1ον ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΕ ΚΛΗΣΗΣ ΑΠΟΛΟΓΙΑΣ
Δ.Υ. ……… ….. / …. /2006
Ο
………….. ( ……. ) …………… ……….. του …………
ΠΡΟΣ
Την Διοίκηση του
ΕΝΤΑΥΘΑ
ΘΕΜΑ : « Απολογία »
Σχετική : Υπ. αρίθμ. ….. Φ.Α. …….. …./…../2006 κλήση σε απολογία .
Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής απολογίας που μου εδόθη και βάση των κατηγοριών που μου αποδίδονται έχω να απολογηθώ τα εξής :
Μέσω της κλήσης μου σε απολογία διαπιστώνω με έκπληξή μου ότι καλούμε να απολογηθώ για πράξεις που δεν με αφορούν και τις οποίες αρνούμαι κατηγορηματικά ότι διέπραξα για τους παρακάτω λόγους :
α)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………. ……………………………………………………………………….
Για όλους τους παραπάνω λόγους δεν αποδέχομαι τις κατηγορίες και προς εξυπηρέτηση της αντικειμενικότητας ζητώ την διενέργεια Ε.Δ.Ε. με σκοπό να διερευνηθεί κάθε παράμετρος της συγκεκριμένης υπόθεσης δηλώνοντας ότι επιφυλάσσομαι για την άσκηση κάθε νομίμου δικαιώματος του με σκοπό την υπεράσπιση μου .
Επιστρέφοντας την κλήση σε απολογία αναφέρω τα παραπάνω και παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες .
…………. ………….
…………..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2ον ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
Δ.Υ. …………. …../….../……
Ο
………… ( ………. ) …….. ………. του ……………
Προς
Την Διοίκηση του
ΕΝΤΑΥΘΑ
ΘΕΜΑ : Έκφραση παράπονων
Αφού έλαβα γνώση της από ……/…/…… …… Φ. ….. .,.. απάντηση της Διοίκησής μου σε σχέση με την κλήση μου σε επιφυλακή την …./…./…./ έχω να εκφράσω το παράπονό μου για τους παρακάτω λόγους :
1ον Παρ΄ ότι είχα καταθέσει την αναφορά μου στις ……….. με την οποία ζητούσα διευκρινίσεις για την κλήση μου σε επιφυλακή καταγράφοντας τις επιφυλάξεις μου για την αναγκαιότητα της , πήρα την σχετική απάντηση μετά το πέρας 50 ημερών περίπου και αφού επανήλθα με 2η Δ.Υ. αναφορά μου στις ………… για το ίδιο ζήτημα και κατόπιν προφορικής παρέμβασης κατά την διάρκεια της μηνιαίας συγκεντρώσεως του Νοεμβρίου .
Είναι εκτίμηση μου και για τον λόγο αυτό εκφράζω το παράπονο μου για το συγκεκριμένο ζήτημα ότι στα πλαίσια της καλής συνεργασίας και της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας ακόμη και μέσα από αμφισβητούμενες υπηρεσιακές ενέργειες θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα μέσα από την ειλικρινή προσέγγιση του όποιου ζητήματος να αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη τόσο προς τους θεσμικούς κανόνες όσο και προς τα πρόσωπα που εντέλλονται να τους εφαρμόζουν.
2ον Εκτιμώ ότι οι λόγοι που αναφέρονται στην απάντηση της Διοίκησής μου για την κλήση μου σε επιφυλακή δεν συνάδουν με το πνεύμα των σχετικών κανονιστικών διατάξεων περί εφαρμογής ωραρίου και επιφυλακών.
Η κλήση σε επιφυλακή όπως ρητά ορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 24 του Π.Δ. 210/92 και στην διευκρινιστική διαταγή του Α.Π.Σ. 20185. Φ. 105.9 4/6/1999 γίνεται όταν είναι για να αντιμετωπιστούν έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν από συμβάντα τα οποία αδυνατούν να αντιμετωπίσουν οι υπάρχουσες δυνάμεις .
Γίνεται για να ενισχυθούν οι δυνάμεις που έχουν εμπλακεί σε συμβάν .
Διατάσσεται αφού πρώτα έχει προηγηθεί η εκτίμηση του επικεφαλής για την αδυναμία αντιμετώπισης του συμβάντος .
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπήρξε συμβάν , απλά στάλθηκαν δυνάμεις για εξακρίβωση .
Η έξοδος δυνάμεων από τον σταθμό χωρίς να υπάρχει εμπλοκή και δέσμευση των δυνάμεων αυτών σε συμβάν δεν επιφέρει καμία ουσιαστικά αλλαγή στην διαθέσιμη δύναμη της υπηρεσίας , διότι και οι δυνάμεις που στέλνονται για εξακρίβωση είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμες για να σταλούν προς αντιμετώπιση του υπαρκτού συμβάντος που τυχόν θα προκύψει .
Η κλήση σε επιφυλακή σύμφωνα με τις σχετικές κανονιστικές διατάξεις δεν γίνεται για την συμπλήρωση του κενού της παραμένουσας δύναμης στην υπηρεσία και για το ενδεχόμενο αντιμετώπισης του πιθανού συμβάντος που θα μπορούσε να προκύψει αλλά για την επάνδρωση των οχημάτων που χρειάζονται να επέμβουν στο συμβάν για ενίσχυση .
Είναι ευνόητο ότι εάν η υπηρεσία είχε σαν πάγια τακτική να καλύπτει πάντα το κενό που αφήνει η κάθε έξοδος με αντίστοιχο αριθμό ανδρών τότε θα δεν θα υφίσταται ωράριο για τους υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος.
Πέραν όμως του γεγονότος ότι δεν υπήρξε συμβάν άρα και ανάγκη ενίσχυσής του , ο παραμένων αριθμός ανδρών στην υπηρεσία κάλυπτε τυχόν επέμβαση σε έτερο συμβάν.
Άλλωστε ο αριθμός των 3 ανδρών ανά βάρδια λόγω της έλλειψης προσωπικού είναι αποδεκτός ως βάση λειτουργίας μεγάλου αριθμού κλιμακίων τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν πάσης φύσεως συμβάντα .
Όσο αφορά την συγκεκριμένη ημέρα όμως υπήρχαν στην διάθεση της υπηρεσίας ικανοποιητικές δυνάμεις οι οποίες δεν χρησιμοποιήθηκαν και δεν εξαντλήθηκαν για να χρίζουν ενίσχυσης ώστε να καθίσταται αναπόφευκτη αναγκαιότητα η κλήση μου σε επιφυλακή όπως :
Οι (6) έξη ορισμένοι άνδρες σε Α΄8ωρο της Π.Υ. ……… εκ των οποίων οι δύο οδηγοί.
Τα δύο περιπολικά Λ21 και Λ22 της Π.Υ. …….. τα οποία δεν είχαν εμπλακεί σε κανένα συμβάν και ήταν στην διάθεση της υπηρεσίας με συνολικό αριθμό ανδρών 6 εκ των οποίων οι δύο οδηγοί . Η αποστολή του Λ21 για εξακρίβωση δεν αποτελεί δέσμευση δυνάμεων.
Εκείνη την ημέρα υπήρχε ένας επιπλέον ορισμένος υπάλληλος του γραφείου κίνησης σε πρόσθετη υπηρεσία ο οποίος εκτός του ότι κάνει χρέη αναπληρωτή προϊσταμένου κίνησης είναι οδηγός.
Τι σημαίνει 24ωρη κατ οίκον υπηρεσία και πως εκτελείται ;
Ο συγκεκριμένος υπάλληλος για την ημέρα εκείνη που ορίστηκε σε πρόσθετη υπηρεσία αποζημιώθηκε με την αντίστοιχη πέραν του πενθημέρου αποζημίωση. Αποζημιώθηκε για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον τομέα που εμπλέκεται αλλά παράλληλα και όταν το επιβάλουν οι ανάγκες της υπηρεσίας όπου χρειαστεί . Δεν απαλλάσσεται των κύριων καθηκόντων του όταν οι έκτακτες ανάγκες της υπηρεσίας το επιβάλουν.
Πως είναι δυνατόν λοιπόν να μην αξιοποιείτε υπάλληλος που είναι ορισμένος σε υπηρεσία και αποζημιώνεται για αυτό όταν παραστεί έκτακτη ανάγκη και να καλείται σε επιφυλακή υπάλληλος που δεν είναι σε υπηρεσία παρά την θέληση του .
Εντός της Υπηρεσίας υπήρχαν τρεις ( 3 ) εθελοντές εκ των οποίων ο ένας οδηγός εκπαιδευμένος και εγκεκριμένος από την υπηρεσία για να εκτελέσει καθήκοντα οδηγού όταν χρειάζεται και ορισμένος σε 2 οχήματα της υπηρεσίας.
Από ποιες διατάξεις απορρέει και πως εννοείται η έσχατη ανάγκη που θα πρέπει να υπάρχει για να χρησιμοποιηθεί ο εθελοντής πυροσβέστης; Δεν είναι έσχατη ανάγκη όταν υποθέσουμε ότι έχουν αξιοποιηθεί όλες οι δυνάμεις σε συμβάν για να συνεπικουρήσουν και οι ορισμένοι σε υπηρεσία εθελοντές πριν καλέσει η υπηρεσία εφεδρικές δυνάμεις σε επιφυλακή ;
Πότε δόθηκε αντίστοιχη εντολή για χρήση των εθελοντών σε έσχατη ανάγκη , αφού σε κάθε φυλακή όσοι είναι ορισμένοι για εθελοντική υπηρεσία αξιοποιούνται από τους αξιωματικούς υπηρεσίας ανάλογα στέλνοντας τους ως πλήρωμα σε όλα τα συμβάντα της υπηρεσίας .
Αρκετές φορές δεν έχουν αξιοποιηθεί ως αναπόσπαστη δύναμη των κατασβεστικών δυνάμεων σε διάφορα συμβάντα ,ακόμα και ως τακτικά πληρώματα περιπολικών ;
Η 7ης Ε.Μ.Α.Κ. είναι για όλη την Περιφέρεια όπως άλλωστε είναι και όλες οι δυνάμεις όλων των υπηρεσιών και των κλιμακίων αφού στέλνονται σε καθημερινή βάση για ενίσχυση όπου χρειαστεί .
Ως υπηρεσία επεμβαίνει σε εξειδικευμένα συμβάντα διάσωσης και όχι μόνο αλλά και σε κάθε είδους συμβάντα αρμοδιότητας του Π.Σ. και συνεπικουρεί τις υπηρεσίες της περιφέρειας προς ενίσχυση τους . Την συγκεκριμένη ημέρα δεν είχε εμπλακεί σε κανένα συμβάν και είχε στην διάθεση της τουλάχιστον 2 οδηγούς σε σύνολο 4 ανδρών .
Πως είναι δυνατόν λοιπόν να στέλνεται μακριά από την έδρα της για την αντιμετώπιση οποιοδήποτε συμβάντων και να μην υπολογίζεται ως δύναμη παρέμβασης εάν χρειαστεί για συμβάν που μπορεί να εκδηλωθεί στην πόλη όπου εδρεύει από την στιγμή που δεν έχει εμπλακεί σε άλλο συμβάν ;
Πάνω σε ποία λογική δεν αξιοποιούνται δυνάμεις που είναι ορισμένες σε υπηρεσία όταν υπάρχει ανάγκη επέμβασης και αντί αυτού καλούνται υπάλληλοι από την ελευθερία τους σε υποχρεωτική υπηρεσία .
Είναι εύλογο το ερώτημα που προκύπτει πως είναι δυνατό να καλούμαι σε επιφυλακή χωρίς να υπάρχει κανένα συμβάν σε εξέλιξη όταν στην περιοχή ευθύνης της Π.Υ. …….. υπάρχουν στην διάθεση της υπηρεσίας συνολικές δυνάμεις 19 ανδρών περίπου εκ των οποίων οι 8 να είναι οδηγοί χωρίς να υπολογίζεται ο αριθμός των εθελοντών της Ε.Μ.Α.Κ. και των ανδρών του πεζοπόρου τμήματος .
Το γεγονός ότι μου χορηγήθηκε πρόσθετη αποζημίωση δεν αναιρεί την υποχρεωτική μου θέση σε πρόσθετη εργασία κατ υπέρβαση του ωραρίου μου με εντολή της Διοίκησης μου χωρίς να υφίστανται οι ανάλογοι λόγοι .
Είμαι υποχρεωμένος να τονίσω ότι επί ….. έτη θητείας μου στο Π.Σ. προσφέρω ανελλιπώς τις υπηρεσίες μου ως οδηγός και πάντα προστρέχω σε ενίσχυση της υπηρεσίας μου όταν και όπου χρειαστεί και όταν υπάρχουν πραγματικές ανάγκες.
Εκτιμώ όμως ότι βάσει των όσων αναφέρω παραπάνω έγινε υπέρβαση του ωραρίου μου κατά παρέκκλιση των αντίστοιχων κανονιστικών διατάξεων.
Παρακαλώ αφού λάβετε γνώση των παραπάνω για τις δικές σας ενέργειες .
……….. ………..
……….
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3ον ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΟΙΝΗΣ
Δ.Υ. ………… …. / …. / 200..
Ο
……….. ( ………. ) ………… …………… του ……….
ΠΡΟΣ
Την Διοίκηση του
ΕΝΤΑΥΘΑ
ΘΕΜΑ : « Έκφραση παραπόνων »
Σχετική : To από της …../…/….. απόσπασμα της ημερήσιας διαταγής της Π.Υ. ………….
παρ. Ι – VIII παρ. ΙΧ πειθαρχική ποινή …/10 Β.Μ. σε βάρος μου .
Λαμβάνοντας υπόψη την επιβληθείσα σε βάρος μου ποινή προστίμου …/10 του Β.Μ. επιθυμώ να εκφράσω το παράπονο μου γιατί την θεωρώ άδικη για τους παρακάτω λόγους :
....................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Στην βάση των όσων ανέφερα παραπάνω και στην απολογία μου δεν αποδέχομαι την ποινή , την θεωρώ άδικη και μεροληπτική και ζητώ την άρση της . Ζητώ επίσης την διενέργεια Ε.Δ.Ε με σκοπό να διερευνηθεί πλήρως κάθε παράμετρος που έχει σχέση με την συγκεκριμένη υπόθεση δηλώνοντας ότι επιφυλάσσομαι για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματος με σκοπό την υπεράσπιση μου και την αποκατάσταση της πραγματικής διάστασης των γεγονότων .
Αναφέρω τα παραπάνω και παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες .
.
……….. ………….
……………
4ον ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗΣ
Δ.Υ. …………. …./ 9 /2006
Ο
………... ( ……. ) ……….. ………… του …………….
Προς
Την Διοίκηση του
Ενταύθα
Θέμα: « Κατάσταση υπηρεσίας – Ορισμός σε ομάδα επιφυλακής »
Σας αναφέρω ότι έχοντας υπόψη μου:
1ον Τις κοινές υπουργικές αποφάσεις υπ. αρ.ιθμ. 14867 Φ. 012.5/57/27-11-1981 και 14868 Φ. 012.5/58/27-11-1981 με τις οποίες επεκτάθηκαν προς εφαρμογή του πενθημέρου και στο Π.Σ .οι διατάξεις του Νόμου 1157/81 .
2ον Την υπ. αρίθμ. 9459 Φ. 105 .6/ 16-3-87 διαταγή Α.Π.Σ. με την οποία κωδικοποιήθηκαν οι σχετικές διαταγές του Υ.Δ.Τ. και του Α.Π.Σ. για την εφαρμογή της πενθημέρου εργασίας .
3ον Τις παρ. 3 & 4 του άρθρου 24 του Π.Δ. 210/92 .
4ον Την υπ. αρίθμ. 20185 Φ. 105. 9 4/ 6/1999 διαταγή Α.Π.Σ. με την οποία ρυθμίζονται τα περί
επιφυλακής ζητήματα, εκθέτω τους προβληματισμούς μου σχετικά με την πάγια πλέον αναγραφή στην κατάσταση υπηρεσίας του Π.K. ……………. και καθορισμού μέσω αυτής ομάδας επιφυλακής:
Από ότι γνωρίζω στα πλαίσια εφαρμογής των 1 & 2 προαναφερόμενων σχετικών διατεταγμένη υπηρεσία είναι αυτή που υποχρεούται ο υπάλληλος να προσφέρει βάση του κυλιόμενου ωραρίου του και για την οποία αμείβεται σε σταθερή βάση .
Ως τακτική και προγραμματισμένη υπηρεσία λογίζεται λοιπόν βάση των 1 & 2 προαναφερόμενων σχετικών ο ορισμός του υπαλλήλου σε 8ωρη - 24ωρη υπηρεσία ή πρόσθετη υπηρεσία υπό τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στις υπ. αρίθμ. α) 9459 Φ. 105. 6 / 16 –3- 87 β) 19304 Φ. 105.6. 11/6/1987 γ) 3855 Φ. 105. 6 31/1/1989 δ) 18748 Φ. 105.6 4/9/1990 διαταγές του Α.Π.Σ.
Η επιφυλακή προβλέπεται από το άρθρο 24 του Π.Δ.210/92 και ο τρόπος εφαρμογής της καθορίζεται προκειμένου να υπάρχει κάποιος ορθολογισμός με την υπ. αρίθμ. 20185 Φ.105. 9 4/ 6/1999 διαταγή του Α.Π.Σ.
Το άρθρο 24 του Π.Δ. 210/92 και η προαναφερόμενη διαταγή δεν θεσμοθετούν υπηρεσία επιφυλακής αλλά καθορίζουν τον τρόπο που αυτή θα γίνει όταν κριθεί απαραίτητο από την ύπαρξη εκτάκτων και πραγματικών αναγκών συνέπεια συμβάντων που δεν δίνατε να αντιμετωπίσει από μόνη της η υπάρχουσα εν υπηρεσία δύναμη.
Η προαναφερόμενη διαταγή είναι υπόψη των υπαλλήλων και είναι μέσα στα πλαίσια των υποχρεώσεων τους να γνωρίζουν και να ενεργούν βάση αυτής όταν και όποτε χρειαστεί και η μέχρι πρότινος εφαρμογή της από την ημέρα εκδόσεως της γίνονταν χωρίς ιδιαίτερη αναφορά ή υπογράμμιση στο φύλλο υπηρεσίας.
Η επιφυλακή λοιπόν και βάση όλων των σχετικών κανονιστικών διατάξεων που έχω υπόψη μου
δεν υφίσταται ως διατεταγμένη υπηρεσία αλλά ως έκτακτη υπηρεσιακή ενέργεια .
Εάν η πολιτεία είχε θεσπίσει υπηρεσία επιφυλακής θα έπρεπε να είχε καθιερώσει και αντίστοιχη αμοιβή διότι η αναγραφή στην κατάσταση υπηρεσίας ως ομάδα επιφυλακής της βάρδιας που αναχωρεί μετά από εκτέλεση 24ωρου υπηρεσίας κατά συνέπεια είναι ορισμός σε υπηρεσία παρά την θέληση του υπαλλήλων και σε αντίθεση με ότι οι σχετικές προαναφερόμενες κανονιστικές διατάξεις προβλέπουν. Δεσμεύει τον ελεύθερο χρόνο των υπαλλήλων της βάρδιας αυτής και τους υποχρεώνει να βρίσκονται σε κατάσταση διαρκούς ετοιμότητας περιορίζοντας τους την δυνατότητα προσωπικών δραστηριοτήτων με ότι αυτό συνεπάγεται.
Από καμία σχετική διάταξη όμως που έχω υπόψη μου δεν προβλέπεται για τους υπαλλήλους του Π.Σ. σχετική αμοιβή για κάτι αντίστοιχο και από καμία σχετική διάταξη δεν επιτρέπεται να δεσμεύεται ο ελεύθερος χρόνος των υπαλλήλων χωρίς αμοιβή, διότι αυτό σε περίπτωση που υφίσταται δημιουργεί βάσιμες οικονομικές αξιώσεις του θιγόμενου έναντι της υπηρεσίας .
Ο υπάλληλος λαμβάνει αποζημίωση μόνο όταν κληθεί σε επιφυλακή για έκτακτο γεγονός και αποζημιώνεται για όσο χρόνο διαρκέσει η επιφυλακή όπως προβλέπει η υπ. αρίθμ. 51240. Φ. 105.6 15/12/1999 διαταγή του Α.Π.Σ.
Κατ΄ εξαίρεση μόνο ορίζονται σε προγραμματισμένη κατ΄ οίκον επιφυλακή και αποζημιώνονται για τον σκοπό αυτό βάση του εδαφ. ε της παρ. 3 της υπ. αρίθμ. 164564 Φ. 501. 34 17/4/2001 διαταγής του Α.Π.Σ. όσοι υπηρετούν σε επιτελικές υπηρεσίες του Α.Π.Σ. των Περιφ/κων Διοικήσεων , Διοικήσεων πόλεων , Πυρ/κη Ακαδημία , Γ.Α.Υ.Π.Σ., Τ.Α.Υ.Π.Σ. ,Ε.Τ.Υ.Π.Σ. , Διαχείριση χρηματικού , Δ.Α.Ε.Ε , οι οδηγοί των υπηρεσιακών οχημάτων της ηγεσίας του σώματος των διοικητών Περ/κων Διοικήσεων ,του Δ/ντη Α.Π.Σ. , των Δ/των πόλεων Αθηνών ,Πειραιώς, Ανατολικής Αττικής , Δυτικής Αττικής , Θεσ/νίκης των Ε.Μ.Α.Κ. και ορίζονται με ειδική διαταγή του Α.Π.Σ όπως η παρ. 1 της υπ. αριθμ. 25566 Φ. 105.6 . 25/5/2001 προβλέπει .
Εκθέτοντας τους παραπάνω προβληματισμούς μου παρακαλώ όπως :
α) Μου απαντήσετε εγγράφως εάν υπάρχουν σχετικές κανονιστικές διατάξεις που δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μου και ρυθμίζουν σχετικώς τα συγκεκριμένα ζητήματα.
β) Σε περίπτωση που δεν υφίσταται καμία αλλαγή των σχετικών κανονιστικών διατάξεων να μην ορίζομαι μέσω της κατάστασης υπηρεσίας σε ομάδα επιφυλακής.
γ) Μου χορηγηθούν οι αντίστοιχες αποζημιώσεις( πρόσθετες και νυχτερινές ) για όσες φορές μέχρι σήμερα ορίστηκα σε 24ωρη επιφυλακή με πρωτοβουλία σας κατά τον προαναφερόμενο τρόπο.
Παρακαλώ αφού λάβετε γνώση των παραπάνω για τις δικές σας ενέργειες.
…………….. ……………..
……………