Ημερομηνία13-10-2006
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩ

                           Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η  Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ι Κ Η  Κ Ι Ν Η Σ Η  Π Υ Ρ Ο Σ Β Ε Σ Τ Ω Ν
                                                                   . Ε.Α.Κ.Π .

Τηλ. & fax : 2231032177, Κιν. 6974141197 –6974499891 , Website WWW.old.eakp.gr , Email: info@old.eakp.gr 


                                                        
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ 
                      ΤΟΥ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι.
Για άλλη μια φορά σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση έδρασαν σε βάρος μας τα Προεδρεία των Διοικήσεων της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και της Ε.Α.Π.Σ.
Με τη συμμετοχή τους στην αρμόδια επιτροπή σύνταξης και τη σύμφωνη γνώμη τους καταρτίστηκε σχέδιο νόμου με την ψευδεπίγραφη επικεφαλίδα: «Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, αναβάθμιση της αποστολής του και άλλες διατάξεις».
Με το νομοσχέδιο αυτό δεν επιχειρείται η «επανοικοδόμηση» του Πυροσβεστικού Σώματος, όπως αναγράφεται στη συνημμένη αιτιολογική έκθεση, αλλά η περαιτέρω στρατιωτικοποίηση του και η αποδιάρθρωσή του με πλήρη ανατροπή των εργασιακών και υπηρεσιακών σχέσεων.
Το γεγονός ότι: Ενώ το Νομοσχέδιο κατατέθηκε στην βουλή εντελώς ξαφνικά στις 26/9/2006 και δεν είχε γίνει καμία αναφορά για την ύπαρξη του από τα προεδρεία της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και της Ε.Α.Π.Σ.. Επίσης δεν ενημερώθηκαν το Δ.Σ της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ, οι Πρωτοβάθμιες Ενώσεις και τα μέλη τους για την ύπαρξη του και το περιεχόμενο του ούτε πριν ούτε μετά την κατάθεση του, μιλάει από μόνο του ότι τίποτε θετικό δεν προοιωνίζει για τους εργαζόμενους και αποκαλύπτει για ακόμη μία φορά τον πραγματικό τους ρόλο.
Στο Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. που έγινε στις 3/10/2006. για προσχηματικούς λόγους βέβαια, αφού πλέον είχε κατατεθεί το σχέδιο νόμου στην βουλή και φυσικά κατόπιν παρότρυνσης της Ε.Α.Κ.Π, η οποία αφού τοποθετήθηκε μόνο αυτή επί της ουσίας και κατ΄άρθρο, κατέθεσε πρόταση για απόσυρση του νομοσχεδίου και για έναρξη εξ αρχής διαδικασιών για σύνταξη νέου Νόμου σύμφωνα και με τις προτάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.
Η Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. καταψήφισε την πρόταση της Ε.Α.Κ.Π υπερασπιζόμενη το Σχέδιο Νόμου.
Η Π.Α.Σ.Κ. Π για ακόμη μία φορά επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση έχει αρκετούς υποστηρικτές στην αντεργατική της επίθεση και δεν βασίζεται μόνο στην απόλυτη αυτοδυναμία της Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. Αφού με την σκόπιμη απουσία τεσσάρων εκ των έξη μελών της στο Δ.Σ. και δηλώνοντας άγνοια επί των άρθρων του Σχεδίου Νόμου παρ΄ όλα αυτά στήριξε στο σύνολο του το νομοσχέδιο με τοποθέτηση του επικεφαλής της Π.Α.Σ.Κ. Π. Χανιά Νίκου. Ο οποίος το μόνο που ζήτησε να αλλάξει ήταν να δοθεί και στους υποψηφίους πυρ/στες για τα τοπικά διαμερίσματα στις εκλογές για την Τοπική Αυτ/ση δικαίωμα μετάθεσης. Αρνούμενη φυσικά να στηρίξει την πρόταση για απόσυρση. Η λευκή ψήφος του άλλου μέλους της Π.Α.Σ.Κ. Π. Νεονάκη Στέλιου έστω και αν υποκρύπτει συνειδησιακό δίλημμα δεν σταματάει την πορεία του Νομοσχεδίου αλλά ούτε ως άλλοθι μπορεί να εκληφθεί.
Στην ίδια ρότα και η κατά άλλα λαλίστατη Ε.Α.Π.Σ. «ποιεί την νησαν» για το νομοσχέδιο, καμία ενημέρωση με σχετική ανακοίνωση, αντιθέτως παρέχει συμβουλές στον Υπουργό επί την συζήτηση των άρθρων .
Με δεδομένη λοιπόν την συναινετική στάση των εκπροσώπων του κυβερνητικού συνδικαλισμού και των αβανταδόρων τους υπέρ του αναχρονιστικού νομοσχεδίου η Ε.Α.Κ.Π. αναλογιζόμενη την σοβαρότητα της κατάστασης καλεί τις Πρωτοβάθμιες Ενώσεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους ενημερώνοντας άμεσα τα μέλη τους. Στην συνέχεια με πρωτοβουλία των Ενώσεων να συγκληθεί άμεσα Πανελλαδική Συνδιάσκεψη πριν τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής που αναμένεται να γίνει αμέσως μετά τις εκλογές στην Τοπική Αυτ/ση και ταυτόχρονα αφού δοθεί Συνέντευξη τύπου να οργανωθεί Πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Κοινοβούλιο. Να ενημερωθούν επίσης τα πολιτικά κόμματα και οι κοινοβουλευτικές τους ομάδες καθώς επίσης να κληθούν μαζικοί συνδικαλιστικοί φορείς για συμπαράσταση στον αγώνα μας.


Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι
Το σχέδιο νόμου που εισήχθηκε για ψήφιση στη Βουλή οδηγεί σε πισωγύρισμα πολλές από τις κατακτήσεις μας. Θετικές διατάξεις μιας σειράς νόμων σιωπηρά αντικαθιστούνται (καταργούνται) και με τη θέσπιση νέων ρυθμίσεων κατ΄εξουσιοδότησή του με Π.Δ. και Υπουργικές Αποφάσεις είναι δυνατή η ανατροπή των εργασιακών και υπηρεσιακών μας σχέσεων, της εκπαίδευσης και της φυσιογνωμίας του Πυρ/ικού Σώματος.


                                           ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ :

  • Η στρατικοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος και ο ασφυκτικός εναγκαλισμός του στη χουντικής έμπνευσης ένταξή του στα Σώματα Ασφαλείας η οποία έτεινε νακαταργηθεί σιωπηρά στην πράξη.
    · Επαναφέρεται με ρητή διατύπωση, ενώ σε όλα τα μέχρι σήμερα νομοθετικά κείμενα δεν υπήρχε, το άρθρο 9 του χουντικού Α.Ν. 360/1968 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των περί Πυροσβεστικής Υπηρεσίας κειμένων διατάξεων», το οποίο όριζε τους υπηρετούντες υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος ως « άνδρες των Σωμάτων Ασφαλείας» ή γενικότερα το Πυροσβεστικό Σώμα ως «Σώμα Ασφαλείας».
    · Ορίζεται ρητά ότι όλες οι υπηρεσίες του Π.Σ. τελούν σε διαρκή ετοιμότητα -διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε περίπτωση αναγκαίας επέμβασης και λειτουργούν σε 24ωρη βάση χωρίς να γίνεται διαχωρισμός σε προσωπικό επιχειρησιακής δράσης και διοικητικής υποστήριξης.
    · Από τακτικοί δημόσιοι πολιτικοί υπάλληλοι οι πυροσβέστες ονομάζονται μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και τις βάσεις που θέτει σε σχέση με το παραπάνω για περαιτέρω ανατροπές.
    · Με Π.Δ. που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης καθορίζεται προσωπικό που θα οπλοφορεί. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι προανακριτικοί υπάλληλοι μπορούν να είναι όλοι από το βαθμό του Αρχιπυροσβέστη, γίνεται αντιληπτό ότι το Π.Σ. πλέον είναι δυνατό στην πλειοψηφία του να φέρει οπλισμό με ότι σημαίνει αυτό και να εκληφθεί ως ακόμη ένα πρόσχημα για την υπαγωγή μας στο άρθρο 30α του 1264/82.

 

  • Ο περιορισμός των συνδικαλιστικών ελευθεριών με στόχευση την κατάργηση του δικαιώματος του συνδικαλισμού στο Πυροσβεστικό Σώμα σύμφωνα με το Ν.1264/1982 και τον περιορισμό του στα πλαίσια των ενώσεων και συλλόγων, όπως ισχύει στους αστυνομικούς με το άρθρο 30α του 1264/82.
    Η σιωπηρή προσπάθεια που έγινε από τα προεδρεία των Ομοσπονδιών στην σύσκεψη της Δράμας το 2004 για σύσταση συνομοσπονδίας των Σ. A. η οποία αποκαλύφθηκε και ανακόπηκε από την παρέμβαση της Ε.Α.Κ.Π στο 6ο Συνέδριο ήταν προάγγελος της σημερινής πράξης και δείχνει ποιος είναι ο στόχο της .

 

  • Η ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, του ωραρίου εργασίας και των σχετικών με αυτό δικαιωμάτων και υποχρεώσεων από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης.
    · Με Π.Δ. που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης, μπορεί μεταξύ άλλων να καθορίζεται και ο χρόνος εργασίας του προσωπικού. Με δεδομένο ότι το παρόν σχέδιο νόμου ορίζει στην παρ. 2 του άρθρου 3 ότι το Π.Σ. διέπεται από δικούς του οργανικούς νόμους και κανονισμούς και σε όσα μόνο θέματα δε ρυθμίζονται από αυτούς εφαρμόζεται η διαδικασία που ισχύει για τους πολιτικούς δημόσιους υπάλληλους, είναι πιθανό με την έκδοση Π.Δ.να μεταβληθούν οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων προς το χειρότερο σύμφωνα με τις οξυμένες υπηρεσιακές ανάγκες λόγω έλλειψης οργανικών θέσεων, με 12ωρα-16ωρα και ότι άλλο.
    · Είναι δε πιθανό, ο επιπλέον αυτός χρόνος, στην περίπτωση που δεν είναι μάχιμης υπηρεσίας, αλλά της γνωστής ως τώρα παράνομης επιφυλακής, να προσμετρηθεί νόμιμα στο χρόνο διευθέτησης της εργασίας, με έκδοση Π.Δ. κατ΄ εξουσιοδότηση του νόμου, χωρίς την παραμικρή αποζημίωση.

 

  • Η μετάθεση σοβαρότατων θεμάτων που αφορούν στην υγεία ή στην ανακούφιση των υπαλλήλων (π.χ. ίδρυση παιδικών σταθμών και κατασκηνώσεων) για το μέλλον μέσω Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων. 

  •  Παγιοποιήσει του καθεστώς της εποχικότητας για την κάλυψη των αναγκών του Π.Σ. που σημαίνει περιορισμός των προσλήψεων και καμία ελπίδα μόνιμης και σταθερής εργασίας για τους χιλιάδες εποχικούς για την κάλυψη των γενικότερων αναγκών σε επίπεδο πολιτικής προστασίας.

  • Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας στο Π.Σ. από την κατάργηση 134 θέσεων ( 79 μόνιμου προσωπικού και 55 με σύμβαση αορίστου χρόνου). Έτσι στον κλάδο της καθαριότητας απομένουν 75 μόνο οργανικές θέσεις ( 65 μόνιμες και 10 σύμβασης αορίστου χρόνου), αφήνοντας ελεύθερο πλέον το πεδίο για πλήρη ανάθεση της καθαριότητας σε γραφεία ιδιωτών.
    · Η εξέλιξη αυτή άσχετα με τις ανέξοδες τυμπανοκρουσίες περί υγιεινής και ασφάλειας υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τους όρους υγιεινής στον χώρο δουλειάς. Αυτό καταδεικνύει η ελλιπής από όλες τις απόψεις καθαριότητα των συνεργείων όπου εισχώρησαν και φυσικά σε περιοχές που δεν υπάρχουν ούτε αυτά οι εργαζόμενοι αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου την φροντίδα του χώρου της υπηρεσίας τους σε μόνιμη βάση . 

 

  •  Η σύσταση από τον Υπουργό ταμείου αλληλοβοήθειας με εισφορές των ίδιων των εργαζόμενων.
    · Θα αποτελέσει ακόμη ένα βήμα για την μεγαλύτερη συμμετοχή των εργαζομένων στην χρηματοδότηση της μαύρης τρύπας που δημιούργησαν στο ασφαλιστικό σύστημα οι μέχρι τώρα πολιτικές αφαίμαξης των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων. Ήδη με την σιωπηρή αλλά σύμφωνη γνώμη των Προεδρείων της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και της Ε.Α.Π.Σ. μας παρακρατείτε εφ άπαξ ποσό κάθε Δεκέμβριο για το Ίδρυμα εξοχών της Ελληνικής Αστυνομίας για τα ορφανά και με την εφαρμογή του Νόμου ΠΑΣΟΚ 3232/2004 βάση του άρθρου 31 παρ. 5 θα παρακρατείται κάθε έτος το 1%0 από τα αποθεματικά των ταμείων μας υπέρ του λογαριασμού βελτίωσης κοινωνικής ασφάλισης που θα καταλήγουν στια θησαυροφυλάκια του μεγάλου κεφαλαίου αφού θα επενδύονται σε αμοιβαία κεφάλαια κ.λ.π.

 

  • Καθεστώς αδιαφάνειας αφού στα δύο νέα συμβούλια που συνιστώνται του Επιτελικού σχεδιασμού και Κρίσεων ενώ μπορούν να συμμετέχουν εκπρόσωποι των εργαζομένων μόνο στο πρώτο, αποκλείονται από το δεύτερο όπου θα συμμετέχουν ιδιώτες !!! Επίσης τα πρακτικά των συνεδριάσεων ακόμη και εκεί που θα συμμετέχουν οι συνδικαλιστές θα είναι απόρρητα!!! Όλα υπό έλεγχο, αυτός είναι ο στόχος !


                                                                 ΑΘΗΝΑ 6 Οκτωβρίου 2006





Δείτε όλες τις Δείτε όλες τις Ανακοινώσεις