ανάγκη ύπαρξης εξειδικευμένων γνώσεων και προσόντων για την άσκηση των πυροσβεστικών καθηκόντων και να δημιουργεί προϋποθέσεις για περισσότερες ανθρώπινες απώλειες.
    Επιχειρούν να καλύψουν τις ανάγκες σε προσωπικό με έναν εθελοντισμό που απευθύνετε κυρίως σε ανέργους όπου η προσδοκία τους για μία θέση εργασίας γίνετε αντικείμενο εκμετάλλευσης για δωρεάν υπηρεσίες στο δημόσιο. Όπως και με την πρόσληψη ΕΡΓΑΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ και ΔΙΑΣΩΣΗΣ εποχικής απασχόλησης οι οποίοι δεν βοηθούν απλώς στο έργο των πυροσβεστών αλλά καλύπτουν σαν μάχιμοι και σαν οδηγοί τα μεγάλα κενά του Π.Σ. Ενώ παράλληλα θα αποτελούν την προσωρινή δύναμη της Ε.Μ.Α.Κ. όπως ονόμασε το πεζοπόρο τμήμα της Στερεάς Ελλάδας ο υπουργός Δημόσιας Τάξης .
    Ο Θάνατος αυτός συνάδελφοι ήρθε να αναδείξει ακόμη μία φορά την αδιαφορία των βασικών υπεύθυνων της Πολιτικής και Φυσικής Ηγεσίας του Π.Σ. Γιατί ενώ γνωρίζουν , πως και τι πρέπει να γίνει για να σταματήσει αυτή η άδικη αιμορραγία των πυροσβεστών , δεν παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα . Ενώ παράλληλα αρνείται η πολιτική Ηγεσία   να αναγνωρίσει το επάγγελμα μας σαν επικίνδυνο και ανθυγιεινό όπως έγινε στην τελευταία συνάντηση με τον Υπουργό, την ίδια ώρα που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα και επικαλούνται την επικινδυνότητα
 ( ρίσκο το ονομάζουν ) του επαγγέλματος για να δικαιολογήσουν τις τραγικές απώλειες . 
   Ήρθε όμως να υπενθυμίσει ότι η στάση της ΑΝΟΧΗΣ της ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ και του ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ από την πλευρά των συνδικαλιστικών μας φορέων , αφενός βοηθά να διαιωνίζετε η τραγική κατάσταση αφετέρου τους   καθιστά ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ γιατί μέχρι τώρα αγνόησαν ψηφισμένες αποφάσεις Δ.Σ. και δεν προσέφυγαν στην δικαιοσύνη για τα αλεπάληλα θανατηφόρα ατυχήματα .
   ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ μετά και τις τελευταίες εξελίξεις και τα αποτελέσματα .
      1ον Της Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης.
      2ον Της Συνάντησης του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ με τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης ή Ε.Α.Κ.Π.
         ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ότι :
 
  •    ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ ενώ αναγκάστηκε κάτω από το βάρος της κριτικής που της ασκήθηκε για την αδράνειά της, να αποδεχθεί το αίτημα για πανελλαδική Συνδιάσκεψη όλων των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων που είχαμε ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ.
ΦΡΟΝΤΙΣΕ όμως ώστε να γίνει μία συνδιάσκεψη χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα .Χωρίς
δεσμεύσεις συγκεκριμένου πλαισίου αιτημάτων , όπως είχαμε προβλέψει και προειδοποιήσει με προσωπική επιστολή προς όλα τα μέλη των Δ.Σ. των Ενώσεων για τις προθέσεις του Προεδρείου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και τις εξελίξεις γύρω από τις παραιτήσεις του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα .
  •   ΕΝΩ είχε αποδεχθεί στο έκτακτο Δ.Σ. της 9 Απριλίου 2001 την πρότασή μας ότι η συνδιάσκεψη θα έχει χαρακτήρα καθορισμού συγκεκριμμένου πλαισίου βασικών αιτημάτων με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δράσης για την επίλυση τους και όχι φιλολογικού περιεχομένου αφού τα προβλήματα είναι γνωστά και το μόνο που μένει είναι η απόφαση για τον τρόπο δράσης με σκοπό την άμεση επίλυση τους .
 ΚΑΤΑΦΕΡΕ να εξαντληθεί ο χρόνος με μία γενικόλογη συζήτηση επί παντός επιστητού, με χιλιοειπωμένες διαπιστώσεις για τα εκατοντάδες προβλήματα που απασχολούν το Π.Σ. και με μία ενημέρωση από υπηρεσιακούς παράγοντες που δεν είχε να προσφέρει τίποτε περισσότερο από τα ήδη γνωστά .
       ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ και αυτή τη φορά στην γνωστή πλέον αδράνεια και ανοχή της
       Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. εξαιρουμένου του μέλους της στο Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ Γιανακόπουλου
       Θανάση που στήριξε τις προτάσείς μας για ψήφιση πλαισίου αιτημάτων και δράσης.
      ΑΡΝΗΘΗΚΕ το Προεδρείο να   μπει στην ψηφοφορία το ΨΗΦΙΣΜΑ που καταθέσαμε με συγκεκριμένα βασικά και υπερώριμα αιτήματα όπως :
         1ονΑναδιοργάνωση του Π.Σ. 2ονΕφαρμογή πλήρες Πενθημέρου 37, 5 ωρών .3ον Αναγνώριση του επικίνδυνου και ανθυγιεινού. 4ον Πραγματική αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης ( υπερεργασίας )και αμοιβή για τα νυχτερινά – αργίες και Κυριακές , σύμφωνα με την εργατική Νομοθεσία . 5ονΚατάργηση όλων των διαταγών και εγκυκλίων περί επιφυλακών ( στάδια ετοιμότητας και επικινδυνότητας ).6ον Αναγνώριση στρατιωτικής θητείας .7ον Εφαρμογή του Νόμου περί υγιεινής και ασφάλειας στον εργασιακό μας χώρο .
8ον Ασφαλιστικά : α)Κατάργηση του νόμου 2592/98 που δεν επιτρέπει την συνταξιοδότηση των οικογενειών των νεκρών συναδέλφων που έπεσαν εν ώρα υπηρεσίας ( Διαβολής , Μπόσινας , Σκούρτης ). β) Αναγνώριση ασφαλιστικών δικαιωμάτων 60ης και 61ης σειράς της περιόδου 1989-1994 .γ)Απόσυρση των νέων αντιασφαλιστικών προτάσεων της Κυβέρνησης . δ)Κατάργηση του αντιασφαλιστικού Νόμου 2084/92 ( Σιούφα ).
         Τα οποία θα διεκδικούσαμε με ένα αγωνιστικό πλαίσιο δράσης εντός του μηνός Μαΐου, κατανεμημένο σε τρία δεκαήμερα που θα συμπεριλάμβανε :
  •       Α΄ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ : Επαφές με όλους τους Πολιτικούς, κοινωνικούς φορείς και συνδικαλιστικούς φορείς σε Τοπικό και Πανελλαδικό επίπεδο .
  •        Β΄ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟΠεριφερειακές Κινητοποιήσεις ( ένστολοι ) σε συνεργασίά και με την συμπαράσταση τοπικών συνδικαλιστικών φορέων .
  •        Γ΄ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ:  Πανελλαδική Κινητοποίηση στην Αθήνα ένστολοι .
ΕΤΣΙ λοιπόν συνάδελφοι ακόμη μία ευκαιρία για συλλογική αγωνιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα στηρίζονταν στην ολομέλεια των Ενώσεων πήγε χαμένη .
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ απέδειξε για άλλη μία φορά ότι στηριζόμενο στην ανοχή της Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ και την χαλαρή στάση των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων μπορεί να οδηγεί την εκφρασμένη αγανάκτηση των πυροσβεστών για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο ξεφούσκωμα και την στασιμότητα .
 Με αναπάντητο να παραμένει το ερώτημα, τι εξυπηρέτησε τελικά η Συνδιάσκεψη αυτή με τον τρόπο που κατέληξε, εκτός από τις δημόσιες σχέσεις των παρευρισκομένων;
 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ήταν πλέον φυσικό επακόλουθο ότι τα αποτελέσματα από την συνάντηση με τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης θα ήταν πενιχρά .
   Η ΠΑΘΗΤΙΚΗ στάση του ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ και η αδυναμία του να απαιτήσει ΔΥΝΑΜΙΚΑ εμπεριστατωμένα και με επιχειρήματα αυτά που οφείλει η πολιτεία προς τους πυροσβέστες φάνηκε σε όλο της το μεγαλείο στην συνάντηση αυτή .
 Παράλληλα φάνηκε η παντελή ανυπαρξία οργανωτικής δουλειάς για την προετοιμασία τέτοιων συναντήσεων .
   ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ του Προεδρείου φθάσαμε σε μία συνάντηση διεκδικητικού χαρακτήρα χωρίς να υπάρχουν εκ των προτέρων οι απαιτούμενοι παράγοντες για την εξασφάλιση ενός ικανοποιητικού αποτελέσματος όπως :
  •         ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ και επεξεργασμένο πλαίσιο των προς διεκδίκηση αιτημάτων που έπρεπε να έχει βγει και επιβεβαιωθεί μέσα από τις εργασίες της Συνδιάσκεψης.
  •        ΠΡΟΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ μεταξύ της αντιπροσωπείας για τα επίμαχα σημεία και τον τρόπο διαπραγμάτευσης ανάλογα με την στάση του Υπουργού.
  •         ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗ   μελέτη για κάθε οικονομικό αίτημα ξεχωριστά .
  •        ΑΠΟΦΑΣΗ για πραγματοποίηση άμεσης αγωνιστικής κινητοποίησης σε περίπτωση μη ικανοποίησης των αιτημάτων σαν μοχλό πίεσης και διαπραγματευτικό χαρτί.
  •       ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ παρακαταθήκη του διαστήματος που μεσολάβησε από το 2ο Συνέδριο μέχρι σήμερα. Με την προϋπόθεση ότι θα είχαν γίνει φυσικά όλες οι απαιτούμενες παρεμβάσεις όταν παραβιάζονταν κατάφορα οι εργασιακές μας συνθήκες και θα είχαν υλοποιηθεί όλες οι αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων και του Συνεδρίου .Εάν με άλλα λόγια είχε κτυπήσει την πόρτα κάποιων από τους υπεύθυνους ο Εισαγγελέας και ας μην τον φοβάται ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης όπως δήλωσε στην Συνδιάσκεψη.
  •        ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τις Ενώσεις των υπολοίπων Σωμάτων .
      Συνάδελφοι όλοι αυτοί οι βασικοί παράγοντες δεν υπήρξαν και αυτό ήταν εις ΓΝΩΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΟΥ γι αυτό ανάλογη ήταν και η στάση του και τα αποτελέσματα .
   Η   Ε.Α.Κ.Π. καταγγέλλει ότι η στάση του Προεδρείου κατά την συνάντηση δεν ήταν ανάλογη της σοβαρότητας των προβλημάτων που τέθηκαν .
    Έδειξε υποχωρητικότητα και έλειψη αποφασιστικότητας στις αντιρρήσεις του Υπουργού
      Κατάφερε επίσης να περιορίσει τις οικονομικές διεκδικήσεις στα μέτρα που ήθελε ο Υπουργός, απεμπολώντας πάγιες θέσεις της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις και παρουσιάζοντας το τελικό αποτέλεσμα σαν θέση της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
 Έδειξε πως δεν πήγε με συγκεκριμένη πρόταση αφού διαμόρφωνε την άποψή του ανάλογα την στιγμή .
    Ο Πρόεδρος ξεκίνησε την τοποθέτηση του με το να συζητάει εάν δοθεί και πόσο θα
είναι το επίδομα ΧΩΡΊΣ να θίξει θέμα υπερεργασίας .
 Πάγια θέση των συνδικαλιστικών μας φορέων είναι να πληρώνετε ο χρόνος εργασίας πέραν του Ωραρίου σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της Εργατικής Νομοθεσίας
    Στα πλαίσια αυτά τέθηκε ολοκληρωμένη πρόταση από το μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. Μιχαήλ Μιχαήλ που συμμετείχε στην συνάντηση ως εξής :
  •      1ΟΝ ΝΑ πληρώνετε ο χρόνος εργασίας πέραν του ωραρίου που προκύπτει από έκτακτες ανάγκες ,σε όλους τους υπαλλήλους ανεξαιρέτως κατάστασης που βρίσκονται ( μάχιμοι , γραφείς κ.λ.π.) χωρίς χρονικό περιορισμό δηλαδή για όλο το έτος και σύμφωνα με την εργατική Νομοθεσία (ωρομίσθιο ), με σκοπό να υπάρξει πλέον πραγματική αμοιβή σύμφωνα με την προσφερόμενη επιπλέον εργασία του κάθε υπαλλήλου.
  •      2ΟΝ Να δοθεί το επίδομα θερινής περιόδου για όλους τους υπαλλήλους αφού και η ίδια η   πολιτεία εκτιμά ότι από την ανάληψη της Δασοπυρόσβεσης έχει επέλθει επιβάρυνση σε όλους τους τομείς του Π.Σ.
Συνάδελφοι πριν ακόμη εκδηλώσει τις προθέσεις του ο Υπουργός αντέδρασε ο Πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. λέγοντας πως δεν είναι θέση της Ομοσπονδίας και δεν συζητάμε για υπερωρίες και για επίδομα μαζί .Δίνοντας έτσι στον Υπουργό το στίγμα μέχρι που φθάνουν οι απαιτήσεις μας ,βγάζοντάς τον από την δύσκολη θέση.
 Έτσι πολύ εύκολα πέρασε από την μία θέση στην άλλη και άρχισε να συζητάει για υπερωρίες
 χωρίς όμως συγκεκριμένο πλαίσιο .
Η απόφαση της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ήταν από το συμβούλιο της 9/ 4/2001 ότι διεκδικούμε την αμοιβή για την υπερεργασία βάση της σχετικής νομοθεσίας( υπερωρίες , νυχτερινά , Κυριακές ,αργίες κ.λ.π.)για να πληρώνετε ο καθένας σύμφωνα με τον χρόνο που εργάζεται .
 ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ που προκύπτουν είναι :
  •      ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ λοιπόν η άρνησή του αυτή ,όταν αυτός έβαζε θέμα για επίδομα που δεν ήταν απόφαση της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και όταν κατατέθηκε η παραπάνω πρόταση που είχε σαν βάση την διεκδίκηση της Ομοσπονδίας για υπερωρίες και το επίδομα αντέδρασε;
  •     ΑΠΟ ΠΟΙΑ απόφαση προκύπτει αυτό που εκ των υστέρων γράφτηκε σε ανακοίνωση της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ότι είναι θέση της, να πληρωθούν υπερωριακά όσοι εμπλέκονται με την δασοπυρόσβεση ( άρα μόνο για την θερινή περίοδο) .Αφού στην πρόταση που τέθηκε στον Υπουργό μετά την απόρριψη της καταβολής και του επιδόματος, ειπώθηκε για όσους δουλεύουν πέραν του ωραρίου τους για έκτακτες ανάγκες γενικώς ,χωρίς χρονικούς περιορισμούς;
  •     ΠΩΣ ερμηνεύετε ο όρος Δασοπυρόσβεση ; Αποκλείει δηλαδή όσους εργαστούν πέραν του ωραρίου τους την θερινή περίοδο μόνο σε αστικά συμβάντα ή όσους εργάζονται σε Αεροδρόμια και Λιμενικούς Σταθμούς .
 Χαρακτηριστική ήταν η απάντηση του εκπροσώπου της Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. που ήταν στην συνάντηση Πήλιουρα Γεώργιου όταν του τέθηκε ερώτημα από το μέλος του Δ.Σ. Μιχαήλ μετά την ανακοίνωση της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ για τον τρόπο που εξελίχθηκαν τα πράγματα. Απάντησε. { Για να πω την αλήθεια εγώ δεν κατάλαβα τι αποφασίστηκε εκεί μέσα }.
  •     ΓΙΑΤΙ δεν έκανε ξεκάθαρη πρόταση για τις υπερωρίες για το πώς και πόσο θα πληρώνονται αφήνοντας στην ευχέρεια του Υπουργού να δώσει ότι θέλει ;
 Σε σχετική ερώτηση του εκπροσώπου της Ε.Α.Κ.Π. γιατί δεν διεκδικούμε ένα πλαφόν . Η απάντηση ήταν ότι θεωρούν κατάκτηση που θα πάρουμε υπερωρίες και ας είναι όσο θέλει και στην συνέχεια θα διεκδικήσουμε για παραπάνω ,όπως και να δίνετε για όλο τον χρόνο .
   Δηλαδή εμείς θα διεκδικούμε κάτι που οι Αστυνομικοί ήδη αποφασίστηκε να το παίρνουν.
 Αυτή λοιπόν είναι η λογική συνάδελφοι .Δώστε ότι έχετε ευχαρίστηση και όπως εσείς θέλετε ; Στην λογική αυτή δινόταν μέχρι τώρα και το επίδομα σύμφωνα με τις συγκυρίες . Χωρίς να είναι θεσμοθετημένο και φυσικά το μεγαλύτερο μέρος του προέρχονταν από τις περικοπές στα εκτός έδρας. Από την μία τσέπη στην άλλη και να λέμε και ευχαριστώ.
  •      ΤΕΛΙΚΑ ποιο το κέρδος για τους πυροσβέστες από την δέσμευση αυτή, τι παραπάνω πετύχαμε ;
 ΕΚΤΟΣ μόνο ότι μπήκε έστω και με τον τρόπο αυτόν ο Υπουργός στην διαδικασία   να συζητήσει για υπερωριακή απασχόληση και αυτό έγινε κάτω από την επίμονή της Ε.Α.Κ.Π., αν και η στάση του δεν ήταν άσχετη με το γεγονός ότι ήδη είχε δεχτεί χωρίς περιορισμούς την αποζημίωση της υπερωριακής απασχόλησης για τους Αστυνομικούς.
   ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ότι ο Υπουργός όταν ειπώθηκε το αίτημα για υπερωρία επικαλέστηκε το Στρατιωτικό Μισθολόγιο και τους περιορισμούς που προκύπτουν .
 Η απάντηση του Υπουργού συνάδελφοι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα γεγονότα και τις εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος γιατί :
     1ον Δόθηκε η νυχτερινή αποζημίωση χωρίς να γίνει αλλαγή μισθολογίου.
     2ον Δεσμεύτηκε στους Αστυνομικούς για την χορήγηση υπερωριακής αποζημίωσης χωρίς περιορισμούς όπως φαίνετε και από σχετικό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος όπου ρυθμίζει τον χρόνο εργασίας τους και προωθείται προς υπογραφή
     Το περιεχόμενο του οποίου έγινε γνωστό στον εκπρόσωπο της Ε.Α.Κ.Π. Μιχαήλ Μιχαήλ μετά από επαφές του με στελέχη της Π.Ο.Α.Σ.Υ. για τον σκοπό αυτό. Αμέσως μετά την γνωστοποίηση του περιεχομένου του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, έγινε ενημέρωση και συγχρόνως πρόταση προς τον Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδίας μας να επιδιώξει επαφή με την Ηγεσία της Π.Ο.Α.Σ.Υ. για ενημέρωση και παράλληλα να κλείσει νέα συνάντηση με τον Υπουργό για ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ του θέματος των υπερωριών .
    Το ίδιο έγινε και προς τον Επικεφαλή της Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. Πήλιουρα Γεώργιο για να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση. 
        ΤΑ γεγονότα μαρτυρούν λοιπόν ότι η μη ικανοποίηση του αιτήματος έχει να κάνει :
  •       1ΟΝ Με την έλειψη πολιτικής βούλησης του Υπουργείου και όχι με προβλήματα που προκύπτουν από το μισθολόγιο.
  •      2ον Με την αδυναμία ουσιαστικής παρέμβασης της Ηγεσίας της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και το πρόβλημα που υπάρχει σε επίπεδο ενημέρωσης και συνεργασιών .
  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ η Ε.Α.Κ.Π. δια του εκπροσώπου της προσπάθησε καθ’ όλη την διάρκεια της συνάντησης να θέσει ουσιαστικά και τεκμηριωμένα τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν το Π.Σ. και να τονίσει την κύρια ευθύνη που υπάρχει για την πολιτική Ηγεσία στην πλημμελή αντιμετώπιση των προβλημάτων που απασχολούν το Π.Σ. και τους πυροσβέστες όπως :
  •      ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ που θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ριζική αναμόρφωση σε επίπεδο Οργάνωσης και σχεδιασμού, με ειδικότητες και σαφή διαχωρισμό Διοικητικού και μάχιμου προσωπικού και αντίστοιχες προσλήψεις . Την Αναβάθμιση της εκπαίδευσης . Τον εξοπλισμό του Π.Σ. σύμφωνα με πραγματικές και σύγχρονες ανάγκες του .
  •      Η απάντηση του Υπουργού ήταν ότι δεν διαφωνεί με τις παραπάνω προτάσεις και ανέπτυξε ένα μέρος των ενεργειών που έχει κάνει ή πρόκειται να κάνει όπως :
ΟΤΙ έχει ζητήσει από το Α.Π.Σ. για να προχωρήσει σε μελέτη σχετικά με την Αναδιοργάνωση . Του επισημάνθηκε ότι επιβάλετε να καλέσει και τους συνδικαλιστικούς φορείς για υποβολή προτάσεων για να υπάρχει εγγύηση του αποτελέσματος .
Στο σημείο αυτό καταλόγισε μέρος των ευθυνών για τις συνέπειες των καταστροφών κατά την θερινή περίοδο του 2000   και στο Π.Σ. γενικότερα . Δόθηκε η απάντηση πως οι πυροσβέστες έδωσαν τα πάντα και έχουν πληρώσει βαρύ τίμημα με τους νεκρούς τους και πως οι ευθύνες εντοπίζονται σε πολιτικό και επιτελικό επίπεδο .
         Είπε ότι στον τομέα της εκπαίδευσης σχεδιάζετε να γίνουν 4 πεδία ασκήσεων σε αντίστοιχα σημεία της χώρας όπως Βόρειο Ελλάδα , Κρήτη , Κεντρική Ελλάδα , Πελ/νησο .

         Στο θέμα εξοπλισμού είπε πως επιχειρείτε έγκριση κονδυλίου 15.000.000.000 για αγορά περίπου 300 πυροσβεστικών οχημάτων .   

  • ΕΠΙΦΥΛΑΚΕΣ – ΡΕΠΟ: Τονίστηκε πως οι επιφυλακές να γίνονται για πραγματικές ανάγκες και να καταργηθούν οι διαταγές σχετικά με τα στάδια ετοιμότητας κ.λ.π.
  •        Ο Υπουργός είπε να μην καλούνται όσοι είναι σε ρεπό. Του επισημάνθηκε ότι λόγω της ελλείψεις δύναμης αυτό στην πράξη γίνετε ανέφικτο και κυρίως για τα κλιμάκια .
Για τα οφειλόμενα ρεπό είπε πως έχει δοθεί ένα ποσοστό 55 με 60% πανελλαδικά. Του επισημάνθηκε ότι σε λίγο διάστημα θα επανέλθουμε πάλι στα ίδια επίπεδα λόγω έναρξης θερινής περιόδου . Τονίζοντάς του ότι μία σειρά προβλήματα έχουν σχέση με την έλειψη προσωπικού και ότι πρέπει να γίνουν προσλήψεις .    
  •       ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ – ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΟ :Του επισημάνθηκε ότι δεν μπορεί με τέτοια εκατόμβη θυμάτων εν ώρα υπηρεσίας και με ανεγνωρισμένη από όλους η επικινδυνότητα του επαγγέλματος να υπάρχει άρνηση για αποδοχή του αιτήματος .
  •       Η απάντηση συνάδελφοι δεν ήταν απλά διαφοροποιημένη από την προηγούμενη δέσμευση . Ήταν κάθετα ΑΡΝΗΤΙΚΗ .Συσχετίζοντας την μη αποδοχή του αιτήματος με τις αντιασφαλιστικές ανατροπές που προωθούνται.
Η ανταπάντηση ήταν ότι ο πυροσβέστης δικαιούται την μείωση των συνταξιοδοτικών του ορίων λόγω της φύσης του επαγγέλματος και της φθοράς που υπόκειται εξ αιτίας του .
  •      Τροποποίηση του Νόμου 2592/ 98 και του άρθρου 5 του Ν. 2839/2000.
Τονίσαμε στον Υπουργό ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να αποκαταστήσει την συνταξιοδότηση των οικογενειών των συναδέλφων που με τον παραπάνω νόμο 2592/98 τους αφαιρέθηκε το δικαίωμα συνταξιοδότησης( Διαβολή , Μπόσινα, Σκούρτη)Επίσης ότι πιθανόν να προκύπτει πρόβλημα όσον αφορά την δυνατότητα πρόσληψης στο Π.Σ. των ανήλικων παιδιών των συναδέλφων που έπεσαν κατά την υπηρεσία λόγω του χρονικού ορίου της 5ετιας που βάζει για το δικαίωμα να υποβληθεί αίτηση. Ζητήθηκε να γίνει αντιπαραβολή του Νόμου με άλλα προγενέστερα νομοθετήματα και εάν προκύπτει πρόβλημα να γίνει τροποποίηση με αφαίρεση της 5ετίας για τα τέκνα.
  •      Παρουσία του υπεύθυνου του Υπουργείου για παρόμοια θέματα κυρίου Λάγιου υπήρξε δέσμευση για τις αντίστοιχες τροποποιήσεις .
  •         ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ : Ο Υπουργός είπε πως για την καθυστέρηση καταβολής των αναδρομικών του έτους 2000 ευθύνεται το Α.Π.Σ. γιατί δεν του έχουν ακόμη ετοιμάσει την τροποποιητική απόφαση και ότι θα έκανε τις απαραίτητες ενέργειες για να βρεθούν τα κονδύλια.
Επίσης του επισημάνθηκε το γεγονός ότι από την διαταγή του Α.Π.Σ υπ΄αρίθμ. 16454 φ.501.34 17/4/2001 ενώ προβλέπετε η χορήγηση των νυχτερινής αποζημίωσης σε κατ’ οίκον επιφυλακή των υπαλλήλων που υπηρετούν σε Επιτελικές υπηρεσίες και πλασματική για τους Διοικητές, εξαιρούνται όλοι οι υπόλοιποι . Ζητήθηκε να επεκταθεί σε όλους τους υπαλλήλους για λόγους καθαρά ισονομίας .
 Ο Υπουργός απάντησε ότι δεν συμφωνεί με την ρύθμιση αυτή και ότι θα το παίρνουν μόνο όσοι το πραγματοποιούν .
  •         ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ: Σχετικά με το θέμα της κατάφωρης αδικίας που προκύπτει για τους Πυρονόμους από την μη αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας και την συνέπεια που έχει στις μισθολογικές τους προαγωγές . Απάντησε σε γενικό επίπεδο χωρίς κάτι συγκεκριμένο, ότι θα προβλεφθεί μέσα από κάποιες μελλοντικές ρυθμίσεις που θα προκύψουν από σχετικές προτάσεις του Α.Π.Σ.
  •      Ε.Μ.Α.Κ. και ΠΕΖΟΠΟΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: Με αφορμή δηλώσεις του Υπουργού στα Μ.Μ.Ε. σχετικά με την έναρξη προσωρινής λειτουργίας της Ε.Μ.Α.Κ. με το πεζοπόρο τμήμα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας . Τονίστηκε από τον εκπρόσωπο της Ε.Α.Κ.Π. Μιχαήλ ότι η δήλωση αυτή υποβαθμίζει την Ειδική Μονάδα αφού έστω και προσωρινά όπως ειπώθηκε θα λειτουργήσει με το πεζοπόρο τμήμα .
    Με δεδομένο ότι το πεζοπόρο τμήμα επανδρώνετε από 72 εποχικούς υπαλλήλους και 24   μόνιμους και χωρίς την ανάλογη υποδομή είναι τελείως άτοπο να συνδέονται δύο διαφορετικά πράγματα . Επεσήμανε ότι η δήλωση αφενός μεν δημιουργεί μία πλασματική εικόνα στην κοινή γνώμη, αφετέρου εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για την υπόσταση του Π.Σ. και των υπαλλήλων του. Ζητήθηκε από τον Υπουργό και δεσμεύτηκε, να αποκαταστήσει τα πράγματα κάνοντας διευκρινιστική δήλωση στην επόμενη περιοδεία .
        ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ η Ε.Α.Κ.Π. από τις εργασίες του 2ου Συνεδρίου και μετά προσπάθησε να βάλει την σφραγίδα της στις εξελίξεις σε σχέση με την αντιμετώπιση των προβλημάτων . Με τις προτάσεις της πάρθηκαν αποφάσεις ουσιαστικές. Με τις παρεμβάσεις της σταμάτησαν δρομολογούμενες ανατροπές ,όπως του ωραρίου. Με την κριτική της τάραξε τα λιμνάζοντα νερά των συνδικαλιστικών μας οργάνων. Με την δραστηριότητα της και την ενημέρωση προσπάθησε να κάνει κοινωνούς των προβλημάτων όλα τα μέλη.
       Στην συνάντηση με τον Υπουργό προσπαθήσαμε να βάλουμε τα προβλήματα στην πραγματική τους διάσταση . Εκτιμούμε όμως πως δεν δόθηκαν λύσεις ουσιαστικές που να καλύπτουν τις ανάγκες των Πυροσβεστών για όλους τους παραπάνω λόγους που αναφέραμε.
     Είναι σίγουρο όμως και το γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας ότι δεν περιμένουμε τίποτε περισσότερο όταν εμείς οι ίδιοι δεν βγούμε από την ΠΑΘΗΤΙΚΟΤΗΤΑ και τον συμβιβασμό
      Οι συνεχείς καταστρατηγήσεις και η συντελούμενη υποβάθμιση του Π.Σ. και των επαγγελματικών συνθηκών δεν λύνονται με συνδικαλισμό του σαλονιού .
      Χρειάζεται επιτέλους ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ αντιμετώπιση των προβλημάτων . Μόνο αυτή την γλώσσα καταλαβαίνει η κυβέρνηση . 
  •       ΑΣ μας προβληματίσει ο ΕΝΩΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ του Ελληνικού Λαού ενάντια στις αντιασφαλιστικές ανατροπές και το αποτέλεσμα που έφερε.
  •       ΑΣ μας προβληματίσει η στάση των συνδικαλιστικών οργάνων των αστυνομικών .
       Πήγαν για διάλογο με την κυβέρνηση έχοντας εξαγγείλει αγωνιστική κινητοποίηση και πέτυχαν αυτά που σε μας αρνούνταν ο Υπουργός να δώσει.
       Πήγαν με τα αιτήματά τους έτοιμα σε τροπολογίες και απαίτησαν την υπογραφή τους
  •       ΑΣ μας προβληματίσει η υποταγή και ο συμβιβασμός συνάδελφοι το προεδρείου της Ομοσπονδίας . Η περιφρόνηση που έδειξε στις ψηφισμένες αποφάσεις του 2ου Συνεδρίου και η αδρανοποίηση που επέβαλε σε όλες τις αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων.
       Μετά από τόσες και τόσες καταστρατηγήσεις στις εργασιακές μας συνθήκες από το καλοκαίρι του 2000 δεν τόλμησε να εξαγγείλει μία κινητοποίηση .Παρά μόνο έψαχνε τρόπους εκτόνωσης της δίκαιας αγανάκτησης των πυροσβεστών .
     Συνάδελφοι ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ του 3ου Συνεδρίου σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και κοιτάξτε κατάματα τους συναδέλφους σας και τα προβλήματά τους.
     ΜΗΝ επιτρέψετε να γίνει ακόμη ένα συνέδριο ΦΙΕΣΤΑ. ΑΠΑΙΤΗΣΤΕ αποφάσεις ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ που δεν θα καταλήξουν στην ναφθαλίνη.
 
                       ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ   ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
                                         Με ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ
 
                              Για την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών
                          Το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ     
                                                   Μιχαήλ Μιχαήλ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Δείτε όλες τις Αρχείο Ανακοινώσεων ΕΑΚΠ