Ημερομηνία26-03-2007
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΑΚΠ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΘΗΚΑΝ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ΣΤΙΣ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 ΓΙΑ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΆ ΤΑΜΕΙΑ , ΤΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ Κ.Λ.Π.
Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ι Κ Η Κ Ι Ν Η Σ Η Π Υ Ρ Ο Σ Β Ε Σ Τ Ω Ν
Ε.Α.Κ.Π.
Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος
. .
ΑΘΗΝΑ 22 Μαρτίου 2007
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Σχετικά με τις αποφάσεις του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. της 12ης Μαρτίου για την Ενοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων – Το μισθολόγιο - Τις μεταθέσεις στην Π.Υ. Λιμένα Ηγουμενίτσας κ.λ.π.
Συνάδελφοι
Για άλλη μία φορά σε ένα ακόμη Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας όπως αυτό που έγινε στις 12 Μαρτίου του 2007 επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση της ΕΑΚΠ ότι καμία ουσιαστική λύση δεν πρόκειται να δοθεί στα χρόνια προβλήματα μας όσο την δυνατότητα διαμόρφωσης των αποφάσεων και των χειρισμών σχετικά με τα εργασιακά μας θέματα θα την έχουν οι παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ.& Π.Α.Σ.Κ Π.
Έτσι λοιπόν και στο συμβούλιο αυτό επέδειξαν την « ευαισθησία τους » για ότι απασχολεί τους εργαζόμενους του κλάδου και για αυτό με ελαφρά την καρδία προσπέρασαν το Προ ημερησίας Διάταξης θέμα που έθεσε η Ε.Α.Κ.Π. για τις παράνομες μεταθέσεις στην Π.Υ. Λιμένα Ηγουμενίτσας. Η Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ μέσω του προέδρου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. υπερασπίστηκε την λογική ότι έγιναν οι μεταθέσεις με αυτόν τον παράτυπο τρόπο για να μην αδειάσουν οι προβληματικές υπηρεσίες, ενώ η Π.Α.Σ.Κ. Π. όπως τις περισσότερες φορές σε αντίστοιχα θέματα δεν πήρε θέση.
Βλέπετε το έγκλημα σε βάρος του κανονισμού μεταθέσεων έγινε μπροστά στα μάτια των δύο αιρετών εκπροσώπων που ανήκουν στις δύο παρατάξεις στο υπηρεσιακό συμβούλιο μεταθέσεων, οι οποίοι ούτε ενημέρωσαν για τις προθέσεις της υπηρεσίας ούτε αντέδρασαν στις παράνομες διαδικασίες και αποφάσεις.
Μπορεί όμως η ΠΑΣΚ Π σε θέματα που άπτονται των συμφερόντων του συνόλου των εργαζομένων όπως είναι οι καταστρατηγήσεις του κανονισμού μεταθέσεων ή του ωραρίου να μην παίρνει θέση, όμως για τις πρόσφατες κρίσεις των Αξιωματικών είχε κάτι να πει μέσα στο Δ.Σ. μέχρι και να εκδώσει ανακοίνωση μέσα από την οποία καλούσε μάλιστα την Ε.Α.Κ.Π. να πάρει ξεκάθαρη θέση για την παράλειψη που έγινε από τις κρίσεις του επικεφαλής της ΠΑΣΚ Π.!!!
Η Π.Α.Σ Κ. Π. λοιπόν που έχει να πάρει ξεκάθαρη θέση εδώ και κάτι χρόνια για ότι γίνεται σε βάρος των δικαιωμάτων των πυροσβεστών. Η παράταξη που στήριξε με όλες τις δυνάμεις της το στρατικοποιημένο, αναξιοκρατικό και αντιδημοκρατικό μοντέλο που λειτουργεί δεκαετίες τώρα το Π.Σ. και αποτέλεσε την μήτρα που γεννά τέτοιου είδους αναξιοκρατικά φαινόμενα. Η Π.Α.Σ.Κ. Π που έβαλε πλάτη μαζί με την Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. για να περάσει αυτούσιος ο αναχρονιστικός Νόμος για την δήθεν αναδιοργάνωση του Π.Σ. ο οποίος έγινε για να τσακίσει στο άμεσο μέλλον ότι δημοκρατικό και εργασιακό δικαίωμα μας απέμεινε ακόμη.
Αυτή λοιπόν η παράταξη που τώρα κατά την εκτίμηση της θίχτηκαν τα προσωπικά συμφέροντα στελέχους της από το ίδιο το σύστημα κρίσεων και προαγωγών που ανέχτηκε - στήριξε και αξιοποίησε σε άλλες περιόδους για όφελος δικών της παιδιών, ζητά από την παράταξη που σε καθημερινή βάση χρόνια τώρα με συνέπεια αγωνίζεται για την αλλαγή των αντιδημοκρατικών δομών του Π.Σ, κρατώντας αποστάσεις από ίντριγκες και κέντρα εξουσίας να πάρει θέση. Έλεος φθάνει ποια η υποκρισία !!
Για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης σχετικά με τα ασφαλιστικά ταμεία και το μισθολόγιο δεν υπήρξε καμία διαφοροποίηση από τις πάγιες πρακτικές και των δύο παρατάξεων δηλαδή το να διαπιστώνουν μεν το πρόβλημα αλλά να μην παίρνουν τις αποφάσεις εκείνες που είναι απαραίτητες για να αντιμετωπίζεται ουσιαστικά το κάθε ζήτημα προς όφελος των εργαζομένων.
Σχετικά με τις διεργασίες που γίνονται γύρω από την ενοποίηση των ταμείων της Αστυνομίας και του πυροσβεστικού σώματος με πρωτοβουλία της κυβέρνησης οι μέχρι τώρα χειρισμοί και η στάση των προεδρείων της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ., της Ε.Α.Π.Σ. και των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων που συμμετέχουν στο Δ.Σ. των ταμείων δεν εγγυούνται ότι η απόφαση που πάρθηκε στην Ομοσπονδία για την μη αποδοχή της ενοποίησης θα γίνει πράξη με τις αντίστοιχες αντιδράσεις όταν η κυβέρνηση προχωρήσει στην υλοποίηση της απόφασής της για τους παρακάτω λόγους :
1ον Ενώ τα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ και της Ε.Α.Π.Σ. ήξεραν και είχαν υπόψη τους το υπ. αρίθμ. Φ. 80000/οικ.2288/99 από 30/1/2007 έγγραφο του Υπουργείου απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας με θέμα « Σύσταση ομάδας εργασίας » που καλούσε να οριστούν εκπρόσωποι των ταμείων για να συγκροτηθεί ομάδα εργασίας προκειμένου να μελετήσει την δυνατότητα ενοποίησης των φορέων επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών του προσωπικού της ΕΛΑΣ και του Π.Σ. δεν αντέδρασαν άμεσα ούτε ενημέρωσαν παρά μόνο όταν το ζήτημα αναδείχθηκε αρχικά από την Π.Ο.Α.Σ.Υ ( 14/2/07) και στην συνέχεια από την Ε.Α.Κ.Π. ( 16/2/2007 ). Μετά τις αντιδράσεις αυτές έβγαλε ανακοίνωση η Ε.Α.Π.Σ. στις 1/3/2007 όπου δήλωνε ευθαρσώς πως το θέμα το γνώριζε πριν καν κοινοποιηθεί επίσημα αφού όπως επικαλείται είχε πάρει σχετική απόφαση στο Δ.Σ. που έγινε στις 26/1/07!!! Αλλά φυσικά θεώρησε περιττό να ενημερώσει τα μέλη της και γενικότερα τον κλάδο για κάτι τόσο σοβαρό. Όπως επίσης και το προεδρείο της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ενώ ο πρόεδρος της είχε οριστεί ως εκπρόσωπος του ταμείου το έφερε ως θέμα ένα μήνα μετά ( 12/3/2007 ) και αφού πλέον είχε γίνει ο σχετικός θόρυβος. Το έγγραφο του Υπουργείου Απασχόλησης κοινοποιήθηκε στις 7/2/07 στο Τ.Α.Υ.Π.Σ και στην συνέχεια το Τ.Α.Υ.Π.Σ. απαντά προς την γεν. γραμματεία κοινωνικών ασφαλίσεων με το υπ. αρίθμ. 197 Φ. 517.25 έγγραφο του στις 12/2/2007 ότι έγινε ο ορισμός των εκπροσώπων του ταμείου όπου εκεί μέσα συμπεριλαμβάνονται και οι δύο εκπρόσωποι της Ε.Α.Π.Σ. και της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ .
2ον Η μέχρι τώρα στάση των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στα ασφαλιστικά μας ταμεία που εκλέγονται από τα συνέδρια και ανήκουν στις παρατάξεις Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. και Π.Α.Σ Κ. Π. να μην κοινοποιούν κάθε χρόνο τους ισολογισμούς των ταμείων προς τα μέλη ή ότι άλλο σχετικό στοιχείο αφορά τα συμφέροντα τους, δείχνει περίτρανα ότι: Στόχος είναι να υπάρχει άγνοια σχετικά με την κατάσταση των ταμείων για να μην εκδηλωθούν αντιδράσεις όταν η πορεία των αποθεματικών εξ αιτίας της αντιασφαλιστικής πολιτικής που εφαρμόζεται πάρει την φθίνουσα πορεία και πρέπει να περάσουν οι αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις για την δήθεν εξυγίανση τους που επιβάλουν οι αποφάσεις των Βρυξελών και υλοποιούν οι εκάστοτε κυβερνήσεις .
3ον Την ίδια στάση κράτησαν και για τις ρυθμίσεις που προέβλεπε ο Νόμος 3232/04. Ακόμη όταν η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε την εφαρμογή του και με το υπ. αριθμ. Φ.1/4/οικ. 10061/20033 16/6/2006 έγγραφο του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας με θέμα«Εισφορά υπέρ Λογαριασμού Βελτίωσης Κοινωνικής Ασφάλισης ( Λ.Β.Κ.Α. )»και καλούσε τα ταμεία μας βάση του άρθρου 31 παρ. 5 του παραπάνω Νόμου να καταβάλουν 1%ο επί του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών του εργοδότη και των ασφαλισμένων από τα αποθεματικά τους για κάθε έτος υπέρ του « Λογαριασμού Βελτίωσης Κοινωνικής Ασφάλισης » Λ.Β.Κ.Α και τότε αποσιώπησαν την εξέλιξη αυτή. Μόνο όταν γνωστοποίησε το θέμα η Ε.Α.Κ.Π. αφού πληροφορήθηκε για την ρύθμιση αυτή κατά την διάρκεια της επίσκεψη της στα ταμεία μας τον Ιούνιο του 2006 τότε μόνο έβγαλε εκ των υστέρων ανακοίνωση η Ε.Α.Π.Σ.
4ον Έτσι έγινε και με την υποχρεωτική καταβολή της εισφοράς κάθε Δεκέμβριο που μας επέβαλαν για τον ειδικό λογαριασμό αρωγής ορφανών τέκνων αστυνομικού, πυροσβεστικού και πολιτικού προσωπικού που συστάθηκε στα πλαίσια του Ιδρύματος « Εξοχές της Ελληνικής Αστυνομίας » που σύμφωνα με την έγγραφη απάντηση του πρώην υφυπουργού Δ.Τ. Μαρκογιαννάκη σε αντίστοιχο ερώτημα του τότε Δ.Σ. της Ε.Υ.Π.Σ. Στ. Ελλάδας που κατατέθηκε στην βουλή η επιβολή της κράτησης έγινε με την σύμφωνη γνώμη των προέδρων της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και της Ε.Α.Π.Σ .χωρίς φυσικά να έχει ρωτηθεί ποτέ το Δ.Σ. τουλάχιστον της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Να λοιπόν γιατί η Ε.Α.Κ.Π. δεν παίρνει σοβαρά υπόψη της την απόφαση του Δ.Σ. για την μη αποδοχή της ενοποίησης των ταμείων. Γιατί ποτέ δεν έκανε τίποτε το προεδρείο για να σταματήσει την αφαίμαξη των ταμείων μας, είτε αυτό λέγεται αντίδραση στις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις είτε λέγεται διεκδίκηση για άμεσες προσλήψεις αφού αυτό είναι το υπ. αριθμ. ένα πρόβλημα για την βιωσιμότητα των ταμείων μας.
Στόχος λοιπόν της κυβέρνησης είναι μέσα από την ενοποίηση των ταμείων να αλληλοτροφοδοτούνται προσωρινά τα ελλείμματα των προβληματικών ταμείων από τα αποθεματικά αυτών που παρουσιάζουν πλεόνασμα και να γίνεται ευκολότερη η αφαίμαξη των αποθεματικών τους μέσω της διαχείρισης τους από τις διορισμένες διοικήσεις ( βλέπε Τ.Ε.Α.Δ.Υ. ) μέχρι να δοθεί το καίριο και αποφασιστικό χτύπημα που θα σπρώξει τους εργαζόμενους στην αγκαλιά των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών.
Αν λοιπόν πιστεύουν στην απόφαση που ψήφισαν, με δεδομένο ότι είναι ξεκάθαρο πλέον πως κάθε παρέμβαση από την πλευρά της κυβέρνησης στα ταμεία έχει σαν στόχο όχι την εξυγίανση τους προς όφελος των εργαζομένων αλλά την εκμετάλλευση των αποθεματικών τους προς όφελος των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων εδώ και τώρα απαιτείτε:
· Η άμεση αποχώρηση των εκπροσώπων των εργαζομένων από την επιτροπή που συστάθηκε για να μην χρησιμοποιηθεί η παρουσία μας στον διάλογο ως άλλοθι για την όποια απόφαση .
· Να ζητηθούν όλα τα οικονομικά στοιχεία των ταμείων και να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων και οι αιρετοί εκπρόσωποι στα ταμεία να επιτελούν τον σκοπό για τον οποίο εκλέχθηκαν σε αυτά και όχι να είναι απλοί παρατηρητές .
· Να γίνουν άμεσες κινητοποιήσεις προκειμένου να πιεστεί η κυβέρνηση να κάνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
· Να αποτελέσει αίτημα αιχμής η απόφαση του Συνεδρίου για κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων από την το 1990 και μετά.
Στην συζήτηση για το μισθολόγιο επιβεβαιώθηκε για άλλη μία φορά ποιοι είναι οι συνυπεύθυνοι για την οικονομική δυσπραγία των πυροσβεστών, την αδικία που υφίστανται οι χιλιάδες χαμηλόβαθμοι πυροσβέστες, υπαξιωματικοί και Αξιωματικοί από το τεράστιο άνοιγμα της ψαλίδας και με ποιών τις πλάτες οι εκάστοτε κυβερνήσεις υποχρεώνουν σε απλήρωτη υπερεργασία τους πυροσβέστες για την κάλυψη των τεραστίων οργανικών κενών .
Το προεδρείο της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. κατέθεσε πρόταση για το ποιες πρέπει να είναι οι οικονομικοί παράμετροι του μισθολογίου. Η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας 2 καθηγητών του Οικονομικού πανεπιστημίου στους οποίους είχε αναθέσει η Ομοσπονδία των Αστυνομιών την εκπόνηση προτάσεων για το μισθολόγιο.
Οι δύο καθηγητές είχαν εκπονήσει κατόπιν σχετικού αιτήματος της Π.Ο.Α.Σ.Υ πριν περίπου μισό χρόνο τρεις τουλάχιστον προτάσεις για το μισθολόγιο. Η μία πρόταση ήταν στην βάση του στρατιωτικού μισθολογίου και οι άλλες δύο στην βάση του μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων.
Μέχρι σήμερα καμία πρόταση δεν είχε γίνει αντικείμενο διεκδίκησης παρ΄ ότι εμπεριείχαν αρκετές θετικές παραμέτρους που πρέπει να συνθέτουν ένα δίκαιο και ικανοποιητικό μισθολόγιο όπως: Την κατεχόμενη θέση - την υπερεργασία - την κατάσταση υπηρεσίας -την επικινδυνότητα - την κατοχή τίτλου σπουδών – την υπηρεσία σε παραμεθόριες περιοχές κ.λ.π .
Η μία εκ των πρώτων τριών αρχικών προτάσεων (πίνακας Β΄) που ήταν μεν στην βάση του στρατιωτικού μισθολογίου προέβλεπε εκτός τον βαθμό, την υπερεργασία, την χορήγηση επιδόματος ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού, την μάχιμο υπηρεσία, το επίδομα παραμεθορίων περιοχών, το επίδομα σπουδών κ.λ.π Επίσης αναμόρφωνε τους συντελεστές σε ποιο δίκαια κατανομή με πρόβλεψη η μονάδα να αρχίζει από τον βαθμό του πυροσβέστη και ενσωμάτωνε στον βασικό μισθό το επίδομα εξομάλυνσης έγγαμου με παιδιά 279 ευρω και 140 ευρώ που αντιστοιχούσαν στην δέσμευση της κυβέρνησης.
Αντί λοιπόν των αρχικών προτάσεων έφεραν τώρα μία νέα πρόταση ( βλέπε πίνακα Α΄) ριζικά αναμορφωμένη από τις πρώτες κατόπιν σχετικής παραγγελίας βέβαια για να είναι εναρμονισμένο με την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης και μέσα στο πνεύμα των παροχών που η ίδισ επιλέγει για τους τρεις κλάδους.
Η νέα πρόταση είναι εναρμονισμένη πλήρως στην φιλοσοφία του στρατιωτικού μισθολογίου αφού ως μοναδική παράμετρο οικονομικής παροχής έχει μόνο τον βαθμό.
Προβλέπει μεν την μονάδα να ξεκινάει από τον βαθμό του πυροσβέστη αλλά αναμορφώνει τους συντελεστές συγκριτικά με την πρώτη πρόταση προκλητικά προς όφελος των υψηλόβαθμων( βλέπε πίνακες Α΄ και Γ΄ ) .
Επίσης προβλέπει την ενσωμάτωση μικρότερου όγκου επιδομάτων στον βασικό μισθό όπως του επιδόματος εξομάλυνσης αλλά του άγαμου που είναι 138ευρώ όχι του έγγαμου και του ειδικής απασχόλησης στα 176ευρώ.
Το προκλητικότερο στην πρόταση αυτή είναι ότι δεν προβλέπει καμία αποζημίωση για την υπερεργασία πέραν του πενθημέρου ( υπερωρίες , αργίες , νυχτερινά κ.λ.π.) .
Αυτό ακριβώς το ζήτημα που αποτέλεσε για χρόνια ολόκληρα την πληγή του κλάδου αφού η μη χορήγηση αποζημιώσεων για την υπερεργασία όπως η εργατική νομοθεσία προέβλεπε και ίσχυε για όλους τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά με επιδοματικού χαρακτήρα αποζημιώσεις όπως τα πρόσθετα και το αυξημένης ετοιμότητας ( νυχτερινά ), οι πυροσβέστες έγιναν αιχμάλωτοι των υπηρεσιών με χιλιάδες ώρες απλήρωτης πρόσθετης εργασίας αλλά με πολλά οφειλόμενα ρεπό ( δηλαδή αέρα κοπανιστό ).
Στην νέα πρόταση δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για επιδόματα στην βάση της επικινδυνότητας , παραμεθορίου, σπουδών, μαχίμου υπηρεσίας κ.λ.π
· Αυτή η πρόταση συνάδελφοι στηρίχθηκε και από τις δύο παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. και Π.Α.Σ.Κ. Π. και χαρακτηρίσθηκε μάλιστα από τον επικεφαλή της Π.Α.Σ.Κ .Π ως «τολμηρή για τα δεδομένα » και από ένα άλλο μέλος της ότι « είναι σε πολύ σωστό δρόμο » !!!
Στήριξαν λοιπόν από κοινού την πρόταση που διευρύνει ακόμη περισσότερο το άνοιγμα της ψαλίδας, την πρόταση που αφήνει τους χιλιάδες πυροσβέστες ακάλυπτους και έρμαια στην διάθεση της υπηρεσίας να τους χρησιμοποιεί όποτε θέλει και όσο θέλει δίνοντας τους αέρα κοπανιστό για αποζημίωση και αφήνοντας απλήρωτη την δεδουλευμένη νυχτερινή εργασία. Την πρόταση που δεν λαμβάνει υπόψη της το πόσο επιπλέον εργάζεται ο καθένας και κάτω από ποιες συνθήκες εργάζεται, παρά μόνο λαμβάνει υπόψη τον βαθμό και μόνον αυτόν . Εύγε τους !!!
Η ίδια ιστορία όπως και το 1996 όπως και τότε οι ίδιες συνδικαλιστικές παρατάξεις με διαφορετικά πρόσωπα αποδέχονταν σε γνώση τους το άνοιγμα της ψαλίδας που διαλαλούσε η εισηγητική έκθεση του τότε μισθολογίου, αλλά με τις ίδιες αυτούσιες θέσεις που ήταν εναρμονισμένες με την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική διεκδικούσαν ή αποδέχονταν ως οικονομική παροχή ότι υπονόμευε μακροπρόθεσμα τα συμφέροντα των εργαζομένων όπως τα πρόσθετα, τον τρόπο που δόθηκαν τα νυχτερινά ως επίδομα αυξημένης ετοιμότητας ,τις μισθολογικές προαγωγές ( βλέπε σε σχέση με τον υπολογισμό της σύνταξης πλεόν στον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας Ν 3029/02).
Η ΕΑΚΠ με ξεκάθαρη θέση για το θέμα του μισθολογίου όπως από το 1996 είχε αντιδράσει στο στρατιωτικό μισθολόγιο για όλους τους παραπάνω λόγους και τις αδικίες που δημιούργησε και είχε ζητήσει από τότε ένα μισθολόγιο στην βάση των παραμέτρων του επαγγέλματος μας, έτσι και τώρα δεν στήριξε την νέα πρόταση και επέμενε για μία πρόταση στην βάση της δικής της και της αρχικής των δύο πανεπιστημιακών καθηγητών.
Μέχρι σήμερα η Ε.Α.Κ.Π έβαζε και βάζει ζήτημα αναμόρφωσης του μισθολογίου με συγκεκριμένη ρεαλιστική πρόταση που προσέγγιζε σε πολλά σημεία την αρχική πρόταση των δύο πανεπιστημιακών καθηγητών όπως:
· Άμεση Υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης για τα 140 ευρώ αύξηση στον Βαθμό του Ανθ/γου με παράλληλη αναμόρφωση των συντελεστών με σκοπό την μείωση του ανοίγματος της ψαλίδας. Ενσωμάτωση των επιδομάτων εξομάλυνσης, ειδικής απασχόλησης στον Βασικό Μισθό .
· Κατώτατες αποδοχές στα 1.300 ευρώ.
· Άμεση θεσμοθέτηση αποζημίωσης στην βάση του εργατικού δικαίου για την υπερεργασία τις υπερωρίες
τα νυχτερινά κ.λ.π.
· Για τα μέχρι τώρα χρωστούμενα ρεπό με τη σύμφωνη γνώμη των υπαλλήλων να καταβληθεί εφάπαξ αποζημίωση ως λύση του αδιεξόδου που έχει δημιουργήσει το υπάρχον αντεργατικό καθεστώς προσμέτρησης της υπερεργασίας .
· Άμεση πληρωμή όλων των δεδουλευμένων νυχτερινών με αναδρομική ισχύ από τον Ιούλιο του 2003 .
· Άμεση ένταξη του επαγγέλματος στα βαρέα επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα με:
25 - 27 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας με πλήρη αποδοχές , καταληκτικό χρονοεπίδομα 60% υπολογισμός της σύνταξης στον τελευταίο μισθό.
· Χορήγηση επιδόματος επικινδυνότητας 20% επί του Β.Μ. του Αντιπ/ρχου που θα προσμετρά στις συντάξιμες αποδοχές .
Συνάδελφοι παρακάτω ακολουθούν τρεις πίνακες για να κάνετε μόνοι σας τις συγκρίσεις, ο μεν πρώτος είναι η πρόταση που κατατέθηκε από το προεδρείο και στηρίχθηκε από τιην Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ και την Π.Α.Σ.Κ. Π., ο δεύτερος είναι η αρχική πρόταση που είχαν εκπονήσει οι δύο καθηγητές και ο τρίτος είναι συγκριτικά στοιχεία της Ε.Α.Κ.Π. για τις δύο προτάσεις .
Οι στήλες στους πίνακες Α΄ και Β΄ που αναγράφουν την διαφορά των συντελεστών είναι συγκριτικά στοιχεία που παραθέτει η ΕΑΚΠ για διευκόλυνση και δεν αποτελούν στοιχείο των προτάσεων .
Η Ν Ε Α Π Ρ Ο Τ Α Σ Η
Πίνακας Α΄
Β Α Θ Μ Ο
|
ΙΣΧΥΟΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
|
|
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
|
Βασικός Μισθός
|
Διαφορά
από βαθμό σε βαθμό των
συντελεστών
|
Συντελεστές
|
Διαφορά
μεταξύ των συντελεστών που ισχύουν και των προτεινόμενων
|
Συντελεστές
|
Διαφορά
από βαθμό σε βαθμό των
συντελεστών
|
Βασικός
Μισθός
|
Αύξηση
Βασικού
Μισθού
|
Α΄ ΓΕΕΘΑ
|
2.067
|
0,30
|
2,60
|
+ 0,40
|
3,00
|
0,20
|
2.580
|
513
|
Αρχηγός
|
1.829
|
0,20
|
2,30
|
+ 0,50
|
2,80
|
0,20
|
2.408
|
579
|
Γ΄ Επιθεωρητής
|
1.670
|
0,15
|
2,10
|
+ 0.50
|
2,60
|
0,20
|
2.236
|
566
|
Αντιστράτηγος
|
1.550
|
0,12
|
1,95
|
+ 0.45
|
2,40
|
0,20
|
2.064
|
514
|
Υποστράτηγος
|
1.455
|
0,15
|
1,83
|
+ 0.37
|
2,20
|
0.10
|
1.892
|
437
|
Ταξίαρχος
|
1.336
|
0,24
|
1,68
|
+ 0.42
|
2,10
|
0,20
|
1.806
|
470
|
Πύραρχος
|
1.145
|
0,16
|
1,44
|
+ 0,46
|
1,90
|
0,10
|
1.634
|
489
|
Αντιπύραρχος
|
1.018
|
0,09
|
1,28
|
+ 0,52
|
1,80
|
0,20
|
1.548
|
530
|
Επιπυραγός
|
946
|
0,06
|
1,19
|
+ 0,41
|
1,60
|
0,10
|
1.376
|
430
|
Πυραγός
|
898
|
0,05
|
1,13
|
+ 0,37
|
1,50
|
0,10
|
1.290
|
392
|
Υποπυραγός
|
859
|
0,08
|
1,08
|
+ 0,32
|
1,40
|
0,10
|
1.204
|
345
|
Ανθυποπυραγός
|
795
|
0,04
|
1,00
|
+ 0,30
|
1,30
|
0,10
|
1.118
|
323
|
Πυρονόμος
|
763
|
0,03
|
0,96
|
+ 0,24
|
1,20
|
0,05
|
1.032
|
269
|
Αρχιπ/σβέστης
|
739
|
0,04
|
0,93
|
+ 0,22
|
1,15
|
0,05
|
989
|
250
|
Υπαρχ/στης
|
708
|
0,13
|
0,89
|
+ 0,21
|
1,10
|
0,10
|
946
|
238
|
Πυροσβέστης
|
604
|
|
0,76
|
+ 0,24
|
1,00
|
|
860
|
256
|
Βασικά χαρακτηριστικά :
1ον Δικαιότεροι συντελεστές εξέλιξης του Βασικού Μισθού ορθολογικά σε αναλογική βάση με αφετηρία( μονάδα) το βαθμό του Αστυφύλακα – Λιμενοφύλακα –Πυροσβέστη( Λοχία ) με βασικό μισθό του πυροσβέστη 860 ευρώ.
2ον Μερική ενσωμάτωση ποσού στις τακτικές αποδοχές από ήδη χορηγούμενα επιδόματα.
Συγκεκριμένα: Από ήδη υφιστάμενα χορηγούμενα τακτικά επιδόματα ποσό 317 ευρώ που αντιστοιχεί στα επιδόματα εξομάλυνσης του άγαμου 138 ευρώ συν ειδικής απασχόλησης ( Πυρ/στη ) 179 ευρώ υπόκειται σε όλες τις ασφαλιστικές εισφορές και λαμβάνεται υπόψη, στην βάση υπολογισμού της σύνταξης των εφεξής εξερχόμενων από την υπηρεσία, κατά 7/35 για κάθε έτος που έχουν καταβληθεί εισφορές, καθώς επίσης στα δώρα εορτών –αδείας και θα συνυπολογίζεται στην εκάστοτε διαμορφούμενη ετήσια εισοδηματική πολιτική .
3ον Οι παραπάνω βασικές αποδοχές ισχύουν για πενθήμερη εργασία .
Διεκδικούμε: Την χορήγηση του επιδόματος των 176 ευρώ που ήδη χορηγήθηκε στους Δημοσίους υπαλλήλους.
Προσδοκούμε: Ο εισαγωγικός –τακτικός μισθός του νέου Αστυφύλακα –Λιμενοφύλακα – Πυροσβέστη να διαμορφωθεί στα 1.250 ευρώ σταδιακά για την πενθήμερη εργασία.
-------------------------------------------------------------------------------
Α Ρ Χ Ι Κ Η Π Ρ Ο Τ Α Σ Η
Πίνακας Β΄
Β Α Θ Μ Ο Ι
|
ΙΣΧΥΟΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
|
|
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
|
Βασικός Μισθός
|
Διαφορά
Από βαθμό σε βαθμό των
Συντελεστών
|
Συντελεστές
|
Διαφορά μεταξύ των προτεινόμενων και των ισχυόντων συντελεστών
|
Συντελεστές
|
Διαφορά
από βαθμό σε βαθμό των
συντελεστών
|
Βασικός
Μισθός
|
Αύξηση
Βασικού
Μισθού
|
Α΄ ΓΕΕΘΑ
|
2.067
|
0,30
|
2,60
|
+ 0,20
|
2,80
|
0,40
|
2.864
|
797
|
Αρχηγός
|
1.829
|
0,20
|
2,30
|
+ 0,10
|
2,40
|
0,20
|
2.455
|
626
|
Γ΄ Επιθεωρητής
|
1.670
|
0,15
|
2,10
|
+ 0,10
|
2,20
|
0,20
|
2.251
|
581
|
Αντιστράτηγος
|
1.550
|
0,12
|
1,95
|
+ 0,05
|
2,00
|
0,10
|
2.046
|
496
|
Υποστράτηγος
|
1.455
|
0,15
|
1,83
|
+ 0,07
|
1,90
|
0,10
|
1.944
|
489
|
Ταξίαρχος
|
1.336
|
0,24
|
1,68
|
+ 0,12
|
1,80
|
0,10
|
1.841
|
505
|
Πύραρχος
|
1.145
|
0,16
|
1,44
|
+ 0,26
|
1,70
|
0,10
|
1.739
|
594
|
Αντιπύραρχος
|
1.018
|
0,09
|
1,28
|
+ 0,32
|
1,60
|
0,10
|
1.637
|
619
|
Επιπυραγός
|
946
|
0,06
|
1,19
|
+ 0,31
|
1,50
|
0,10
|
1.534
|
588
|
Πυραγός
|
898
|
0,05
|
1,13
|
+ 0,27
|
1,40
|
0,10
|
1.432
|
534
|
Υποπυραγός
|
859
|
0,08
|
1,08
|
+ 0,22
|
1,30
|
0,10
|
1.330
|
471
|
Ανθυποπυραγός
|
795
|
0,04
|
1,00
|
+ 0,25
|
1,25
|
0,05
|
1.279
|
484
|
Πυρονόμος
|
763
|
0,03
|
0,96
|
+ 0,24
|
1,20
|
0,05
|
1.228
|
465
|
Αρχιπ/βέστης
|
739
|
0,04
|
0,93
|
+ 0,22
|
1,15
|
0,05
|
1.176
|
437
|
Υπαρχ/στης
|
708
|
0,13
|
0,89
|
+ 0,21
|
1,10
|
0,05
|
1.125
|
417
|
Πυροσβέστης
|
604
|
|
0,76
|
+ 0,24
|
1,00
|
0,10
|
1.023
|
419
|
Βασικά χαρακτηριστικά:
Δικαιότεροι συντελεστές ορθολογικά σε αναλογική βάση. Αφετηρία Β.Μ. του Αστυφύλακα 1.023ευρώ ( Β.Μ. 604+279 εξομάλυνσης + κυβερνητική δέσμευση αύξηση 140ευρώ) = 1.023ευρώ.
1ον Κατάργηση όλων των τακτικών επιδομάτων, πλην του χρονουεπιδόματος και της οικογενειακής παροχής.
2ον Οι παραπάνω βασικές αποδοχές ισχύουν για πενθήμερη εργασία.
3ον Θεσμοθετείτε :
α) Αμοιβή για πέραν του πενθημέρου εργασία. Κυριακές, εξαιρέσιμες αργίες, υπερωρίες, νυχτερινά.
β) Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
γ) Επίδομα σπουδών ( πτυχίων )
δ) Επέκταση των ευεργετικών διατάξεων –κινήτρων για τις παραμεθόριες περιοχές όπως ισχύουν στους δημοσίους Υπαλλήλους .
ε) Ευεργετικές διατάξεις κίνητρα για τους υπηρετούντες στο λεκανοπέδιο της Αττικής.
4ον Επίδομα δρόμου ( μάχιμων υπηρεσιών ) για τους αστυφύλακες 300 ευρώ για όσους εκτελούν μάχιμές ή εναλλασσόμενες βάρδιες – 100 ευρώ για όσους εκτελούν περιστασιακά – 300ευρώ για όσους εκτελούν υπηρεσία γραφείου παθόντος εν υπηρεσία .
5ον Επίδομα διοίκησης- Θέσης – Αυξημένης ευθύνης .
Για τους βαθμοφόρους που ασκούν καθήκοντα Διοίκησης , αναπληρωτές, Αξιωματικοί υπηρεσίας, επικεφαλής μικρών ομάδων, εντός και εκτός Αστυνομικών καταστημάτων με βαθμό Αρχιφύλακα, Ανθυπαστυνόμου , Υπαστυνόμου Β΄ και Υπαστυνόμου Α 400 ευρώ . Για τους Αστυνόμους Β και Α΄ 500 – Για τους Αστυνομικούς Υποδιευθυντές 600 ευρώ – Για τους Αστυνομικούς Διευθυντές 800 ευρώ – Για τους Ταξιάρχους 1.000 ευρώ – Για τους Υποστρατήγους 1.500 ευρώ – Για τους Αντιστρατήγους 3.000 ευρώ – Για τον Αρχηγό 5.000 ευρώ .
------------------------------------------------------------
Πίνακας Γ΄
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
|
ΒΑΘΜΟΙ
|
ΑΥΞΟΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ Στην Νέα πρόταση σε σύγκριση με την αρχική γίνεται εκ νέου διαμόρφωση των συντελεστών με άνοιγμα της ψαλίδας υπέρ των υψηλόβαθμων, ενώ παραμένουν αμετάβλητοι οι συντελεστές για τους χαμηλόβαθμούς. Παράλληλα ενισχύεται και η διαφορά των συντελεστών από βαθμό σε βαθμό υπέρ των υψηλόβαθμων( πίνακας Α΄) .
|
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΝ
Στην Νέα πρόταση(πίνακαςΑ) περιορίζεται ο όγκος των βασικών Μισθών σε σχέση με την Αρχική ( πίνακας Β΄) σε βάρος κυρίως των χαμηλόβαθμων λόγω της άδικης διαμόρφωσης των συντελεστών και της περιορισμένης ενσωμάτωσης επιδομάτων στον Β.Μ.
|
ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Στους Β.Μ. στην αρχική πρόταση ευνοούνταν και οι χαμηλόβαθμοι ενώ στην νέα πρόταση περιορίζονται δραστικά για αυτούς και παραμένουν σχεδόν αμετάβλητοι των υψηλόβαθμων .
|
ΑΡΧΙΚΗΣ
|
ΝΕΑΣ
|
Διαφορά
|
ΑΡΧΙΚΗΣ
|
ΝΕΑΣ
|
ΔΙΑΦΟΡΑ
|
ΑΡΧΙΚΗΣ
|
ΝΕΑΣ
|
Α΄ ΓΕΕΘΑ
|
Από + 0,20
|
Σε + 0,40
|
+0,20
|
2.864
|
2.580
|
- 284
|
797
|
513
|
Αρχηγός
|
« + 0,10
|
« + 0,50
|
+0,40
|
2.455
|
2.408
|
- 47
|
626
|
579
|
Γ΄Επιθεωρητής
|
« + 0,10
|
« + 0.50
|
+0,40
|
2.251
|
2.236
|
- 15
|
581
|
566
|
Αντιστράτηγος
|
« + 0,05
|
« + 0.45
|
+0,40
|
2.046
|
2.064
|
+ 18
|
496
|
514
|
Υποστράτηγος
|
« + 0,07
|
« + 0.37
|
+0,30
|
1.944
|
1.892
|
- 52
|
489
|
437
|
Ταξίαρχος
|
« + 0,12
|
« + 0.42
|
+0,30
|
1.841
|
1.806
|
- 35
|
505
|
470
|
Πύραρχος
|
« + 0,26
|
« + 0,46
|
+0,20
|
1.739
|
1.634
|
-105
|
594
|
489
|
Αντιπύραρχος
|
« + 0,32
|
« + 0,52
|
+0,20
|
1.637
|
1.548
|
-89
|
619
|
530
|
Επιπυραγός
|
« + 0,31
|
« + 0,41
|
+0,10
|
1.534
|
1.376
|
-158
|
588
|
430
|
Πυραγός
|
« + 0,27
|
« + 0,37
|
+0,10
|
1.432
|
1.290
|
-142
|
534
|
392
|
Υποπυραγός
|
« + 0,22
|
« + 0,32
|
+0,10
|
1.330
|
1.204
|
- 126
|
471
|
345
|
Ανθυπ/ραγός
|
« + 0,25
|
« + 0,30
|
+0,05
|
1.279
|
1.118
|
- 161
|
484
|
323
|
Πυρονόμος
|
« + 0,24
|
« + 0,24
|
0
|
1.228
|
1.032
|
- 196
|
465
|
269
|
Αρχιπ/σβέστης
|
« + 0,22
|
« + 0,22
|
0
|
1.176
|
989
|
-187
|
437
|
250
|
Υπαρχ/στης
|
« + 0,21
|
« + 0,21
|
0
|
1.125
|
946
|
-179
|
417
|
238
|
Πυροσβέστης
|
« + 0,24
|
« + 0,24
|
0
|
1.023
|
860
|
-163
|
419
|
256
|
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΡΟΧΕΣ
|
ΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
|
ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ
|
Αμοιβή για πέραν του πενθημέρου εργασία. Κυριακές, εξαιρέσιμες αργίες, υπερωρίες, νυχτερινά
|
ΝΑΙ
|
ΟΧΙ
|
Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
|
ΝΑΙ
|
ΟΧΙ
|
Επίδομα σπουδών ( πτυχίων ).
|
ΝΑΙ
|
ΟΧΙ
|
Επίδομα παραμεθορίου .
|
ΝΑΙ
|
ΟΧΙ
|
Επίδομα μαχίμου υπηρεσίας .
|
ΝΑΙ
|
ΟΧΙ
|
Σημειωτέον συνάδελφοι ότι δεν πάρθηκε καμία απόφαση για το πώς θα διεκδικηθεί η πρόταση που ψηφίστηκε. Απλά θα περιμένουν ότι ελεήσει και αυτή η κυβέρνηση όπως ακριβώς και το 2003.
Υ.Γ.: Συνάδελφοι όπου δεν έχει φθάσει ακόμη η «Φωνή του Πυροσβέστη» επικοινωνήστε μαζί μας.
Για την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών
Το μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Μιχαήλ Μιχαήλ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το έγγραφα που ακολουθούν είναι αποκαλυπτικά για το τι μπορούσε να έχει γίνει από την αρχή εδώ και μία δεκαετία για να έχουμε ένα μισθολόγιο που θα ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος μας και θα είναι δίκαιο.
Το πρώτο έγγραφο είναι η πρώτη σελίδα από την εισηγητική έκθεση του στρατιωτικού μισθολογίου που στις 31/12/1996 κυρώθηκε με τον Νόμο 2448/1996 και ως μισθολόγιο του Πυροσβεστικού Σώματος και από την 1/1/1997 άρχισε η εφαρμογή του.
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η πρώτη της σελίδα και ιδιαίτερα η παρ γ΄ γιατί αποκάλυπτε από τις πρώτες σειρές τον χαρακτήρα αυτού του μισθολογίου.
Και ενώ το ήξεραν όλοι όσοι τουλάχιστον είχαν την ευθύνη του τότε συνδικαλιστικού οργάνου την Π.Ε.Υ.Π.Σ. και κυρίως το τότε προεδρείο του, παρ΄ όλα αυτά το αποδέχτηκαν .
Αποδέχτηκαν δηλαδή ότι αυτό το μισθολόγιο " προνοεί το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των ανώτατων αξιωματικών σε σχέση με τους κατώτερους προς ενίσχυση του κύρους της αποστολής και της ευθύνης του κάθε βαθμού !!! Αυτό και μόνο αυτό !!
Γιατί πουθενά αυτό το μισθολόγιο δεν έλεγε ότι προνοεί να δώσει και σε όλους τους άλλους που θα τσακίζονται κάθε μέρα στα πεδία των συμβάντων 24ωρα 48ωρα και βάλε την αμοιβή τους για το επικίνδυνο της εργασίας τους, την αμοιβή τους για τις ατέλειωτες ώρες υπερωρίας που υποχρεώνονταν να κάνουν, τα νυχτερινά τους κ.λ.π
Ναι συνάδελφοι το έγκλημα ήταν προμελετημένο!!
Ήξεραν όλοι τους τι ανισότητες έχει αυτό το μισθολόγιο και ότι είναι από την φύση του αντεργατικό και άδικο . Το δέχτηκαν όμως .
Και έτσι παρέμεινε από τότε άδικο, όσο και εάν « πάλεψαν » κατόπιν εορτής να γίνει υποτίθεται ποιο δίκαιο, όλοι αυτοί που το δέχτηκαν και κυρίως αυτοί που ενώ έστησαν την παγίδα σε όλους τους χαμηλόβαθμούς και δεν πάλεψαν να το αλλάξουν πριν γίνει Νόμος.
Αυτοί που στην συνέχεια για να μπερδέψουν ακόμη ποιο πολύ τους πυροσβέστες για τις ευθύνες τους, προσπάθησαν να στρέψουν το μένος για την αδικία στους Αξιωματικούς, ότι αυτοί φταίνε για όλα και όχι η κυβέρνηση που αποφασίζει και νομοθετεί .
Για να μας πείσουν ότι δεν φταίει η πολιτική των Βρυξελών που θέλει τον εργαζόμενο χωρίς πολλά δικαιώματα και οι εγχώριες εντολοδόχες κυβερνήσεις που τσακίζονται ποια θα φανεί στα μάτια των Ευρωπαίων τοποτηρητών ποιο αποφασιστική κατά των εργαζομένων .
Είναι αυτοί που για να εδραιώσουν την σύγχυση και το χάος στα συνδικαλιστικά μας πράγματα πειραματίστηκαν με τις διασπάσεις, με τα περιφερειακά, τα νομαρχιακά, τις Ενώσεις των χαμηλόβαθμων και ότι άλλο !!
Αυτοί που έγιναν οι Άγιοι Γεώργηδες των απανταχού χαμηλόβαθμων και έδιναν την μάχη μέσα από « ακομμάτιστες » συνδικαλιστικές Ενώσεις για να σκοτώσουν το κακό το φίδι που φορούσε γαλόνια και ρουφούσε το μεδούλι τους .
Το δεύτερο έγγραφο είναι η ξεκάθαρη και προφητική θέση που πήρε η τότε Κ.Ε.Π η Κίνηση Ενότητας Πυροσβεστών για το μισθολόγιο .
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες ερμηνείες, μιλάει από μόνο του με τον ποιο γλαφυρό τρόπο τι έπρεπε να έχει γίνει και φυσικά τι θα επακολουθούσε εάν αυτά που επεσήμανε δεν εισακούονταν, όπως και έγινε φυσικά. Δεν εισακούστηκε και έπεσε μέσα για ακόμη μία φορά όπως και με την δασοπυρόσβεση.
Προσέξτε την παρ. που λέει ότι:
«Πιστεύομε πως με το μισθολόγιο των Στρατιωτικών στο οποίο υπαγόμαστε με τον νέο Νόμο, μεγαλώνει και η αμφισβήτηση του χαρακτήρα μας ως τακτικοί πολιτικοί Υπάλληλοι, με αποτέλεσμα στρατικοποίησης του Π.Σ. και την πλήρη υποταγή μας στα Σώματα Ασφαλείας, ως επικουρικοί κατασταλτικοί δύναμη κρούσης ……..»
Λες και γράφτηκε σήμερα και όχι πριν 10 χρόνια.
Αλήθεια που πήγε αυτός ο προσδιορισμός από τον Νέο Νόμο τον 3511/06, αυτόν ντε τον νόμο για την « Αναδιοργάνωση » και την « Αναβάθμιση » του Π.Σ.;
Γιατί άραγε στο άρθρο 1 παρ΄ 1 του νέου νόμου που σύσσωμοι οι συμβιβασμένοι συνδικαλιστές της Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. και της Π.Α.Σ.Κ Π. τον προσδιόρισαν με αυτό τον αθώο τρόπο ως « κωδικοποίηση διατάξεων »αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά ότι « το Π.Σ πλέον είναι Σώμα Ασφάλειας »;
Γιατί άραγε στο άρθρο 3 στην παρ΄ 2, λέει ότι « το πυροσβεστικό προσωπικό είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι » και όχι όπως πριν τον Νόμο αυτόν « τακτικοί δημόσιοι πολιτικοί υπάλληλοι » ;
Αποκαλύπτει ή δεν αποκαλύπτει ή παρ. 8 της ανακοίνωσης στην δεύτερη σελίδα της όλη την ουσία της παρ. 3 της εισηγητικής έκθεσης για το μισθολόγιο με αυτό που αναφέρει όπως:
« Το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ υψηλόβαθμων και χαμηλόβαθμων αποτελεί Ταξικό διαχωρισμό και πολιτική διάσπασης της εργατικής συνείδησης των πυρ/στων » .
Είχε σαν στόχο λοιπόν αυτό ακριβώς το άνοιγμα της ψαλίδας;
Να δημιουργήσει δηλαδή τεχνικούς διαχωρισμούς ανάμεσα στους εργαζόμενους με το να έχει ορισμένους καλοταϊσμένους για να μπορεί ποιο εύκολα να περνά η κάθε κυβέρνηση της αντεργατική της πολιτική σε βάρος των πολλών ;
Αλήθεια τι ειρωνεία το έγγραφο αυτό να το υπογράφει ένας υψηλόβαθμός Αξιωματικός ο παλαίμαχος Συνδικαλιστής Δρίτσας Παναγιώτης που με συνέπεια και αυταπάρνηση υπηρέτησε το Π.Σ. και πάλεψε συνειδητά και αταλάντευτα για τα δίκια των πυροσβεστών.
Τέλος συνάδελφοι η εμπειρία πλέον είναι μεγάλη για όλους μας και ο καθένας έστω και αργά με όσα είδε και ένοιωσε στο πετσί του ας βγάλει τα συμπεράσματα του και ας επιλέξει, με ποιόν θα πάει και ποίον θα αφήσει πριν είναι πολύ αργά .