Ημερομηνία13-06-2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Π.Σ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ Α.Π.Σ.
ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
. .
Ε.Υ.Π.Σ.Π.ΣΤ.Ε. – Μέλος της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. αναγνωρισμένη με την ΥΠ΄ ΑΡΙΘΜ. 76/1998 ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ
ΕΔΡΑ: Λαμία Κων/νου Καραμανλή 3 Π.Υ. Λαμίας Τ.Κ. 35100 Τηλ & FAX. 22310-33636 ΤΑΧ. ΘΥΡ. 114 email : eypsster @ hol .gr
. .
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 131 Τηλ. Προέδρου : 6974141197
Τηλ. Γενικού Γραμματέα: 6973436510
ΛΑΜΙΑ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Για την προγραμματισμένη παρέμβαση του Δ.Σ. της Ένωσης στο Α.Π.Σ. στις 11/6/2010
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι, την Παρασκευή 11 Ιουνίου και Ώρα 12.30 κλιμάκιο του Δ.Σ. της Ένωσης μας παραβρέθηκε στις εγκαταστάσεις του Α.Π.Σ. στα πλαίσια της προγραμματισμένης συνάντησης με την Φυσική Ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες.
Την 6μελή αντιπροσωπεία του Δ.Σ αποτελούσαν: Ο Πρόεδρος Μιχαήλ Μιχαήλ, ο Γενικός Γραμματέας Καμνής Γεώργιος, ο Αντιπρόεδρος Παλιός Ευάγγελος, ο Οργανωτικός Γραμματέας Ανδρέου Δημήτριος , ο Ταμίας Πανουργιάς Νικόλαος και το μέλος του Δ.Σ. Μίχος Ιωάννης.
Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. αρχικά συναντήθηκε από Ω/12.30 μέχρι 14.30 και συζήτησε επί του συνόλου σχεδόν των θεμάτων που περιείχε η ατζέντα για την συνάντηση εργασίας, με κλιμάκιο υπηρεσιακών παραγόντων που αποτελούνταν από τους Κλαδάρχη Β’ Διοικητικής Υποστήριξης : Αρχιπύραρχο Γιανακόπουλο Αργύρη, Διευθυντή Τεχνικών Μέσων Πύραρχο Δούκα Νικόλαο, Διευθυντή Οργάνωσης και Μελετών Αντ/ρχο Θεοδωρή Σάββα.
Στην συνέχεια και ενώ ήταν προγραμματισμένο να γίνει συνάντηση με τον Αρχηγό του Π.Σ., με ευθύνη της Φυσικής Ηγεσίας επικαλούμενη φόρτο εργασίας η συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε.
Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. αφού πρώτα διαμαρτυρήθηκε για την εξέλιξη αυτή, ζήτησε ορισμό νέας ημερομηνίας για να πραγματοποιηθεί η συνάντηση με τον Αρχηγό του Π.Σ. Από την πλευρά της Φυσικής Ηγεσίας δόθηκαν δύο ημερομηνίες για την 21η ή την 23η Ιουνίου και με την υπόσχεση ότι θα έχουν μελετηθεί όλα τα θέματα που τέθηκαν από την αντιπροσωπεία στους επικεφαλείς των παραπάνω τμημάτων του Α.Π.Σ.
.
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Από την Αντιπροσωπεία του Δ.Σ. τέθηκαν τα παρακάτω θέματα και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση σ αυτά που έχουν σχέση με την ασφάλεια του προσωπικού, το ωράριο και γενικότερα την οργάνωση του Π.Σ.
.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
-
Έλλειψη δύναμης – Προσλήψεις: Ενημερωθήκαμε ότι τα κενά είναι μέχρι στιγμής 3.820 και ότι έχει γίνει πρόταση από το Α.Π.Σ. για προσλήψεις 1.600 πυροσβεστών, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σχετική έγκριση κονδυλίων και ότι υπάρχει πρόβλημα σχετικά με τις 21 Π.Υ. των Οδικών αρτηριών για τις οποίες απαιτούνται 30 πυροσβέστες για την λειτουργία τους. Ζητήθηκε η άποψη της Ένωσης για τους συμβασιούχους πυροσβέστες.
Από την πλευρά της αντιπροσωπείας τέθηκε το θέμα της άμεσης κάλυψης των κενών και ότι οι 687 συνολικά πυροσβέστες ( 81 Αξιωματικοί – 308 οδηγοί και 298 μάχιμοι) που υπηρετούν στην περιφέρεια μας δεν επαρκούν να καλύψουν επαρκώς και όπως επιβάλλεται όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών από το επιχειρησιακό σκέλος έως της διοικητικού χαρακτήρα υποχρεώσεις.
Ζητήθηκε να αλλάξει ο κανονισμός προσλήψεων και να καλύπτονται τα κενά κατά τόπους μέσω πανελλήνιων εξετάσεων και όχι σε πανελλαδικό επίπεδο όπως έγινε τα τρία τελευταία χρόνια και έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα κυρίως σε βάρος των εργαζομένων με το θέμα των μεταθέσεων.
Για τους συμβασιούχους πυροσβέστες η πρόταση της Ένωσης είναι άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων πυροσβεστών με σκοπό να καλυφθούν τα κενά στα πλαίσια των αναγκών της πολιτικής προστασίας στην πρόληψη, διαχείριση κ.λ.π και όσοι από αυτούς έχουν τα κριτήρια που προβλέπουν οι διαγωνισμοί κατάταξης, με αυξημένη μοριοδότηση να προσλαμβάνονται στο Π.Σ.
-
Διαχωρισμός Επιχειρησιακού – Διοικητικού τομέα:Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη να γίνει διαχωρισμός με αντίστοιχες προσλήψεις κατά τομέα.
-
Ορθολογική Αξιοποίηση προσωπικού: Ζητήθηκε να γίνει ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού και να μην αποβαίνει ο διοικητικός τομέας σε βάρος του επιχειρησιακού. Να αξιοποιούνται οι Αξιωματικοί στην μάχιμο υπηρεσία και να αναλαμβάνουν καθήκοντα αξιωματικού υπηρεσίας στα πλαίσια των καθηκόντων τους και να καταργηθεί η διάταξη που επιβάλει την απεμπλοκή από την μάχιμο υπηρεσία των Αξιωματικών από τον βαθμό του Πυραγού και πάνω. Τονίστηκε ότι η σημερινή κατάσταση που απομακρύνει εκπαιδευμένους πυροσβέστες με τον Βαθμό του Αξιωματικού από τον επιχειρησιακό τομέα, λειτουργεί σε βάρος τόσο της ίδιας της επιχειρησιακής ετοιμότητας των υπηρεσιών όσο και των ιδίων.
-
Δηλώσεις Υπουργού για κλείσιμο Πυρ/κων κλιμακίων – Καλλικράτης. Ζητήθηκε ενημέρωση εάν έχουν γίνει ενέργειες σε σχέση με τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού για κλείσιμο σχεδόν όλων των Π.Κ., ποιες είναι αυτές και σε ποια κατεύθυνση.
Η απάντηση ήταν ότι έχει δοθεί εντολή από τον Υπουργό να συσταθεί επιτροπή που θα ασχοληθεί με το θέμα. Οι αλλαγές που θα γίνουν θα πάρουν υπόψη την νέα διοικητική δομή της χώρας σε σχέση με τον Καλλικράτη. Δεν δόθηκε ξεκάθαρη απάντηση εάν θα γίνει μαζικό κλείσιμο και εάν θα λειτουργήσουν υπηρεσίες με ευθύνη και εποπτεία της τοπικής αυτοδιοίκησης, παρά μόνο ότι υπάρχει αναγκαιότητα να γίνει καταγραφή σύμφωνα με την στατιστική των συμβάντων και στην συνέχεια να αποφασιστούν, συγχωνεύσεις ή κλείσιμο ή αναβάθμιση υπηρεσιών κ.λ.π
Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. τόνισε ότι η Ένωση έχει προτείνει από το 2002 ένα ενιαίο οργανωμένο δίκτυο πυρασφάλειας υπό την αποκλειστική ευθύνη του Π.Σ. που θα βασίζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά από πλευράς όγκου και φύσης συμβάντων της κάθε περιοχής με βασική προϋπόθεση την συνολική αναβάθμιση των Π.Κ. σε Πυροσβεστικούς Σταθμούς και όπου κρίνονταν απαραίτητο να γίνονταν συγχωνεύσεις. Τονίστηκε ότι αυτό που πιθανότατα θα γίνει τώρα, απλά θα στοχεύει στην μείωση των κονδυλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό και την μεταφορά του κόστους λειτουργίας στην τοπική αυτοδιοίκηση.
-
Π.Υ. Πολεμικών Αεροδρομίων: Ζητήθηκε ενημέρωση σχετικά με το εάν έχει προταθεί από την πλευρά του Α.Π.Σ. απεμπλοκή των Π.Υ. των πολεμικών αεροδρομίων, γεγονός το οποίο επιβεβαιώθηκε και ότι προωθείτε ως θέμα μέχρι να είναι σε θέση η πολεμική αεροπορία να αναλάβει την ευθύνη της πυρασφάλειας.
-
Τοποθέτηση Προϊσταμένων Αξιωματικών στα Π.Κ. : Τονίστηκε ιδιαίτερα το πρόβλημα της έλλειψης Αξιωματικών Προϊσταμένων στα Π.Κ. Δερβενοχωρίων, Δομοκού, Αλιβερίου, Καρύστου, Αργυροχωρίου, Φουρνάς και αυτών που θα μείνουν χωρίς Αξιωματικό Προϊστάμενο από το Φθινόπωρο λόγω μεταθέσεων όπως Σκύρου και Πολυδρόσου και δόθηκε η διαβεβαίωση ότι θα τοποθετηθούν Αξιωματικοί από την σχολή, χωρίς όμως να γίνεται ξεκάθαρο αυτό για τα κλιμάκια, Πολυδρόσου, Αργυροχωρίου και Φουρνάς.
-
Συμβασιούχοι, αύξηση κονδυλίων για νυχτερινή εργασία κ.λ.π.: Ζητήθηκε να αυξηθούν τα κονδύλια για την υπερεργασία τους προκειμένου να υπάρξει πλήρη κάλυψη όλες τις μέρες και καθ όλη την διάρκεια του 24ωρου. Η απάντηση ήταν ότι δυστυχώς τα κονδύλια λόγο της οικονομικής κατάστασης είναι περιορισμένα.
-
Ελικόπτερα: Δηλώθηκε ότι θα υπάρξει και φέτος ενοικίαση ελικοπτέρων με μικρότερο κόστος, περίπου 18.000.000 ευρώ από 32.000.000 ευρώ που ήταν πέρυσι.
.
ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
Επίσης ζητήθηκε να μην γίνεται υπέρμετρη αποστολή δυνάμεων σε οποιοδήποτε συμβάν, αλλά και εάν αυτό κριθεί απαραίτητο να συμβεί στο αρχικό στάδιο, αμέσως όμως μετά από την πρώτη υπεύθυνη εκτίμηση της κατάστασης να αποδεσμεύονται δυνάμεις που ουσιαστικά δεν προσφέρουν έργο και η έλλειψη τους από τις υπηρεσίες που ανήκουν δημιουργεί προβλήματα στην δική τους επιχειρησιακή ετοιμότητα και καταπόνηση άνευ λόγο στο προσωπικό.
.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΥΓΙΕΙΝΗΣ
-
Καταλληλότητα Οχημάτων: Τονίστηκε ιδιαίτερα το γεγονός της ασφάλειας των οχημάτων και την σημασία που δίνει η Ένωση σε αυτό. Σκοπός της Ένωσης είναι να μην επιτρέψει να συμβεί κανένα ατύχημα σε υπάλληλο μόνιμο ή συμβασιούχο λόγω ακαταλληλότητας των οχημάτων. Με δεδομένο τα αλλεπάλληλα κρούσματα κυρίως στα παμπάλαια οχήματα UNIMOG με πτώση σε γκρεμούς, την αποκόλληση βυτίων λόγο σκουριάς και τα συχνά προβλήματα στο σύστημα πέδησης, δηλώθηκε ότι η Ένωση ζητά αρχικά την άμεση απόσυρση των 22 οχημάτων της περιφέρειας που είναι πέραν της 30ετίας και τα οποία εγκυμονούν όπως αποδείχτηκε τεράστιους κινδύνους για τους επιβαίνοντες που από τύχη μέχρι στιγμής δεν θρηνήσαμε θύματα. Επίσης τονίστηκε ότι θα πρέπει σταδιακά να γίνει αντικατάσταση όλων των οχημάτων που είναι επιβαρημένα ηλικιακά και λόγο χρήσης. Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι θα ζητηθούν τεχνικοί έλεγχοι για όσα οχήματα παρουσιάζουν συχνά προβλήματα και δεν υπάρχει επιδιόρθωση των προβλημάτων από πιστοποιημένα ανταλλακτικά.. Ζητήθηκε να γίνονται έλεγχοι Κ.Τ.Ε.Ο. αν και την περίοδο 2002 που είχε γίνει ανάλογη πρόταση από την Ένωση είχε δηλωθεί από την τότε πολιτική ηγεσία μέσα στην βουλή ότι δεν υποχρεώνει την πολιτεία η σχετική οδηγία της Ε.Ε. να περνάει ΚΤΕΟ τα κρατικά οχήματα!! Ζητήθηκε επίσης η άμεση αντικατάσταση των φθαρμένων ελαστικών.
Επισημάνθηκε ότι σε περίπτωση που δεν θα τηρούνται οι σχετικοί κανόνες ασφάλειας που προβλέπονται θα ζητείται από την Ένωση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών για την ακινητοποίηση των οχημάτων που παρουσιάζουν αντίστοιχα προβλήματα.
Από την πλευρά των υπηρεσιακών παραγόντων δηλώθηκε ότι δυστυχώς τα κονδύλια είναι πολύ περιορισμένα και δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα. Ότι μέσα από το πρόγραμμα ΝATURA σε βάθος πενταετίας θα ενισχυθούν οι 8 ποιο φτωχές περιφέρειες, μέσα στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η Στερεά Ελλάδα. Καθώς επίσης ότι λόγο αυτής της οικονομικής στενότητας γίνεται προσπάθεια να καλύπτονται οι ανάγκες σε οχήματα με την μεταφορά οχημάτων από την μία υπηρεσία στην άλλη.
Δηλώθηκε ότι μέχρι στιγμής έχει καταστεί δυνατόν να εγκριθούν για ελαστικά μόνο για την Π.Υ. Λαμίας και την ΒΙΠΕ 15.000 ευρώ και για την Π.Υ. Καρπενησίου 2.000 ευρώ.
-
Εξοπλισμός – Αναλώσιμα υλικά: Επισημάνθηκε από την αντιπροσωπεία ότι είναι απαράδεκτες οι περικοπές που έχουν γίνει σε κονδύλια που αφορούν εξοπλισμό και υλικά που είναι άκρως απαραίτητα για την επιχειρησιακή ετοιμότητα των Π.Υ. και την ασφάλεια του προσωπικού και ζητήθηκε η επανεξέταση των κονδυλίων αυτών.
-
Π.Δ. για την Υγιεινή και ασφάλεια :Δεν έγινε σαφές πότε και εάν θα εγκριθεί το σχετικό Π.Δ. για την Υγιεινή και ασφάλεια, αν και τονίστηκε από πλευρά της αντιπροσωπείας του Δ.Σ. ότι μέσω του σχετικού Π.Δ. που προωθείται περισσότερο εξασφαλίζεται η επιμήκυνση του χρόνου επέμβασης των πυροσβεστών στα συμβάντα ( 12ωρο) και η διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε επίπεδο εβδομάδας, παρά η ασφάλεια τους σε σχέση με αυτά.
-
Κονδύλια καθαριότητας: Επισημάνθηκε από την Ένωση ότι ναι μεν σύμφωνα με την πρόσφατη υπουργική απόφαση είναι θετικό που εγκρίθηκαν κονδύλια για την καθαριότητα των Π.Υ. και των Π.Κ. αλλά δεν είναι όμως ικανά να καλύψουν της πραγματικές ανάγκες για καθαριότητα και ζητήθηκε να γίνει επαναπροσδιορισμός των κονδυλίων προς τα πάνω.
.
ΩΡΑΡΙΟ - ΕΠΙΦΥΛΑΚΕΣ
-
Εφαρμογή 24ωρου: Από την πλευρά των υπηρεσιακών παραγόντων έγινε ξεκάθαρο ότι το θέμα του 24ωρου είναι ζήτημα που το χειρίζεται προσωπικά ο Αρχηγός του Π.Σ. οπότε η απάντηση θα δίνονταν από αυτόν. Η Ένωση παρ όλα αυτά αφού τόνισε ποια είναι η πάγια θέση της για το Ωράριο, όπως έκανε πολλές φορές και στο παρελθόν έτσι και τώρα λόγο της έλλειψης δύναμης και την οικονομική επιβάρυνση όλων των συναδέλφων που μετακινούνται συχνά στις απομακρυσμένες υπηρεσίες στηρίζει το αίτημα όσων υπηρεσιών και κλιμακίων οι υπάλληλοι τους ζητούν καθολικά την εφαρμογή του. Θεωρεί όμως απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν δίνεται έγγραφη εντολή παρά μόνο προφορική για την εφαρμογή του και ότι το γεγονός αυτό εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για το προσωπικό και τους διοικούντες. Η εκτίμηση της Ένωσης είναι ότι το γεγονός αυτό δεν είναι άσχετο από την προώθηση του 12ωρου και των επερχόμενων αλλαγών του Φθινοπώρου. Αποτελεί όμως μέγιστο εμπαιγμό για τους υπαλλήλους αφού νοιώθουν ότι η υπηρεσία τους χρησιμοποιεί κατά το δοκούν και όπως βολεύει τους σχεδιασμούς της. Άλλωστε για τον λόγο αυτό οι υπάλληλοι από όλα σχεδόν τα Π.Κ. της Εύβοιας που τους δόθηκε η προφορική εντολή για 24ωρο παρ ότι το ήθελαν τα περισσότερα από αυτά δεν το έκαναν αποδεκτό εκτός μόνο από ένα κλιμάκιο.
Η ένωση ζήτησε η προφορική εντολή που δόθηκε για 24ωρο στα επτά ( 7 ) Π.Κ. και στις τρεις ( 3 ) Π.Υ. στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας να γίνει άμεσα εγγράφως και επίσης επανακατέθεσε τροποποιημένη την πρόταση της με τις επιπλέον Π.Υ. και Π.Κ. πέραν των 9 Π.Κ. και των 6 Π.Υ. που επιθυμούν την εναλλαγή σε 24ωρη βάση σύμφωνα με τις ομόφωνες αποφάσεις των υπαλλήλων τους. Όπως Π.Υ. Χαλκίδας, Π.Υ. Λαμίας, Π.Κ. Στυλίδας, Π.Κ. Αμφίκλειας, Π.Κ. Αταλάντης.
-
12ΩΡΟ : Ζητήθηκε ενημέρωσημε την πορείατης τροποποιητικής διάταξης που προωθείτε στον Κ.Ε.Υ.Π.Σ. σχετικά με το άρθρο 23, μέσω της οποίας η πρόβλεψη του 24ωρου ως εναλλακτικού ωραρίου υπό προϋποθέσεις, αντικαθίσταται από το 12ωρο.
Η απάντηση ήταν ότι προωθείτε κανονικά και βρίσκεται στο τελικό στάδιο προς υπογραφή.
Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. έκανε σαφέστατο ότι θεωρεί απαράδεκτη την εξέλιξη αυτή και ότι μέσω του 12ωρου επιδιώκεται η μεγαλύτερη εμπλοκή του υπαλλήλου στην υπηρεσία, για τον λόγο αυτό η ένωση είναι αντίθετη με το 12ωρο. Φυσικά τονίστηκε ότι οι προφορικές εντολές για το 24ωρο από ότι φαίνεται είναι σε άμεση συνάρτηση με την αναμενόμενη νομοθετική ρύθμιση του 12ωρου.
-
Επιφυλακές – Στάδια ετοιμότητας κ.λ.π Έγινε ξεκάθαρο από την αντιπροσωπεία ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή σε κάθε καταστρατήγηση του ωραρίου και ότι η Ένωση θα κινηθεί κατά παντός υπευθύνου όταν θα τις καταγγέλλονται παραβιάσεις. Ζήτησε σεβασμό στο ωράριο των πυροσβεστών και ότι τελικά όπως αποδείχτηκε μετά από δέκα χρόνια η «προσωρινή» πλάτη με την υπερεργασία που καλούνταν να βάλουν οι πυροσβέστες για την κάλυψη των κενών έγινε μόνιμη κατάσταση κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων. Ζήτησε η επιφυλακή να αποτελεί το έσχατο μέτρο όταν πλέον θα έχουν εξαντληθεί όλες οι εν υπηρεσία υπάρχουσες δυνάμεις και από τις όμορες υπηρεσίες και ότι η επιβολή πρόσθετης εργασίας στο όνομα σταδίων επικινδυνότητας δεν νομιμοποιείται.
-
Αυταρχισμός: Επίσης τονίστηκε ότι παρατηρείτε κατά παράβαση των συνταγματικών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε κάποιες υπηρεσίες κλίμα αναξιοκρατίας και έντονου αυταρχισμού σε βάρος των υπαλλήλων και μάλιστα σε περιοχές όπου οι υπάλληλοι χρόνια τώρα δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Δηλώθηκε ότι η ένωση δεν θα ανεχτεί πλέον σε βάρος υπαλλήλων κανενός είδους αυταρχισμό που σκοπό έχει τον εκφοβισμό και την υποταγή σε αντεργατικές ενέργειες.
.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
-
Υπερεργασία : Τονίστηκε ότι πλέον έχει έρθει η ώρα έστω και μετά από 30 χρόνια εφαρμογής του πενθημέρου στον δημόσιο τομέα να δοθούν και οι αντίστοιχες αποζημιώσεις στους πυροσβέστες για την πέραν του πενθημέρου εργασία τους και όχι να γίνεται η εκμετάλλευση του ελεύθερου χρόνου τους με χορήγηση ρεπό. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί τα τρία τελευταία χρόνια και χορηγούν επιλεκτικά υπερωρίες βάση του άρθρου 16 του Νόμου 3205/2003 σε ένστολους, ότι αυτό το γεγονός αποτελεί προκλητική και ανισότιμη εξαίρεση αλλά συγχρόνως αποτελεί και χειροπιαστή απόδειξη για την άμεση ικανοποίηση του δικαιώματος που καταχρηστικά δεν απολαμβάνουμε.
-
Πληρωμή των ρεπό: Ζητήθηκε να πληρωθούν όλα τα χρωστούμενα ρεπό που οφείλει η υπηρεσία και αδυνατεί να τα χορηγήσει στους υπαλλήλους.
-
Δασικό επίδομα : Ζητήθηκαν εξηγήσεις για το τι θα γίνει με το δασικό επίδομα και οι υπηρεσιακοί παράγοντες δήλωσαν αδυναμία να πουν οτιδήποτε σχετικά με αυτό.
-
Εκτός έδρας: Επίσης στο ερώτημα για το εάν θα ισχύσουν οι περιορισμοί των 60 χιλιομέτρων για την χορήγηση των εκτός έδρας σε υπηρεσιακές δράσεις που αφορούν την δασοπροστασία, δηλώθηκε ότι δεν υπάρχει καμία σχετική ρύθμιση.
.
ΘΕΣΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
-
Κανονισμός Μεταθέσεων: Ζητήθηκε ενημέρωση για το σχέδιο του Κανονισμού μεταθέσεων που έχει εκπονήσει το Α.Π.Σ. σε ποιο στάδιο βρίσκεται και η απάντηση ήταν ότι είναι στο τελικό στάδιο προς υπογραφή. Από την πλευρά της αντιπροσωπείας κατατέθηκαν οι ενστάσεις για το σχετικό σχέδιο Π.Δ. και ιδιαίτερα για το γεγονός ότι προβλέπονται συνεχόμενες μετακινήσεις υπεράριθμων για την κάλυψη των κενών οργανικών. Αφού επισημάνθηκε ότι η πρόσφατη υπόσχεση του Υπουργού προς την Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ήταν ότι θα παγώσει το θέμα του κανονισμού μεταθέσεων, ζητήθηκε όντως να παγώσει και να γίνει επανεξέταση του σχετικού Π.Δ.. Η Ένωση δεσμεύτηκε ότι θα καταθέσει ολοκληρωμένη αξιοκρατική πρόταση για τον κανονισμό.
-
Τακτικές Μεταθέσεις περιόδου 2010: Ζητήθηκε ενημέρωση για τις φετινές μεταθέσεις και δηλώθηκε ότι θα πραγματοποιηθούν μεταθέσεις.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
-
Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.: Τέθηκε το ζήτημα της παντελούς έλλειψης ενημέρωσης σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο ενοποιημένο πλέον ταμείο Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. . Τονίστηκε ότι δεν γνωρίζουν τίποτε οι εργαζόμενοι του Π.Σ. που είναι μέτοχοι και υπάρχει σχετική ανησυχία, με δεδομένο ότι την περίοδο 1997 – 2005 χάθηκαν από τα ταμεία μας σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου απασχόλησης περίπου 25.000.000 ευρώ σε επενδύσεις σε αμοιβαία κεφάλαια χωρίς να έχουν ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή οι εργαζόμενοι. Δόθηκε η υπόσχεση ότι θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.
-
ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ:Σε σχετική ερώτηση που έγινε οι υπηρεσιακοί παράγοντες δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν κάτι σχετικό.
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Ένωσης από την πρώτη στιγμή προσπαθεί να φέρει τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου και της περιφέρειας στο προσκήνιο και απέναντι σε όσους έχουν την ευθύνη για την επίλυση τους. Το γεγονός ότι υπήρξε άμεση ανταπόκριση στο αίτημα της Ένωσης για συνάντηση με την Φυσική ηγεσία άσχετα εάν τελικά δεν πραγματοποιήθηκε για λόγους που γνωρίζει μόνο η ίδια και εκπληρώθηκε προς το παρόν σε επίπεδο επιτελικών παραγόντων του Α.Π.Σ., φανερώνει την βαρύτητα που έχουν οι θέσεις και η δράση της Ένωσης.
Θα αναμένουμε την πραγματοποίηση της συνάντησης με την Φυσική Ηγεσία την μεθεπόμενη εβδομάδα και τις απαντήσεις που θα δώσει και ανάλογα στην συνέχεια θα σταθμίσουμε την στάση μας.
Στην εβδομάδα που έρχεται το Δ.Σ. ξεκινάει τις περιοδείες του στις υπηρεσίες και τα κλιμάκια της περιφέρειας με σκοπό την ενημέρωση των εργαζομένων και την συνάντηση εργασίας με τους Διοικητές και τους Προϊσταμένους τους αρχής γενομένης από την Τετάρτη 16 Ιουνίου στις Π.Υ. Μακρακώμης – Καρπενησίου και Π.Κ. Φουρνάς. Παράλληλα θα ξεκινήσει άμεσα και η προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα καθημερινά προβλήματα των εργαζομένων έτσι όπως αποφασίστηκαν στο Δ.Σ. της 26ης Μαΐου.
.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΜΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΗΛ
.