Ημερομηνία15-11-2007
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Α.Κ.Π. ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Η ΕΑΚΠ ΣΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΆΝΩΣΗ ΤΟΥ Π.Σ.
Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ι Κ Η Κ Ι Ν Η Σ Η Π Υ Ρ Ο Σ Β Ε Σ Τ Ω Ν
Ε.Α.Κ.Π.
Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος
. .
ΑΘΗΝΑ 13 Νοεμβρίου 2007
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Για τις συναντήσεις της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Εσωτερικών
Συναδέλφισσες Συνάδελφοι
Στο Υπουργείο Εσωτερικών πραγματοποιήθηκαν 2 συνεχόμενες συναντήσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ η 1η στις 30 Οκτωβρίου με τον Υπουργό Εσωτερικών και η 2η στις 6 Νοεμβρίου με τον Υφυπουργό Εσωτερικών.
Στις συναντήσεις αυτές δεν ανακοινώθηκε κάτι το ιδιαίτερο και το σημαντικό από πλευράς των υπουργών εκτός της πολυσυζητημένης και με 4 χρόνια καθυστέρηση αύξησης στον βασικό μισθό του ανθυπολοχαγού, αλλά ούτε και από την πλευρά του προεδρείου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. δεν τοποθετήθηκαν τα εργασιακά μας ζητήματα στην βάση που πρέπει και με τον τρόπο που ταιριάζει στο μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε όπως γίνεται άλλωστε σε κάθε συνάντηση χρόνια τώρα.
Για ακόμη μία φορά κατατέθηκε ένα υπόμνημα με άλυτα αιτήματα 20ετίας, έτσι για να υπάρχει ένα άλλοθι προς τους πυροσβέστες ότι κάτι γίνεται, εξαντλώντας μέχρι εκεί την δράση της Ομοσπονδίας και τίποτε παραπάνω.
Μιας Ομοσπονδίας που ενώ έχει μέλη της τους εργαζομένους που χαίρουν την εκτίμηση του Ελληνικού Λαού για τον τιτάνιο αγώνα που δίνουν κάτω από αντίξοες συνθήκες, την ίδια στιγμή εισπράττουν την χειρότερη απαξίωση σε όλα τα επίπεδα από το ίδιο τους το συνδικαλιστικό όργανο!
Δυστυχώς συνάδελφοι το σκηνικό αυτό επαναλαμβάνεται χρόνια τώρα από όλες τις διοικήσεις της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. για αυτό αλώστε φθάσαμε στο σημερινό αδιέξοδο αποτέλεσμα με το Π.Σ. αποσαθρωμένο και εμείς οι εργαζόμενοι να αντιμετωπίζουμε τα πιο οξυμμένα προβλήματα του δημόσιου τομέα.
Η Ε.Α.Κ.Π μέσω του εκπροσώπου της προσπάθησε για ακόμη μία φορά να μην εγκλωβιστεί στο κλίμα εγκαρδιότητας και φιλοφρονήσεων που κυριάρχησε μεταξύ των εκπροσώπων των δύο άλλων παρατάξεων με τον Υπουργό αλλά να θέσει για τα πιο καυτά ζητήματα του κλάδου τους Υπουργούς της κυβέρνησης προ των ευθυνών τους.
Οι δηλώσεις και τοποθετήσεις του Υπουργού κινήθηκαν στα παρακάτω πλαίσια :
-
Για τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού προκειμένου να δικαιολογήσει και να αποσοβήσει τις ευθύνες της κυβέρνησης αναφέρθηκε:
-
Στην θεωρία ότι ο πλανήτης έχει αλλάξει! Πως ακόμη και το μοντέλο «πρότυπο» της Καλιφόρνιας δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει. ( ξέρετε το μοντέλο αυτό που χρησιμοποιεί στην πυρόσβεση χάριν οικονομίας κατάδικους με τρία δολάρια αμοιβή την ημέρα βλέπε σχετικό σχόλιο στην ιστοσελίδα της Ε.Α.Κ.Π.).
-
Ότι έγιναν λάθη σε επίπεδο συντονισμού – Κάποιοι υπεύθυνοι δεν ήξεραν την δουλεία τους.
-
Εξέφρασε τις παρατηρήσεις του για τα προβλήματα στην οργανωτική διάρθρωση του Π.Σ. και τις διαπιστώσεις του για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των πυρκαγιών όπως :
-
Ότι υπάρχει πληθώρα Στρατηγών στο Π.Σ.!(Ποιος τους δημιούργησε και τους αξιοποίησε άραγε;)
-
Ότι είναι λαθεμένη αντίληψη πως η φωτιά σβήνει από τα εναέρια μέσα. ( Αυτό όμως δηλώνεται εκ των υστέρων αφού πρώτα με ευθύνη αρμόδιων πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων καλλιεργήθηκε σκόπιμα όλο το προηγούμενο διάστημα μία υπέρμετρη προσδοκία στην κοινή γνώμη για την καταλυτική συνεισφορά τους στις κατασβέσεις των πυρκαγιών ) .
-
Ότι πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στον ανθρώπινο παράγοντα και τον εξοπλισμό.
-
Ότι πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός του διοικητικού προσωπικού που δεν θα είναι ένστολο.
-
Ότι χρειάζονται οι δασικοί υπάλληλοι στις πυρκαγιές. Ότι αναγνωρίζει στους δασικούς αυτό που τους ανήκει και πως χρειάζεται η καλή συνεργασία με τους δασικούς στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών ( αλλά δεν απάντησε στην παρατήρηση του εκπροσώπου της Ε.Α.Κ.Π. ότι στην πράξη άλλα ισχύουν όταν ακόμη και οι 215 περίπου υπάρχοντες επιστήμονες στο Π.Σ. δασολόγοι και δασοπόνοι δεν αξιοποιούνται ).
-
Σχετικά με την έλλειψη δύναμης αναφέρθηκε:
-
Ότι είναι έγκλημα να κρατάμε κενές οργανικές θέσεις !!!
-
Θα δώσει μάχη για τις 1.300 προσλήψεις και πως το Π.Δ. για την τροποποίηση του κανονισμού κατάταξης είναι στο συμβούλιο επικρατείας .
-
Τα κενά δημιουργούν τους συμβασιούχους!! Λέγοντας επί λέξει όμως « Που ποτέ δεν θα γίνουν μόνιμοι».
Όπως εξήγησε πριν λίγες μέρες σε συνάντηση που είχε στο γραφείο του με τον Πρόεδρο και τον Γραμματέα της Ομοσπονδίας των συμβασιούχων πυροσβεστών, τους το ξεκαθάρισε ότι αποκλείεται να το κάνει 12μηνο. Μέχρι το 8μηνο και τίποτε παραπάνω. ( Ας βγάλουν λοιπόν τα συμπεράσματα τους οι συνάδελφοι εποχικοί για το παιχνίδι που παίχτηκε στην πλάτη τους – Αλήθεια γιατί δεν ανακοίνωσε το προεδρείο τους τα αποτελέσματα της συνάντησης αυτής;).
Το μόνο που είπε o Υπουργός είναι ότι θα ισχύει το ποσοστό και η μοριοδότηση τους για τους διαγωνισμούς.
Στο θέμα του ωραρίου μέσα από την τοποθέτηση του Υπουργού φάνηκε ότι υπάρχει σχεδιασμός για αλλαγές αλλά όμως δεν αποκάλυψε σε ποια κατεύθυνση αφού από μόνος του και χωρίς να του έχει γίνει αναφορά στο 24ωρο δήλωσε πως το ωράριο αυτό είναι λάθος και ότι δεν είναι δυνατόν να εργάζεται επί τόσες ώρες συνέχεια ο πυροσβέστης!!!
Στην επισήμανση του εκπροσώπου της Ε.Α.Κ.Π. ότι το 24ωρο πήρε διευρυμένη μορφή και επιβλήθηκε το τελευταίο διάστημα μετά από άνωθεν παροτρύνσεις ακόμη και όπου δεν το επιθυμούσαν οι υπάλληλοι για να καρπωθεί η υπηρεσία από την επιπλέον υποχρεωτική υπερεργασία αλλά και για να γίνει ποιο εύκολο το κόψιμο των ρεπό την αντιπυρική περίοδο όπως και έγινε στην πράξη. Απάντησε. «Να ακόμη ένας λόγος για να καταργηθεί !! ».
Πολύ θα θέλαμε να πιστέψουμε τον κύριο Υπουργό ότι θέλει την προστασία του ωραρίου των πυροσβεστών άλλα το γεγονός ότι:
-
Απόφυγε να απαντήσει στην πρόταση που κατέθεσε ο εκπρόσωπος της Ε.Α.Κ.Π. ότι εάν η κυβέρνηση επιθυμεί την προστασία του ωραρίου τότε ας εφαρμόσει επιτέλους το πλήρες πενθήμερο με εβδομάδα 37,5 ωρών όπως προβλέπει ο Νόμος 1157/81. και το 24ωρο να εφαρμόζεται κυρίως σε Π.Κ., Νησιά και αεροδρόμια όπου υπάρχει πρόβλημα μετακινήσεων του προσωπικού. Όπως επίσης να πληρωθεί επιτέλους η υπερωριακή απασχόληση των πυροσβεστών όπως γίνεται με όλους τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα.
-
Στην παρατήρηση του εκπροσώπου της Ε.Α.Κ.Π ότι άσχετα με το ωράριο που εφαρμόζεται, ο χρόνος εργασίας του πυροσβέστη παραβιάζεται ασύστολα μέσω των παράνομων επιφυλακών και αντι να καλύπτονται μόνο τα πραγματικά συμβάντα καλύπτονται μέσω αυτών πληθώρα αναγκών και υποχρεώσεων του Π.Σ. Απάντησε: Ότι η επιφυλακή υπήρχε και θα συνεχίσει να υπάρχει και ότι συνδέεται με την κάλυψη των κενών !!
-
Μέχρι τώρα η κυβέρνηση σε όλες τις περιπτώσεις που τις καταγγέλθηκαν υπερβάλλουσες παραβιάσεις ωραρίου δεν έκανε το παραμικρό για να τις σταματήσει όλα τα παραπάνω δείχνουν από μόνα τους ότι δεν υπάρχει διάθεση προστασίας του ωραρίου.
Το γεγονός όμως ότι απόφυγε παρ ότι μίλησε για κατάργηση του 24ωρου να πει για τις προθέσεις του Υπουργείου περί του ωραρίου δείχνει ότι μάλλον προετοιμάζεται το έδαφος για την φημολογούμενη αλλαγή σε βάρος φυσικά του ελεύθερου χρόνου των πυροσβεστών με πιθανότερο το 12ωρο.
-
Περί αρμοδιοτήτων και οργανωτικών αλλαγών
-
Για την πρόταση της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. σχετικά με την μεταφορά αρμοδιοτήτων για να περάσει η πυροσβεστική στην Τοπική Αυτοδιοίκηση απάντησε « Πάμε παρακάτω ». Η απάντηση αυτή φυσικά δεν δείχνει ότι δεν λαμβάνεται υπόψη η συγκεκριμένη πρόταση, αλλά φανερώνει υπεκφυγή για να μην θιχτεί η ουσία του θέματος σε συνδυασμό με ότι μέχρι σήμερα έχει δηλωθεί και έχει γίνει σχετικά με το θέμα αυτό και προκληθούν αντιδράσεις
-
Είπε ότι κανείς δεν αμφισβητεί την αυτοδυναμία του Π.Σ.
-
Απόφυγε να πει ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για τον μελλοντικό σχεδιασμό σχετικά με την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών και μετά την ερώτηση του εκπροσώπου της Ε.Α.Κ.Π. τι πρότεινε στην Κυβερνητική Επιτροπή που είχε συνεδριάσει ήδη το πρωί της ίδιας ημέρας και τι αποφάσεις πήρε, απόφυγε να απαντήσει και παρέπεμψε στο κείμενο που δόθηκε και στα Μ.Μ.Ε. με κάποια γενικού χαρακτήρα σημεία της εισήγησης του Υπουργού .( βλέπε στο site του Υπουργείου).
-
Έδωσε επίσης και μία συμβουλή να μην αφήσουμε το Π.Σ να εμπλακεί σε δουλειές που δεν είναι δικές μας!!
Έριξε με λίγα λόγια ο Υπουργός την ευθύνη των αλλαγών που έρχονται σε μας τους ίδιους αφού μέχρι τώρα η κυβέρνηση μέσω της Φυσικής Ηγεσίας που πρέπει να είναι ο θεματοφύλακας για ότι πρεσβεύει το Π.Σ. δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση παραβίασης αρμοδιοτήτων παρ ότι έχουν καταγγελθεί επίσημα και μέσα στην βουλή αρκετές περιπτώσεις.
Στην επισήμανση του εκπροσώπου της Ε.Α.Κ.Π. όμως ότι αφού στον Νόμο για την αγροφυλακή χωρίς να έχει μεσολαβήσει καμία ασφαλιστική μεταρρύθμιση προβλέπεται στο άρθρο 18 ότι το όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση είναι το 60ο , πως είναι δυνατόν λοιπόν::
1ον Να υπάρχουν διαφορετικά όρια ηλικίας για τα τρία ένστολα σώματα ασφάλειας που υπάγονται στο ίδιο υπουργείο;
2ον Αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει εναρμόνιση στο όριο αυτό και των άλλων δύο σωμάτων ασφάλειας ;
Η απάντηση του Υπουργού που φυσικά δεν έπεισε τουλάχιστον την Ε.Α.Κ.Π. ως επιχείρημα ήταν ότι τα σώματα ασφάλειας στην ουσία είναι δύο, το Π.Σ. και η Αστυνομία !!!
Προσπάθησε δηλαδή να παρουσιάσει την αύξηση των ορίων ηλικίας στην αγροφυλακή σαν κάτι ξεχωριστό που αφορά αυτόν τον κλάδο μόνο αφού κατά τα λεγόμενα του υπουργού δεν είναι και τόσο σώμα ασφάλειας όπως τα άλλα δύο.
Δυστυχώς οι έγγραφες δηλώσεις του ίδιου του Υπουργού που υπάρχουν στην εισήγηση της πρότασης του προς την κυβερνητική επιτροπή για « Οργανωτικά θέματα πολιτικής προστασίας και Ε.Υ.Π. » την οποία ζητήσαμε και πήραμε στα χέρια μας μόλις βγήκαμε από την συνάντηση, αυτοδιαψεύδουν την άποψη του Υπουργού περί των δύο σωμάτων ασφάλειας αφού πουθενά δεν γίνεται κανένας διαχωρισμός παρά μόνο καθορίζεται το κοινό πλαίσιο συνεργασίας για τα τρία σώματα μέσα από το Υπουργείο Εσωτερικών .
Συγκεκριμένα αναφέρει στο κεφάλαιο 1 στην παρ. Α στην 2η σελ .« Εδώ εντάσσεται ως προτεραιότητα η εντατικοποίηση της προσπάθειας για αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία των 3 Ένστολων Σωμάτων που υπάγονται στο ενιαίο πλέον, Υπουργείο Εσωτερικών ( δηλαδή του Π.Σ. της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Αγροφυλακής )……»
Πέραν φυσικά του γεγονότος ότι η αγροφυλακή είναι « γνήσιο » Σώμα Ασφάλειας και όχι ιμιτασιόν προσδιορίζεται ρητά και από τις διατάξεις του Ιδρυτικού της Νόμου.
Ο υπουργός δεν είχε να ανακοινώσει τίποτε άλλο πέραν της αύξησης του βασικού μισθού του ανθυποπυραγού στα 860 ευρώ για όλα τα υπόλοιπα οικονομικά θέματα που τέθηκαν Βαθμολόγιο, υπερεργασία κ.λ.π παρ ότι τα έκρινε ως δίκαια δεν δεσμεύτηκε για την επίλυση τους.
Ο εκπρόσωπος της Ε.Α.Κ.Π. στην συνάντηση αυτή πέραν των παρεμβάσεων που έκανε για κάθε θέμα ξεχωριστά όταν τοποθετούνταν ο υπουργός όταν τοποθετήθηκε συνολικά μέσα φυσικά στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια που είχαν τεθεί:
-
Καυτηρίασε την μη λήψη μέτρων από την κυβέρνηση από την ημέρα ανάληψης της διακυβέρνησης το 2004 για την επίλυση των οξύτατων προβλημάτων πυρασφάλειας της χώρας .
-
Τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι παρ ότι είχε ενημερωθεί η κυβέρνηση πλήρως, τουλάχιστον από την Ε.Α.Κ.Π. στα πλαίσια των τριών παραστάσεων διαμαρτυρίας που είχε πραγματοποιήσει με αδιάσειστα στοιχεία για το τι θα επακολουθούσε σε περίπτωση συνθηκών μίας αντιπυρικής περιόδου όπως η φετινή δεν έκανε τίποτε για να αποτρέψει τον υπαρκτό και αναμενόμενο κίνδυνο.
-
Επισήμανε επίσης ότι οι διαπιστώσεις του Υπουργού για τα προβλήματα στον οργανωτικό τομέα και τις γενικότερες ελλείψεις σε μέσα και ανθρώπινο δυναμικό έρχονται σε αντίθεση με ότι στην ουσία έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα από την κυβέρνηση.
-
Κατήγγειλε επίσης στον Υπουργό ότι το ανησυχιτικότερο είναι ότι παρά τις μεγάλες καταστροφές η κυβέρνηση φαίνεται να μην έβγαλε τα απαραίτητα συμπεράσματα αφού δεν εξήγγειλε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος και κάλεσε την κυβέρνηση να ανοίξει τα χαρτιά της για το τι σκέφτεται να πράξει.
-
Επισήμανε τέλος ότι πριν η κυβέρνηση πάρει οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να καλέσει όλους τους αρμόδιους φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Στην συνάντηση με τον Yφυπουργό η οποία έγινε κάτω από την ασφυκτική πίεση των εξελίξεων σχετικά με το θέμα των Ζωνιανών μπορεί να μην υπήρξαν χειροπιαστές απαντήσεις στα ζητήματα του κλάδου, μέσα όμως από την γενικότερη τοποθέτηση του Υφυπουργού τουλάχιστον για την Ε.Α.Κ.Π. βγήκαν αρκετά συμπεράσματα .
Κατ΄ αρχήν ο Υφυπουργός έδειξε να έχει άποψη για την γενικότερη κατάσταση του Π.Σ. τουλάχιστον για προβλήματα οργάνωσης και προσανατολισμού αφού αναφέρθηκε με έμφαση στην στρατικοποιημένη δομή του σώματος λέγοντας ότι δεν μπορεί μία υπηρεσία με την αποστολή του Π.Σ. να έχει την ίδια μορφή οργάνωσης με τον Στρατό!!
Επίσης αναφέρθηκε στην πληθώρα των υψηλόβαθμων στελεχών, των υπέρμετρων επιτελικών σχηματισμών με υψηλόβαθμο και χαμηλόβαθμο προσωπικό που απουσιάζει από την μάχιμο υπηρεσία, στην έλλειψη σωστού συντονισμού και την γενικότερη δυσκαμψία του συντονισμού των συναρμόδιων φορέων που δημιουργεί η έλλειψη κοινού συντονιστικού οργάνου.
Προσπάθησε να προσεγγίσει με προσωπικές εκτιμήσεις ζητήματα όπως της εκπαίδευσης και των υποδομών του Π.Σ.
Υπό το πρίσμα της τοποθέτησης του Υφυπουργού ο εκπρόσωπος της Ε.Α.Κ.Π. είπε προς τον Υφυπουργό ότι κατ αρχήν εκφράζει την ευχάριστη έκπληξή του για τις απόψεις του Υφυπουργού οι οποίες φαίνεται να συμπίπτουν σε αρκετά σημεία με την θέση της Ε.Α.Κ.Π. κυρίως για την δυσκαμψία που έχει δημιουργήσει στο Π.Σ. ο στρατικοποιημένος τρόπος οργάνωσης του.
Έφερε αρκετά παραδείγματα τις δυσκαμψίας αυτής όπως: Το απαρχαιωμένο και υποβαθμισμένο σύστημα της εκπαίδευσης – Το αντιπαραγωγικό και αναξιοκρατικό μοντέλο εξέλιξης των στελεχών σε όλες τις βαθμίδες – Τον παροπλισμό σε καθήκοντα διοικητικού χαρακτήρα πολύτιμου μάχιμου προσωπικού όλων των βαθμιδών. Φέρνοντας ως ακραίο παράδειγμα την αναχρονιστική διάταξη που απομακρύνει από την μάχιμο υπηρεσία τους Αξιωματικούς από τον βαθμό του Πυραγού και πάνω τόνισε ότι παρά τα θετικές απόψεις που ακουστήκαν από μέρους του δυστυχώς η μέχρι τώρα πρακτική της κυβέρνησης κινήθηκε σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση με αποτέλεσμα τις καταστροφικές συνέπειες της φετινής αντιπυρικής περιόδου .
Η Ε.Α.Κ.Π. κατέθεσε με αφορμή την επίσκεψη στον Υφυπουργό την ολοκληρωμένη πρόταση της για την αναδιοργάνωση του Π.Σ. με όλα τα στατιστικά στοιχεία που διαθέτει ως παράταξη ( η πρόταση βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Ε.Α.Κ.Π. ).
Η υπεύθυνη και καθ όλα ουσιαστική ενέργεια της Ε.Α.Κ.Π. να καταθέσει ως παράταξη ολοκληρωμένη πρόταση την στιγμή μάλιστα που η Ομοσπονδία δεν έχει δική της παρά μόνο γενικού χαρακτήρα θέσεις του προεδρείου για το « αυτόνομο» και το « αυτοδιοίκητο » του Π.Σ. και την παραπομπή που κάνει μέσω του υπομνήματος του για την αναδιοργάνωση στις προτάσεις του Α.Π.Σ., προκάλεσε την αδικαιολόγητη αντίδραση του προέδρου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ..
Με αφορμή το γεγονός αυτό η Ε.Α,Κ.Π. δηλώνει ξεκάθαρα προς κάθε κατεύθυνση ότι η δράση της δεν ποδηγετείτε ούτε μπορεί να την εμποδίσει η οποιαδήποτε σκοπιμότητα. Έχει θέσεις και άποψη για τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο οι οποίες απηχούν την αγωνία της μεγάλης πλειοψηφίας των εργαζομένων του Π.Σ..
Μπορεί να μην συμφωνεί η πλειοψηφία του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. με αυτές αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα την εμποδίσει κανείς να τις διατυπώνει παντού και πάντα αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία και μέσο .
Συνάδελφοι όπως καταλάβατε αρκετά πράγματα που δίνουν το στίγμα τι θα επακολουθήσει στο μέλλον ανακοινώθηκαν στην συνάντηση αυτή . Δεν είναι τυχαία η αρνητική αναφορά από τους υπουργούς στο στρατικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης του Π.Σ και τις ειρωνικής αν θέλετε αναφοράς στην πληθώρα των στρατηγών .
Η Ε.Α.Κ.Π. εκτιμά ότι πλέον ήρθε η ώρα προς χάριν της ομαλής μετάβασης στο επόμενο στάδιο που είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων να γκρεμιστεί το αποδεδειγμένα πλέον σαθρό οικοδόμημα που έφτιαξαν και στήριξαν τόσα χρόνια προς εξυπηρέτηση των αναδιαρθρώσεων που ήθελαν να περάσουν στον δημόσιο τομέα σε επίπεδο προσφοράς υπηρεσιών και εργασιακών ζητημάτων. Κάτι που το πλήρωσε πολύ ακριβά ο Ελληνικός Λαός.
Η Ε.Α.Κ.Π. μέσα από τα όσα επιμέρους σχόλια που έγιναν για τον προσανατολισμό του Π.Σ. και τις ασαφείς θέσεις για τα εργασιακά δικαιώματα από πλευράς των υπουργών εκτιμά ότι μπορούν να βγουν τα απαραίτητα συμπεράσματα για την πορεία του Π.Σ. και των εργασιακών μας δικαιωμάτων και ότι δεν εμπνέουν τόση αισιοδοξία όση αφήνει να εννοηθεί η σκόπιμα λακωνική ανακοίνωση της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Συνάδελφοι η Ε.Α.Κ.Π. θα αναμένει και την νέα συνάντηση στις 23 Νοεμβρίου για να σταθμίσει ανάλογα την στάση μας απέναντι στην νέα κυοφορούμενη κατάσταση .
.
Για την ΕΑΚΠ το μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. Μιχαήλ Μιχαήλ
.
Ακολουθεί η πρόταση που κατέθεσε η Ε.Α.Κ.Π.
Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ι Κ Η Κ Ι Ν Η Σ Η Π Υ Ρ Ο Σ Β Ε Σ Τ Ω Ν
Ε.Α.Κ.Π.
Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος
. .
Αθήνα 6 Νοεμβρίου 2007 Προς : Κύριο Υφυπουργό Εσωτερικών
Παναγιώτη Χηνοφώτη
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ Π.Σ
Για να μπορέσει το Π.Σ. να ανταποκριθεί στις σύγχρονες συνθήκες και να καλύψει το σύνολο της χώρας αποτελεσματικά σε επίπεδο πυρασφάλειας αλλά και για να διαμορφωθούν ασφαλείς συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους σε αυτό, απαιτείτε η Αναδιοργάνωση του σε όλα τα επίπεδα η οποία θα περιλαμβάνει :
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
1ΟΝ Επαναπροσδιορισμό και ακριβή οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων του Π.Σ.
α) Υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών.
( Απαραίτητη προϋπόθεση για να αποκτήσει ουσιαστικό χαρακτήρα η πρόσφατη υπαγωγή του στο Υπουργείο Εσωτερικών του Π.Σ. απαιτεί στην βάση εξυπηρέτησης της κοινωνικής του αποστολής την άμεση κατάργηση των αναχρονιστικών διατάξεων του Νόμου 3511/2006 και την πλήρη αποστρατικοποίηση του).
β) Κύριες και βασικές αρμοδιότητες :
Αστικές , Δασικές πυρκαγιές – Διασώσεις - Προληπτική Πυρασφάλεια.
Πλήρης και ουσιαστικός απεγκλωβισμός από κατασταλτικές ενέργειες και επιβολή μέτρων τάξης.
γ) Στα πλαίσια της πολιτικής προστασίας :
Ένταξη στον σχεδιασμό αντιμετώπισης εκτάκτων κινδύνων και φυσικών καταστροφών με αποκλειστική δυνατότητα διεύθυνσης της διαχείρισης του κατασταλτικού σκέλους , σε συνεργασία με τους συναρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς .
2ον Αναδιάρθρωση υπηρεσιών:
α) Ίδρυση Πυρ/κων Σταθμών σε όλα τα αστικά κέντρα, ανάλογης τάξης με τις επικρατούσες πληθυσμιακές και παραγωγικές συνθήκες κατά περιοχή .
β) Αναβάθμιση όσων υπηρεσιών που βάση σχετικών μελετών και στατιστικών εξυπηρετούν μεγαλύτερες ανάγκες από ότι πριν.
γ) Αναβάθμιση όλων των κλιμακίων σε σταθμούς Δ΄ τάξης εκτός αυτών που καλύπτουν περιοχές με μεγαλύτερων απαιτήσεων ανάγκες και χρειάζονται μεγαλύτερης τάξης σταθμούς.
3ον Καταγραφή -Ταξινόμηση και διευθέτηση αναγκών και ελλείψεων σε υλικοτεχνική υποδομή με:
α) Άμεση διευθέτηση του στεγαστικού προβλήματος με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό κατασκευής πυροσβεστικών σταθμών που θα καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές για δραστηριότητες σύγχρονων απαιτήσεων και την ικανοποιητική διαβίωση του προσωπικού. Χρονοδιάγραμμα προτεραιοτήτων σύμφωνα με ανάγκες.
β) Αξιολόγηση σύμφωνα με στατιστικές μελέτες για τον βασικό προσανατολισμό της κάθε περιοχής από πλευράς συμβάντων Π.Χ. Βιομηχανικές περιοχές , Δασικές περιοχές, Μεγάλα αστικά κέντρα, Εθνικοί Οδικοί άξονες κ.λ.π. για αντίστοιχο καταμερισμό υλικοτεχνικής υποδομής .
γ) Άμεση προμήθεια πυροσβεστικών οχημάτων όλων των τύπων για την αντικατάσταση σταδιακά όλων των πυροσβεστικών οχημάτων πέραν της 15ετία και την περαιτέρω ενίσχυση των σταθμών κυρίως των περιφέρειας στην βάση των υπαρκτών αναγκών τους.
Τα Υδροφόρα πυροσβεστικά Οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος όλων των τύπων ( Α-Β-Γ-Δ) σύμφωνα με το έτος πρώτης κυκλοφορίας μέχρι και το 2004:
Από το 1970 έως το 1980 : 215
» 1981 » 1990 : 342
» 1991 » 1996 : 419
» 1997 » 2002 : 269
» 2003 » 2004 : 216
Σύνολο 1.461
Ήδη λοιπόν το 38,12 % των υδροφόρων πυροσβεστικών οχημάτων είναι πέραν της 15ετίας .
Το 14,60 % είναι πλέον της 25ετίας ,το 7 % είναι πλέον της 30ετίας .
δ)Άμεση προμήθεια ειδικού και εξειδικευμένου εξοπλισμού όλων των τύπων για την κάλυψη των αναγκών όλων των υπηρεσιών του σώματος και την αντικατάσταση του ήδη πεπαλαιωμένου και επιβαρημένου .
ε) Προμήθεια αξιόπιστου ατομικού εξοπλισμού για όλο το πυροσβεστικό προσωπικό για αστικά και δασικά συμβάντα .
στ)Συγκρότηση επιτροπών για την αξιολόγηση των προμηθειών με συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων.
4ον Αλλαγή του οργανογράμματος με αύξηση του αριθμού θέσεων κατά τάξη σταθμού σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες .
α) Άμεση κάλυψη των 4.000 οργανικών κενών με χρονοδιάγραμμα προσλήψεων σε βάθος 2ετίας .
β) Στην συνέχεια αύξηση οργανικής δύναμης του σώματος στον βαθμό που θα καλύπτονται πλήρως:
ü Οι ανάγκες των ήδη υπαρχόντων και των υπό ίδρυση πυροσβεστικών σταθμών
ü Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και οι κανόνες ασφαλών επεμβάσεων με ικανό αριθμό κατά βάρδια με πλήρη επάνδρωση εξόδων επέμβασης , σύμφωνα με το άρθρο 37 του Π.Δ. 210 /92
ü Οι ανάγκες των υπαλλήλων για χρήση αδειών και των ημερήσιων αναπαύσεων .
Οι αύξηση της οργανικής δύναμης και η κάλυψη των κενών με το αντίστοιχο προσωπικό θα διευκολύνει την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος για την εφαρμογή του πλήρες πενθημέρου στην βάση του 35ωρου.
γ) Για τι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό κυρίως κατά την αντιπυρική περίοδο προτείνουμε:
Την άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων πυροσβεστών με σταθερή σχέση εργασίας. Την ένταξη τους στο Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να καλύπτουν τις έκτακτες ανάγκες του Π.Σ. στον τομέα της δασοπυρόσβεσης κατά την αντιπυρική περίοδο, να αξιοποιούνται στην φύλαξη των δασών και στις έκτακτες καταστάσεις που προκύπτουν και άπτονται των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Όσοι εκ των υπαλλήλων αυτών πληρούν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για συμμετοχή σε διαγωνισμό πρόσληψης προσωπικού στο Πυροσβεστικό Σώμα να τυγχάνουν αντίστοιχης μοριοδότησης .
Προτεινόμενη οργανική δύναμη σε σχέση με τις υπάρχουσες ανάγκες και σύγχρονες απαιτήσεις 16.000.
Στο τέλος της πρότασης παραθέτουμε στατιστική σε βάθος 20ετίας σχετική με την εξέλιξη της δύναμης, των κενών και των συμβάντων για να γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα αύξησης της οργανικής δύναμης .
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
1ον Αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων μέσω πανελληνίων εξετάσεων με μέριμνα ειδικών κριτηρίων για σωματικές ικανότητες..
Προτεινόμενο σύστημα προσλήψεων μέσω των πανελληνίων εξετάσεων.
Μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων θα γίνετε εισαγωγή στην Πυροσβεστική Ακαδημία για όσους έχουν επιτύχει και θα καλύπτουν τις θέσεις που έχουν υπολογιστεί ότι θα καλύπτονται κάθε χρόνο για να υπάρχει μία συνεχή ροή προσλήψεων ισάξια των αναγκών που θα προκύπτουν από την εκάστοτε οργανική δύναμη και τον αριθμό των αποχωρούντων λόγω συνταξιοδότησης.
2ον Διαχωρισμός επιχειρησιακού και διοικητικού τομέα με ανάλογες προσλήψεις .
α) Επιχειρησιακός Τομέας
Στον επιχειρησιακό τομέα θα προσλαμβάνονται όσοι θα ασχοληθούν ως επαγγελματίες πυροσβέστες
( μάχιμοι , οδηγοί ) στο έργο των κατασβέσεων πυρκαγιών, των διασώσεων και του ανακριτικού.
To προσωπικό του επιχειρησιακού τομέα ανεξαρτήτως βαθμού ή θέσης θα απασχολείτε αποκλειστικά, κύρια και ενεργά στον επιχειρησιακό τομέα σε όποια βαθμίδα και εάν εξελίσσεται.
Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις που θα ορίζονται πέραν των γραπτών εξετάσεων θα έχουν σχέση με την καλή σωματική κατάσταση, την υγεία και την επιτυχή δοκιμασία σε αθλητικές δοκιμασίες .
Οι αριθμός θέσεων για μάχιμους και οδηγούς θα είναι εκ των προτέρων γνωστές και θα γίνετε δήλωση ενδιαφέροντος από την διαδικασία των εξετάσεων .
Όσοι διαγωνίζονται για τις θέσεις των οδηγών δεν χρειάζεται να είναι κάτοχοι διπλωμάτων οδηγού, θα εκπαιδεύονται ως οδηγοί μέσα στα πλαίσια της φοίτησης τους στην Πυροσβεστική Ακαδημία.
Το μέτρο αυτό καθίσταται απαραίτητο εκ των πραγμάτων αφού οι αποφοιτήσαντες του Λυκείου χρονικά δεν είναι μπορετό να κατέχουν δίπλωμα και μάλιστα επαγγελματικό και κατά κύριο λόγο η εκπαίδευση τους και η καταλληλότητα τους ως οδηγών θα είναι στην απόλυτη ευχέρεια της υπηρεσίας για να αποφεύγονται οι παρατυπίες που παρατηρούνται στην έκδοση διπλωμάτων, άρα και η μη ανταπόκριση στην πραγματική ικανότητα του κατέχοντα αντίστοιχου διπλώματος .
β) Διοικητικός τομέας και υποστήριξης
Επιβάλετε και για τον τομέα αυτόν να γίνετε ο διαγωνισμός μέσω του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων χωρίς να προϋπάρχουν τα απαραίτητα προσόντα ή οι ειδικές γνώσεις εκτός των ξένων γλωσσών για τον λόγο ότι θα είναι περισσότερο χρηστικό και λειτουργικό να εκπαιδεύονται οι επιτυχόντες εντός της πυροσβεστικής Ακαδημίας πάνω στο αντικείμενο της θέσης που θα καταλάβουν.
Επίσης για τον τομέα αυτόν θα προσλαμβάνετε με προκήρυξη διαγωνισμού επιστημονικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων όπως : Χημικοί – Πολιτικοί Μηχανικοί – Ηλεκτρονικοί – Ειδικότητες Πληροφορικής – Οικονομολόγοι – Λογιστές - Μηχανολόγοι –Νομικοί –Δασολόγοι – Δασοπόνοι - Γιατροί – Νοσηλευτικό προσωπικό – Γυμναστές -Σεισμολόγοι κ.λ.π. που θα πλαισιώνουν τις αντίστοιχες θέσεις του Διοικητικού Τομέα .
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: θα χωρίζεται ως εξής:
1ον ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗΣ
Διοικητικοί γραφείς τμημάτων :
Προσωπικού - Αρχείου - Οικονομικών - Διαχείρισης υλικού - Προμηθειών – Νομικών Υποθέσεων – Μελετών – Υγειονομικού – Πυρασφάλειας κ.λ.π.
2ον ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Τεχνικοί : Συστημάτων επικοινωνίας - Οχημάτων - Ειδικού και ατομικού Εξοπλισμού -
Υπεύθυνοι Τροφοδοσίας: Υλικών - Καυσίμων – Μέριμνας.
3ον ΕΡΕΥΝΑΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτές επιχειρησιακού τομέα – Επιστημονικό Προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων για τις ανάγκες έρευνας και εκπαίδευσης .
3ον Εκπαίδευση
-
Εισαγωγή δοκίμων πυροσβεστών στην Πυροσβεστική Ακαδημία με διάρκεια σπουδών 3 έτη εκ των οποίων οι 6 μήνες θα είναι πρακτική πριν την τοποθέτηση στις υπηρεσίες.
-
Συνεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία με εξειδικευμένα σεμινάρια.
-
Εμπλουτισμός της επαγγελματικής εκπαιδευτικής βιβλιογραφίας με σύγχρονη εκπαιδευτική ύλη. Δημιουργία πεδίων ασκήσεων σε κάθε Νομό .
-
Σύσταση επιτροπής έρευνας για συνεχόμενη αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας .
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΄
1ΟΝ Εκδημοκρατισμός Εσωτερικού Κανονισμού
Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει το Π.Σ. να μπει σε τροχεία βιώσιμης και ουσιαστικής αναδιοργάνωσης πρέπει να απεγκλωβιστεί από την αγκυλωτική λογική που διαπνέει σήμερα στο σύνολο του τον εσωτερικό κανονισμό .
Η ύπαρξη αναχρονιστικών διατάξεων εγκλωβίζουν την πρωτοβουλία και την δημιουργικότητα των υπαλλήλων σε μία αποστεωμένη λογική σχεδιασμού, οργάνωσης και πειθαρχικού δικαίου .
Ούτως ή άλλως κυρίως μετά το 1998 που έγινε η μεταφορά της δασοπυρόσβεσης στο Π.Σ. επήλθαν ριζικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών οι οποίες δεν κωδικοποιούνται από τις διατάξεις του υπάρχοντος Εσωτερικού Κανονισμού .
Η δημιουργία των κλιμακίων και η διασπορά της δύναμης άλλαξε τα λειτουργικά και επιχειρησιακά δεδομένα των υπηρεσιών .
Απουσιάζει από τον εσωτερικό κανονισμό το θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας των κλιμακίων τα οποία υπολειτουργούν στην βάση ενός σαθρού πλαισίου εξάρτησης από τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες .
Ø Άμεση σύσταση επιτροπής με την συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων για την μελέτη και επεξεργασία των τροποποιήσεων .
2ον Εξέλιξη στελεχών.
Σοβαρός ανασταλτικός παράγων για την καλύτερη λειτουργία του Π.Σ είναι το θέμα της εξέλιξης και των κρίσεων των στελεχών του σε όλες τις βαθμίδες .
Η σημερινή στρατιωτικού τύπου διάρθρωση του Π.Σ. με τα επίπεδα των παραγωγικών σχολών ( Υπαξιωματικών – Αξιωματικών ) δημιουργεί για έναν μεγάλο και ικανότατο αριθμό στελεχών του ανυπέρβλητα εμπόδια ως προς την δυνατότητα εξέλιξης τους, παράλληλα δεν εγγυάται την αξιοκρατία .
Το σύστημα προαγωγών και κρίσεων ευνοεί και υποθάλπει την αναξιοκρατία και τον εναγκαλισμό των στελεχών με την εκάστοτε Φυσική και Πολιτική Ηγεσία.
Η κρίση και η αξιολόγηση κάθε στελέχους του Π.Σ. δεν μπορεί να είναι προϊόν απόφασης της υποκειμενικής αντίληψης κάποιων επιτροπών με όποια κριτήρια αλλά αποτέλεσμα των γνώσεων και ικανοτήτων του που θα κρίνετε μέσα από τακτές εξεταστικές διαδικασίες υπό μορφή σεμιναρίων καθ΄ όλη την διάρκεια της καριέρας του για την απόκτηση της επόμενης βαθμίδας.
3ΟΝ Κανονισμός μεταθέσεων.
Για να είναι αποτελεσματική η οποιαδήποτε απόπειρα αναδιοργάνωσης απαιτείται να υπάρχει ένα αξιοκρατικό κλίμα στον θέμα των μετακινήσεων του προσωπικού .
Μέσα την εδραίωση της αξιοκρατίας και του σεβασμού των προσωπικών αναγκών του θα επιτευχθεί και η καθολική συμμετοχή στην οποιαδήποτε προσπάθεια .
Απαιτείται λοιπόν πλήρη καταγραφή των σημερινών αναγκών και τροποποίηση του στην βάση εξυπηρέτησης τους σύμφωνα με τις προτάσεις των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων .
Σύσταση επιτροπής επεξεργασίας τροποποιητικών προτάσεων υπό την αποκλειστική ευθύνη των εκπροσώπων των εργαζομένων.
4ΟΝ Μισθολόγιο
Νέο μισθολόγιο που θα καλύπτει όλες τις παραμέτρους : Έτη υπηρεσίας - Θέση ευθύνης – Υπερεργασία (υπερωρίες, νυχτερινά, αργίες –Κυριακές) – Οικογενειακή κατάσταση – Επικινδυνότητα – Μάχιμο Υπηρεσία - Σπουδές .
Ο μεγαλύτερος όγκος των αποδοχών θα συμπεριλαμβάνεται στον βασικό μισθό με θέσπιση επιδομάτων στην βάση των προαναφερόμενων παραμέτρων. Κατώτατο όριο αποδοχών 1.300 ευρώ .
5ΟΝ Χρόνος εργασίας
Εφαρμογή πλήρες πενθημέρου με βδομάδα εργασίας 35 ωρών .
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ ΄
Συντονισμός
Το βασικότερο ίσως κεφάλαιο που συνδέεται άμεσα με την επιτυχία του οποιαδήποτε επιχειρησιακού σχεδιασμού και οργανωτικής προσπάθειας είναι αυτό του σωστού συντονισμού των ενεργειών όχι μόνο των δυνάμεων του Π.Σ. αλλά και όλων των συναρμόδιων φορέων (Αστυνομίας – Ε.Κ.Α.Β. κ.λ.π. ).
Το ζήτημα αυτό λόγω της σπουδαιότητας του προϋποθέτει κοινή συμβολή και προετοιμασία στην αντιμετώπιση του .
Μέσα από την σχετική εμπειρία που έχει καταγραφεί από την αντιμετώπιση πληθώρας συμβάντων που απαιτούσαν κοινή δράση έχει αποδειχθεί ότι χάνετε πολύτιμος χρόνος ως προς την επέμβαση εξαιτίας της χρονικής διάρκειας που απαιτείτε στην μεταβίβαση και εξακρίβωση πληροφοριών .
Το χαρακτηριστικότερο και τραγικότερο παράδειγμα μη σωστού συντονισμού είναι το ατύχημα των Καμμένων Βούρλων το 1999 που εξελίχθηκε στην χειρότερη τραγωδία για τους 3 συναδέλφους μας και όχι μόνο .
Ø Η άμεση αντιμετώπιση λοιπόν συμβάντων που απαιτούν συνδρομή περισσοτέρων από μία υπηρεσίες
παραπέμπει στην αναγκαιότητα ύπαρξης ενός ενιαίου συντονιστικού κέντρου σε επίπεδο Νομού με ενιαίο τριψήφιο αριθμό κλήσης για κάθε περιστατικό.
Το συντονιστικό κέντρο θα επανδρώνεται από υπαλλήλους των αντίστοιχων υπηρεσιών ( Π.Σ. – ΕΛΑΣ – Ε.Κ.Α.Β.) και θα διαχειρίζεται την αντιμετώπιση των περιστατικών ενεργοποιώντας των μηχανισμό της υπηρεσίας ή των υπηρεσιών που πρέπει να εμπλακούν, πρέπει απαραίτητα να εξοπλιστούν με συστήματα πληροφορικής σε σύνδεση on line .
Είναι απαραίτητο όμως το Πυροσβεστικό Σώμα να διατηρήσει τα περιφερειακά συντονιστικά κέντρα ( Σ.Π.Ε.Κ. ) για τον συντονισμό των ενεργειών των υπηρεσιών του όταν απαιτείται η συνεργασία τους για την αντιμετώπιση συμβάντων μεγάλης έκτασης . Όπως επίσης το Σ.Ε.Κ.Υ.Π.Σ. για τον συντονισμό σε πανελλαδικό επίπεδο .
Τα ενιαία νομαρχιακά συντονιστικά κέντρα αυτόματα θα λειτουργούν ως τέτοια και μέσα στα πλαίσια της πολιτικής προστασίας όταν θα εκδηλώνονται φυσικές καταστροφές ευρείας έκτασης και θα ενισχύεται το δυναμικό του και από υπαλλήλους των άλλων εμπλεκόμενων φορέων (Στρατός, Νομαρχίες κ.λ.π. ) .
Πρέπει επίσης όλα τα τηλεφωνικά κέντρα των υπηρεσιών να είναι πλήρως εξοπλισμένα .
Να καλυφθούν όλα τα οχήματα με φορητούς ασυρμάτους, ο κάθε επικεφαλής οχήματος να διαθέτει φορητό και κινητό τηλέφωνο .
Να εξοπλιστούν τα κράνη με σύστημα ενδοσυνεννόησης για τα αστικά συμβάντα κλειστών χώρων .
Να γίνει κατανομή συχνοτήτων κατά επίπεδο για να αποφεύγεται το αλαλούμ της ενδοσυνεννόησης :Επιτελική – Πληρωμάτων – Εναέριων μέσων για δασικές πυρκαγιές.
Παραθέτουμε στατιστικά στοιχεία σχετικά με την δύναμη και τον εξοπλισμό του Π.Σ.